PREŠOV. V tuneli Bikoš, ktorý je súčasťou prvej etapy R4 Prešov - severný obchvat, čoskoro zapoja osvetlenie.
Už sú tam osadené ventilátory, technológiou vybavené SOS výklenky, zrealizovaný požiarny vodovod a prebieha montáž hlavného aj vodiaceho osvetlenia či sieťových káblov.
Ako informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Eva Žgravčáková, takisto realizujú napojenie tunela na prevádzkovo-technologický objekt.

Netradične suchý
Tunel, ktorý čoskoro pribudne do prevádzky, má dĺžku 1,15 kilometra a bude sa v ňom dať jazdiť rýchlosťou 100 kilometrov za hodinu.
Je to dvojrúrový tunel s tromi priečnymi prepojeniami a siedmimi SOS výklenkami v každej rúre.
„Bikoš je vo viacerých uhloch pohľadu unikátny, vykazuje mimoriadne nízky prítok podzemných vôd. 'Suchosť' tunela predstavovala veľkú výhodu pri razení a uľahčí aj prevádzku tunela. Tá bude finančne nenáročnejšia popri 'suchosti' aj vďaka inteligentnému LED diódovému systému osvetlenia," povedala Žgravčáková.
Prebiehajúce a plánované práce
Čo sa týka ostatných častí stavby, podľa jej slov by v križovatke Prešov mali už o pár týždňov realizovať kladenie obrusnej asfaltovej vrstvy.
„Na prístupovej ceste k južnému portálu tunela Bikoš sa realizujú žľabovky a konštrukcia vozovky, na ceste k severnému portálu je položená prvá asfaltová vrstva. Na mostoch realizujeme rímsy, odvodnenie a injektáž. V nasledujúcom období budeme na mostoch priebežne ukladať liaty asfalt, následne asfaltové vrstvy a práce budú pokračovať montážou zvodidiel," priblížila Žgravčáková.

Severný obchvat mesta má dĺžku 4,3 kilometra a motoristom ušetrí približne desať minút.
NDS predpokladá intenzitu dopravy v počte 15 000 vozidiel za 24 hodín. Zhotoviteľom je Váhostav-SK a TuCon.
Zmluvná cena predstavuje 142 876 816 eur. Stavba je financovaná zo štátneho rozpočtu.
Predpokladaný termín odovzdania je plánovaný v lete tohto roka.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári