PREŠOV. Mesto Prešov malo na začiatku veľké plány. Chcelo, aby nová mestská firma vykonávala nielen zimnú, ale aj letnú údržbu komunikácií.
Dôvodilo, že tak bude môcť rýchlo reagovať tým, že zákazky priamo zadá mestskej spoločnosti.
Mesto preto ešte v roku 2020 odkúpilo 30-percentný podiel spoločnosti Správa a zimná údržba prešovských ciest od súkromnej firmy JVS.
Firma sa transformovala na spoločnosť Správa a údržba komunikácií mesta Prešov.
Mestská firma sa však dostala do vážnych problémov a to len po dvoch rokoch, odkedy sa stalo mesto jej stopercentným vlastníkom.
Navyše, pre nedostatočnú podporu z nej odchádza súčasný konateľ po vyše roku jeho pôsobenia.
Po transformácii ostalo len pri sľuboch o podpore, čo si teraz vyčítajú medzi sebou poslanci a vedenie mesta.
Budúcnosť mestskej spoločnosti nie je definitívne vyriešená, a tak vyzerala aj diskusia počas schvaľovania nového konateľa, ktorý pôsobil ako vysoký úradník na meste ešte v čase primátorovania Pavla Hagyariho (nezávislý).
Poslanci navrhli, aby firmu riadil súčasný riaditeľ Technických služieb mesta Prešov Milan Toth či dokonca viceprimátor Vladimír Feľbaba (OĽaNO).
Firma má vážne problémy
Na hospodárenie v spoločnosti Správa a údržba komunikácií mesta Prešov sa nedávno pozrel aj hlavný kontrolór mesta Prešov Alexander Ernst.
Nová firma prebrala všetkých zamestnancov so záväzkami, museli pracovať s cenníkmi, pri ktorých vykazovali stratu a pre nedostatok technického vybavenia museli využívať subdodávateľov.
Zásadným problémom je aj fakt, že ide o jedinú mestskú firmu, ktorá nemá vlastné priestory a musí platiť nájom.
Na základe nákladov a výnosov sa firma dostáva každým rokom do väčšej straty.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári