Korzár logo Korzár Prešov

Diaľničiari chcú aktualizovať štúdiu realizovateľnosti pre R4. Hľadajú zhotoviteľa

Z európskeho programu získajú 476 000 eur.

NDS peniaze získa po podpísaní dohody o spolupráci s jej poľským partnerom Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).NDS peniaze získa po podpísaní dohody o spolupráci s jej poľským partnerom Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). (Zdroj: NDS)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) získa z európskeho programu Nástroj na prepájanie Európy (CEF) 476-tisíc eur.

Tieto peniaze použije na prípravu aktualizácie štúdie realizovateľnosti trasy rýchlostnej cesty R4 od Kapušian po slovensko-poľskú hranicu.

Umožní to dohoda o spolupráci medzi NDS a poľskou partnerskou spoločnosťou pre štátne cesty a diaľnice Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

Podpísali ju v piatok v Barwinku, na poľskej strane hraničného priechodu pri Vyšnom Komárniku, na základe dohody o grante po schválení žiadosti o nenávratný finančný príspevok predloženej v spolupráci s Poľskom.

SkryťVypnúť reklamu

Spolupráca podľa diaľničiarov napomôže k progresu pri dobudovaní R4 ako súčasti transeurópskej siete TEN-T a medzinárodného koridoru Via Carpatia, ktorý prepojí Baltské, Čierne a Egejské more pozdĺž východnej hranice Európskej únie.

Súvisiaci článok Je známy najskorší možný termín začatia výstavby R4 na poľskú hranicu Čítajte 

Čo prinesie aktualizácia štúdie

„Cieľom štúdie je nastavenie ekonomicky a technicky optimálneho vedenia rýchlostnej cesty, ktorá bude vyhovovať súčasným a výhľadovým nárokom na dopravu v danom severojužnom prepojení transeurópskeho TEN-T koridoru Poľsko - Slovensko - Maďarsko - Balkán,“ informovala hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

Výstupom štúdie bude aktualizácia dopravného modelu, analýzy výnosov a nákladov, porovnanie variantov a štúdia taktiež určí časovú potrebu výstavby jednotlivých úsekov.

Medzi Kapušanmi a hranicou s Poľskom je v pláne výstavba deviatich úsekov R4 v dĺžke takmer 60 kilometrov, na tejto trase je v prevádzke zatiaľ polovičný obchvat Svidníka v dĺžke zhruba 5 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Náklady na stavbu R4 od Prešova k Poľsku cez PPP projekt môžu dosiahnuť miliardu eur Čítajte 

Slovensko dostalo 743 miliónov

„Príspevok od poľskej strany je poskytnutý z programu CEF. Ide o program, ktorý umožňuje financovať prípravu a realizáciu projektov spoločného záujmu v rámci politiky transeurópskych sietí TEN-T v sektoroch dopravy, energetiky a telekomunikácií,“ uviedla Žgravčáková.

Pri doprave je cieľom vytvoriť nástroj na realizáciu európskej politiky dopravnej infraštruktúry.

Do tohto programu bolo z Kohézneho fondu presunutých celkovo 11 miliárd eur na úrovni Európskej únie, pričom Slovensku bolo pridelených zhruba 743 miliónov eur.

Tieto prostriedky môžu byť využité iba na financovanie výdavkov súvisiacich s budovaním základnej siete TEN-T.

Súvisiaci článok Doležal: Hrozí, že do súťaže na druhú etapu R4 sa nikto neprihlási Čítajte 

Už vyhlásili súťaž

NDS už obstaráva zhotoviteľa aktualizácie štúdie realizovateľnosti pre R4 medzi Kapušanmi a hranicou s Poľskom.

SkryťVypnúť reklamu

Za prípravu dokumentu pri vyhlásení verejnej súťaže predpokladala zaplatiť predbežne 520-tisíc eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).

Ako vyplýva z informácií v tendri vo Vestníku verejného obstarávania, komplexná štúdia v plnom rozsahu má byť dodaná do 365 dní od účinnosti zmluvy s jej budúcim zhotoviteľom.

Diaľničiari výsledky vyhodnotenia ponúk, ktoré sa predkladali, v závere minulého roka, zatiaľ nezverejnili.

Doprava

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  2. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  4. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  6. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  7. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  8. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  1. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  2. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  3. Invázne rastliny ako superpotraviny
  4. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  5. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  6. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  7. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  8. Tento recept na svieže letné občerstvenie si nenechajte ujsť
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 6 824
  2. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 3 372
  3. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 3 108
  4. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo 3 003
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 2 825
  6. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 2 270
  7. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 2 125
  8. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 1 778
  1. Elena Antalová: Diane a Tomášovi neubližujte, veď je to o vás
  2. Anton Kovalčík: Z národovca zradcom národa. Jozef Tiso 1925-1938, prvá časť.
  3. Ernest Klotton: Oslobodenie, alebo podmanenie
  4. Vladimír Bojničan: Na svete máme tri základné skupiny ľudí – a prečo tak veľmi záleží na tom, ku ktorej skupine sa nakoniec pridáme
  5. Vladimír Hatara: "Iba Fico nám dopraje..."
  6. Adam Ustupsky : Čo núti človeka konať antisociálne,alebo genéza trestného činu.
  7. Ondřej Havelka: Africká náboženství. Kniha, která uvádí do bohatého světa subsaharské religiozity
  8. Roman Kebísek: Slovák Pilárik vybudoval r. 1679 v Nemecku kostol pre exulantov. Stojí dosiaľ
  1. Monika Albertiová: Máme po puči 14 492
  2. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok, na konci dňa hlboké ospravedlnenie Hamranovi, Spišiakovi a čurillovcom stačiť nebude 13 219
  3. Ivan Čáni: V Smere seno nežerú. Tomu verím. 9 823
  4. Grácz Ján: Krátky oznam pre všetkých národovcov. 8 827
  5. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom 7 342
  6. Ján Valchár: Keď Rusku ide karta, tak ešte jeden blog 7 200
  7. Martin Fronk: Divín: Obec, kde sa sprievodkyne červenajú a umenie visí aj na stenách, nielen vo vzduchu 5 971
  8. Elena Antalová: Takže k tým Rážovcom a nášmu skvelému životu 5 452
  1. Roman Kebísek: Slovák Pilárik vybudoval r. 1679 v Nemecku kostol pre exulantov. Stojí dosiaľ
  2. Věra Tepličková: Gruzínci sú už z obliga, za všetko teraz môžu Plaváková a Šimečka
  3. Věra Tepličková: Pozrieť sa bez hnusu do zrkadla by mali vedieť aj šaškovia
  4. Marcel Rebro: Z hľadiska vyššieho princípu: Prečo posielame Ukrajincom drony
  5. Radko Mačuha: Fico má nový slogan pre PS - poslušné slovensko.
  6. Marcel Rebro: Nezlomné deti padlých hrdinov ďakujú nezlomným Slovákom
  7. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom
  8. INESS: Čo priniesla konkurencia zdravotných poisťovní
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu