Korzár logo Korzár Prešov

Juhozápadný obchvat Prešova je v prevádzke rok. Prechádza ním menej áut, ako sa čakalo

Intenzitu ovplyvnil covid i zdražovanie.

Juhozápadný obchvat Prešova.Juhozápadný obchvat Prešova. (Zdroj: Mesto Prešov)

PREŠOV. Juhozápadný obchvat Prešova je verejnosti prístupný presne rok, od 28. októbra 2021.

Úsekom D1 Prešov, západ – Prešov, juh prechádza v priemere za 24 hodín takmer 12-tisíc áut. Približne 15 percent z toho tvorí nákladná doprava.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Maximálnu dennú intenzitu na prešovskom obchvate namerali 26. augusta tohto roka, kedy prešlo úsekom skoro 20-tisíc áut.

Informovala o tom hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková.

Súvisiaci článok Od raritného semafora až po najzložitejšiu križovatku. Prešov už má obchvat Čítajte 

Prečo je intenzita nižšia

Dopravná prognóza zo štúdie z roku 2018 naznačovala dopravnú intenzitu úseku na úrovni okolo 13-tisíc až 14-tisíc vozidiel za 24 hodín.

SkryťVypnúť reklamu

„Len mierne slabšia vyťaženosť je spôsobená tým, že v roku 2018 sa ešte nepočítalo s udalosťami, ktoré negatívne ovplyvnia mobilitu. Hovoríme napríklad o pandémii nového koronavírusu, nárastu cien pohonných látok či o neďalekom vojenskom konflikte,“ vysvetlili odchýlku Žgravčáková.

V blízkej budúcnosti bude mať vplyv na rast dopravy na tomto úseku sprevádzkovanie severného obchvatu Prešova, keďže v súčasnosti táto doprava tranzituje cez mesto a po dokončení R4 sa presmeruje na juhozápadný obchvat mesta.

Prešovskú R4 plánuje NDS uviesť do prevádzky v priebehu budúceho roka.

Súvisiaci článok Už platí termín č. 5. V tendri na druhú etapu obchvatu Prešova zasa menia lehotu Čítajte 

Stručne o obchvate

Úsek D1 Prešov, západ – Prešov, juh tvorí západný obchvat mesta Prešov.

Diaľničný úsek je dlhý takmer osem km, na trase je 18 mostov, dvojrúrový tunel Prešov s dĺžkou vyše dva kilometre, 17 vetiev križovatiek a šesť kilometrov protihlukových stien.

SkryťVypnúť reklamu

Súčasťou výstavby je aj technicky najzložitejšia križovatka na Slovensku, v ktorej sa spájajú dve diaľnice a cesty I., II. a III. triedy.

Vo vetvách má spolu 11,3 kilometra, čo je viac ako je dĺžka celého úseku. Osobným vozidlám skracuje obchvat jazdu o takmer 19 minút.

Súvisiaci článok V čom budú prešovské obchvaty výnimočné a ako ďalej s dopravou v meste Čítajte 

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Plač, krik, frustrácia. Rodičia opisujú, čo im pomohlo
  2. Čerpajte viac než len palivo – získajte výhody každý deň
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  4. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  6. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  7. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  8. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  1. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  2. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  4. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  6. Tento recept na svieže letné občerstvenie si nenechajte ujsť
  7. LESY SR si držia drevo doma: 99 % produkcie zostáva na Slovensku
  8. Soňa Müllerová: Po päťdesiatke som začala byť sama sebou
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 9 080
  2. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon 8 551
  3. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 7 209
  4. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 5 644
  5. Plač, krik, frustrácia. Rodičia opisujú, čo im pomohlo 5 304
  6. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari 3 801
  7. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície 2 589
  8. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta 1 897
  1. Věra Tepličková: Prirodzene k prirodzeniu (nevhodné pre deti a slabšie/citlivejšie povahy)
  2. Ernest Klotton: Arogancia moci
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (8. - 14.8.1925)
  4. Ivan Mlynár: Očné gule mi vystúpili pred xicht – organizátor štátneho prevratu Mamuka Mamulašvili je v Bratislave.
  5. Martin Turčan: Dráždivá vôňa bolesti
  6. Ján Valchár: Vojna plná klamu - o druhej svetovej vojne z pohľadu krivých ruských zrkadiel
  7. Jaroslav Liptak: „GPT-5: Keď máš v mobile celý tím géniov“
  8. Věra Tepličková: Od buka do buka a máme tu Mamuka
  1. Martin Fronk: Igelitka z roku 1990 a obchod, ktorý zabudol na rok 2025 26 373
  2. Rado Surovka: Robo, dokázal si to, gratulujeme. 25 089
  3. Elena Antalová: Takže k tým Rážovcom a nášmu skvelému životu 7 971
  4. Věra Tepličková: Na diaľnici na krajnici - Maťa v šrankoch, auto v rici 7 134
  5. Rado Surovka: Ficove supy už krúžia nad Slovenskom 5 728
  6. Dorota Nvotová: Nebojím sa pána 4 923
  7. Matej Galo: Pán Fico, rozhodli ste sa tunelovať takto na hulváta? 4 791
  8. Martin Fronk: Maďarské talianske tajomstvo na brehu Dunaja 4 096
  1. Věra Tepličková: Prirodzene k prirodzeniu (nevhodné pre deti a slabšie/citlivejšie povahy)
  2. Věra Tepličková: Od buka do buka a máme tu Mamuka
  3. Radko Mačuha: Organizátor majdanu bol na káve pred úradom vlády.
  4. Radko Mačuha: Viete, ako býva Šimečka a ako Fico?
  5. Marcel Rebro: Fico tvrdí, že v Kyjive nie je vojna. My práve začíname tábor pre ženy a deti padlých z Kyjiva.
  6. Pavel Macko: Nehoráznosť: Europoslanec Ondruš prirovnáva kancelára Merza k Hitlerovi
  7. Marcel Rebro: Už len 116 rokov do víťazstva: Putinova armáda sa plazí za svojim snom
  8. Pavel Macko: Vyrovnáva Ukrajina sily v hlbkových útokoch dronmi?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu