Korzár logo Korzár Prešov

Juhozápadný obchvat Prešova je v prevádzke rok. Prechádza ním menej áut, ako sa čakalo

Intenzitu ovplyvnil covid i zdražovanie.

Juhozápadný obchvat Prešova.Juhozápadný obchvat Prešova. (Zdroj: Mesto Prešov)

PREŠOV. Juhozápadný obchvat Prešova je verejnosti prístupný presne rok, od 28. októbra 2021.

Úsekom D1 Prešov, západ – Prešov, juh prechádza v priemere za 24 hodín takmer 12-tisíc áut. Približne 15 percent z toho tvorí nákladná doprava.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Maximálnu dennú intenzitu na prešovskom obchvate namerali 26. augusta tohto roka, kedy prešlo úsekom skoro 20-tisíc áut.

Informovala o tom hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková.

Súvisiaci článok Od raritného semafora až po najzložitejšiu križovatku. Prešov už má obchvat Čítajte 

Prečo je intenzita nižšia

Dopravná prognóza zo štúdie z roku 2018 naznačovala dopravnú intenzitu úseku na úrovni okolo 13-tisíc až 14-tisíc vozidiel za 24 hodín.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

„Len mierne slabšia vyťaženosť je spôsobená tým, že v roku 2018 sa ešte nepočítalo s udalosťami, ktoré negatívne ovplyvnia mobilitu. Hovoríme napríklad o pandémii nového koronavírusu, nárastu cien pohonných látok či o neďalekom vojenskom konflikte,“ vysvetlili odchýlku Žgravčáková.

V blízkej budúcnosti bude mať vplyv na rast dopravy na tomto úseku sprevádzkovanie severného obchvatu Prešova, keďže v súčasnosti táto doprava tranzituje cez mesto a po dokončení R4 sa presmeruje na juhozápadný obchvat mesta.

Prešovskú R4 plánuje NDS uviesť do prevádzky v priebehu budúceho roka.

Súvisiaci článok Už platí termín č. 5. V tendri na druhú etapu obchvatu Prešova zasa menia lehotu Čítajte 

Stručne o obchvate

Úsek D1 Prešov, západ – Prešov, juh tvorí západný obchvat mesta Prešov.

Diaľničný úsek je dlhý takmer osem km, na trase je 18 mostov, dvojrúrový tunel Prešov s dĺžkou vyše dva kilometre, 17 vetiev križovatiek a šesť kilometrov protihlukových stien.

SkryťVypnúť reklamu

Súčasťou výstavby je aj technicky najzložitejšia križovatka na Slovensku, v ktorej sa spájajú dve diaľnice a cesty I., II. a III. triedy.

Vo vetvách má spolu 11,3 kilometra, čo je viac ako je dĺžka celého úseku. Osobným vozidlám skracuje obchvat jazdu o takmer 19 minút.

Súvisiaci článok V čom budú prešovské obchvaty výnimočné a ako ďalej s dopravou v meste Čítajte 

Doprava

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  2. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  3. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  4. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  5. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  2. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  3. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  4. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  6. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  7. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  8. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 11 718
  2. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 9 760
  3. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 6 867
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 6 387
  5. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 5 219
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 4 563
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 3 547
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 1 401
  1. Július Alexy: Váza pre Algernon
  2. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR.
  3. Monika Chovanová: Život v mŕtvom vzťahu
  4. Miroslav Sabol: Dane a smrť, mesto Košice "Štát v Štáte".
  5. Ida Tittelová: Od Bad Ischlu po Gosausee
  6. Martin Štuller: Najúspešnejšie dynastie v histórii NHL
  7. Diana Fatiková: Waymo od Google dominuje v segmente autonómnych vozidiel, Apple sa definitívne vzdal
  8. Dávid Polák: Ideológia sa nedá odzbrojiť
  1. Sebastian Drobný: Ďalšia mladá puška Smeru 13 626
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 9 952
  3. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 9 250
  4. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 7 628
  5. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 6 434
  6. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 6 168
  7. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 910
  8. Ivan Mlynár: S klesajúcimi preferenciami, Robert Fico pripomína už len vyťahanú gumu v starých teplákoch. 5 143
  1. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR.
  2. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  3. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  4. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  5. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  6. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  7. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  8. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu