Korzár logo Korzár Prešov
Pondelok, 15. august, 2022 | Meniny má Marcela

Prešovská župa preinvestuje na opravu ciest a mostov vyše 6,4 milióna eur

Na Solivarskej sa už pracuje.

(Zdroj: Ilustračné - TASR)

PREŠOV. Správa a údržba ciest Prešovského samosprávneho kraja zmodernizuje most na Solivarskej ulici v Prešove, ktorý prepája mesto s mestskou časťou Solivar a jazdia cez neho aj autá smerujúce na sídliska Šváby a Sekčov.

Stavebné náklady sú odhadované na viac ako 3,1 milióna eur s DPH. Financovanie projektu je zabezpečené z Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP), päťpercentné spolufinancovanie poskytol Prešovský samosprávny kraj (PSK).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Má 50 rokov

Most na Solivarskej ulici bol postavený ešte v roku 1972. Vysoká intenzita dopravy ho v rámci technického stavu zaradila do 6. stupňa, teda veľmi zlý.

SkryťVypnúť reklamu

„Tento rok dovŕšil tento most 50-ty rok svojho života. Už podľa vzhľadu môžeme vidieť, že potrebuje nutnú rekonštrukciu. Je tepnou medzi dvoma sídliskami Šváby a Sekčov a priľahlou cestou na Košice. Logisticky je tento most veľmi dôležitý,“ skonštatoval Úrad PSK.

Pre chýbajúcu rýchlostnú cestu R4 stále slúži aj množstvu kamiónov.

Súvisiaci článok Niektoré lávky a mosty v Prešove opravujú, iné musia čakať Čítajte 

Prvá z troch etáp

Riaditeľ Správy a údržby ciest PSK Marcel Horváth doplnil, že rekonštrukciou prejde samotný 55-metrový most a priľahlý 160-metrový úsek cesty.

Okrem toho sa bude realizovať preložka vodovodov, inžinierskych sieti, ale aj preložka trolejového vedenia a prvá etapa verejného osvetlenia.

„Riešime celú výmenu nosnej konštrukcie, čiže nosníkové systémy idú dole a bude tu monolitická doska. Celá rekonštrukcia bola navrhnutá, aby sme skoordinovali záujmy mesta a Vyššieho územného celku, kde je potrebné rekonštruovať cestu, rozšíriť ju z dvoch pruhov na štyri pruhy a doplniť chodníky a cyklochodníky,“ vysvetlil Horváth s tým, že modernizácia mosta je prvou z troch etáp celkovej rekonštrukcie úseku od križovatky Švábska - Solivarská po kruhovú križovatku pri OBI.

SkryťVypnúť reklamu

Slúži aj pre MHD

Ako doplnil prešovský mestský úrad, most na Solivarskej ulici spája sídliská, na ktorých žije takmer polovica obyvateľov mesta a vedie cez neho aj hromadná doprava.

„Tento most má ísť celý dole a na jeho mieste má stáť nový a širší. My sme sa spojili s PSK pri eurofondoch, pretože chceme rozšíriť Solivarskú ulicu a my tu chceme potom robiť aj rekonštrukciu trolejového vedenia,“ doplnil úrad.

Hotovo do 270 dní

Počas realizácie stavebných prác budú platiť na danom úseku dopravné obmedzenia v podobe čiastočnej uzávery cesty.

Doprava bude obojsmerne vedená striedavo v jednom jazdnom pruhu s obmedzením rýchlosti na 30 km/h.

Stavebné práce sú naplánované na 270 dní.

Ďalšie rekonštrukcie

Správa a údržba ciest Prešovského samosprávneho kraja (SÚC PSK) zrekonštruuje aj iné úseky ciest a mosty v kraji.

SkryťVypnúť reklamu

V stredu boli zhotoviteľom odovzdané na realizáciu.

Okrem rekonštrukcie mosta na Solivarskej ulici v Prešove ide aj o úsek cesty Domaša – Detrík v okrese Vranov nad Topľou a cestné spojenie medzi PSK a Zakarpatská oblasť Ukrajiny v okrese Snina.

PSK ich financuje z Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP) a vyžiadajú si náklady viac ako 6,4 milióna eur.

Župa zrekonštruuje i 940-metrový úsek cesty Domaša - Detrík, ktorého súčasťou je 121 metrov dlhý most.

PSK na túto stavbu využije rovnako zdroje z programu IROP, a to vo výške viac ako 2,15 milióna eur.

"Most si vyžaduje rekonštrukciu, pretože tak ako most na Solivarskej ulici v Prešove je v šiestom stupni ohrozenia. Je to veľmi dôležitý úsek cesty z pohľadu turizmu," vysvetlil Horváth.

Preinvestovali dva milióny

V okrese Snina začal PSK s realizáciou druhej etapy projektu Modernizácie cestného spojenia medzi PSK a Zakarpatskou oblasťou Ukrajiny.

Koncom novembra 2021 sa tu v rámci prvej etapy projektu zrealizovala rekonštrukcia úseku cesty druhej triedy Stakčín – Ulič.

Opravili vtedy viac ako 8,3 kilometra ciest, 36 priepustov a dva mosty.

Z programu HUSKROUA - ENI 2014-2020 sa tu preinvestovali viac ako dva milióny eur.

"Aktuálne z európskych zdrojov vo výške vyše 1,12 milióna eur opravíme úseky Topoľanská križovatka – Kolbasov a Kolbasov – križovatka Ruský Potok. Ide celkovo o 3,3 kilometra ciest, na ktorých prejde rekonštrukciou aj 15 priepustov, to všetko približne do júla 2023," dodal Horváth.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Po rokoch cichosci richtuju v Raslavicoch slavnosci
  2. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom.
  3. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  4. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  5. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  6. Trenčín potrebuje nový impulz!
  7. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  8. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 20 398
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 15 598
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 13 521
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 741
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 838
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 2 576
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné 2 182
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 2 125

Blogy SME

  1. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa
  2. Jozef Sitko: Tajomstvo môjho dlhého veku (2.)
  3. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - Jánošíkove diery, Terchovské srdce
  4. Marian Nanias: Jadrová energia - Múdrosť je viac ako hrubá sila.
  5. Ján Serbák: Nová adrenalínová atrakcia na tyrkysovom jazierku v lome Beňatina
  6. Peter Remeň: Vodná nádrž Čierny Váh (horná)
  7. Štefan Vidlár: Volebňí SaS
  8. Jaroslav Polaček: Zo schátranej telocvične sme vytvorili moderné centrum úpolových športov
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 63 369
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 14 979
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 890
  4. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 803
  5. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 5 670
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 874
  7. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 4 752
  8. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 3 512
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jesenná vlna by už nemala zaplniť nemocnice.

Hlavný hygienik nepredpokladá zavedenie celoplošných opatrení.


11. aug
K1 Attack lákala na svoje autá aj na autosalónoch.

K-1 Attack bol fenoménom. Ale len krátko.


6 h
Nataša Holinová

Ficovci opomenuli jednu zásadnú vec, lebo sa im nehodí do krámu.


12 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


5 h

Blogy SME

  1. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa
  2. Jozef Sitko: Tajomstvo môjho dlhého veku (2.)
  3. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - Jánošíkove diery, Terchovské srdce
  4. Marian Nanias: Jadrová energia - Múdrosť je viac ako hrubá sila.
  5. Ján Serbák: Nová adrenalínová atrakcia na tyrkysovom jazierku v lome Beňatina
  6. Peter Remeň: Vodná nádrž Čierny Váh (horná)
  7. Štefan Vidlár: Volebňí SaS
  8. Jaroslav Polaček: Zo schátranej telocvične sme vytvorili moderné centrum úpolových športov
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 63 369
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 14 979
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 890
  4. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 803
  5. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 5 670
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 874
  7. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 4 752
  8. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 3 512
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu