PREŠOV. Východný alebo severný obchvat? Či plný alebo polovičný profil cesty?
Aj tieto dilemy hodnotil ešte pred vyhlásením súťaže na druhú etapu R4 Útvar hodnoty za peniaze.
Podobne ako predtým, tak aj teraz sa dostal do sporu s ministerstvom dopravy a Národnou diaľničnou spoločnosťou.
Najnovší konflikt vyvolal blog vládnych analytikov pod ministerstvom financií o podmienkach súťaže, ktoré vraj môžu druhú etapu obchvatu zbytočne predražiť alebo viesť k špekuláciám.
Národná diaľničná spoločnosť zasa hovorí, že dali návod, ako skomplikovať priebeh a výsledok verejného obstarávania. S ich prepočtami zároveň nesúhlasí.

Rezorty si prehadzovali vinu pred spustením súťaže
Druhá etapa severného obchvatu Prešova sa prehodnocovala niekoľko rokov a debaty sa viedli aj o možnosti stavania rýchlostnej cesty v polovičnom profile.
V auguste 2019 za predošlej vlády schválili, že cesta sa má stavať v plnom profile, a súťaž plánovali vyhlásiť ešte začiatkom roka 2020, čo sa nestalo.
Otázky o (ne)stavaní druhej etapy severného obchvatu postupne smerovali po zmene vlády aj na nového ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina).
Prvé ostrejšie vyjadrenia voči Útvaru hodnoty za peniaze padli pred necelým rokom na kontrolnom dni tunela Bikoš, ktorý je súčasťou prvej etapy R4.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári