Korzár logo Korzár Prešov

Príprava rýchlocesty k hranici s Poľskom pokračuje, výstavba sa omešká o dva až štyri roky

Diaľničiari vyhlásili ďalšie súťaže.

(Zdroj: ilustračné - NDS)

BRATISLAVA, PREŠOV. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) pokračuje v príprave na výstavbu rýchlostnej cesty R4 od Kapušian pri Prešove k hraniciam s Poľskom.

Vyhlásila súťaže na projektovú dokumentáciu pre ďalšie tri úseky na jej plánovanej trase.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ide o vypracovanie dokumentácií stavebného zámeru a pre územné rozhodnutie, ako aj oznámenia o zmene navrhovanej činnosti po vypracovaní dokumentácie pre územné rozhodnutie pre R4 Rakovčík - Radoma, Vyšný Komárnik - Hunkovce a Kuková - Lipníky.

Diaľničiari chcú dokumentácie financovať z prostriedkov Európskej únie v rámci Nástroja na prepájanie Európy (CEF), informovali o tom v oznámeniach o začatí tendrov vo Vestníku verejného obstarávania.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Odpočívadlá v štýle pop-artu? Rýchlocestu od Prešova k Poľsku chcú pomenovať po Warholovi Čítajte 

Rakovčík - Radoma

Odhadované náklady na uvedené služby pre R4 Rakovčík - Radoma s rozšírením na štvorpruh v úseku od dočasnej križovatky Rakovčík po mimoúrovňovú križovatku Okrúhle sú vyše 1,1 milióna eur bez dne z pridanej hodnoty (DPH).

Lehota na predkladanie ponúk je 18. októbra, príprava dokumentácií by mala trvať 365 dní od zadania zákazky.

„Rýchlostná cesta po dobudovaní v celej svojej dĺžke 7 kilometrov zabezpečí vylúčenie ťažkej nákladnej dopravy a ostatnej tranzitnej dopravy z priľahlých obcí Rakovčík, Šarišský Štiavnik a Radoma. Vytvorí predpoklady pre intenzívny ekonomický rozvoj územia a prijateľné životné prostredie pre obyvateľov dotknutých obcí," uviedla NDS.

Súvisiaci článok Výstavba Via Carpatia na Slovensku bude mať niekoľkoročné meškanie Čítajte 

Vyšný Komárnik - Hunkovce

Projektová dokumentácia pre R4 od mimoúrovňovej križovatky Vyšný Komárnik (1 kilometer od štátnej hranice s Poľskom) po Hunkovce má predpokladanú cenu viac ako 3 milióny eur bez DPH.

SkryťVypnúť reklamu

Takmer 8-kilometrový úsek, aj s kilometrovou časťou od slovensko-poľskej hranice, odbremení od nákladnej dopravy obce Vyšný Komárnik, Nižný Komárnik, Krajné Čierno a Hunkovce.

Termín na predkladanie ponúk je 10. októbra, dokumentácie treba dodať do 12 mesiacov.

Súvisiaci článok Medzinárodná hanba. Predbehli nás Maďari aj Poliaci, Slovensko bude dopravný lievik Čítajte 

Kuková - Lipníky

V prípade dokumentácií pre R4 Kuková - Lipníky v dĺžke 8 kilometrov, plánovaných na dvanásť mesiacov, dosahuje predbežná hodnota zákazky 2,8 milióna eur bez DPH.

Tento úsek odľahčí od automobilovej dopravy obce Lipníky, Podhrabina, Chmeľov, Lúčka a Kuková.

Ponuky je potrebné predložiť do 11. októbra, pričom vo všetkých troch súťažiach rozhoduje cena.

Súvisiaci článok Maďari a Poliaci úseky Via Carpatia rýchlo dokončujú. Na Slovensku vznikne lievik Čítajte 

Ďalšie úseky

NDS od augusta obstaráva dokumentácie aj na úseky R4 Svidník - Rakovčík (6-kilometrov) takmer za 2 milióny eur a Radoma - Giraltovce (7,5 kilometra) za 2,6 milióna eur bez DPH.

SkryťVypnúť reklamu

Lehoty na ponuky v týchto tendroch sú 26. septembra a o predĺžení 17. októbra.

Oba úseky po dobudovaní vylúčia ťažkú nákladnú dopravu a ostatnú tranzitnú dopravu z priľahlých obcí Stročín a Rakovčík, respektíve Matovce, Soboš a Okrúhle.

V súťaži na dokumentáciu pre územné rozhodnutie a oznámenie o zmene navrhovanej činnosti po jej vypracovaní pre kilometrový úsek R4 od hranice s Poľskom po mimoúrovňovú križovatku Vyšný Komárnik diaľničiari už vyhodnotili ponuky, zmluvu s vybraným dodávateľom zatiaľ nepodpísali.

Najnižšiu cenu navrhlo Združenie Hunkovce 1 so spoločnosťami Basler & Hofmann Slovakia a Cemos, a to vo výške skoro 260-tisíc eur bez DPH.

Odhadovaná hodnota zákazky pri vyhlásení súťaže bola 370-tisíc eur bez DPH, dokumentácia a súvisiace oznámenie by mali byť dodané do 150 dní od zadania kontraktu.

Súvisiaci článok Poslanci schválili zmeny pri stavbe diaľnic. Čo to znamená pre výstavbu kľúčových ciest na východe? Čítajte 

Štúdia realizovateľnosti

NDS už v júli uzavrela zmluvu na vypracovanie aktualizácie štúdie realizovateľnosti pre trasu R4 od Kapušian po hranicu s Poľskom so Združením Kapušany.

Tvoria ho spoločnosti HBH Projekt a Dopravoprojekt, aktualizovanú štúdiu majú dodať do roka za takmer 337-tisíc eur bez DPH.

V rámci štúdie zabezpečia dopravno-inžinierske prieskumy, návrhy dopravného modelu, investičných nákladov všetkých variantov R4 aj analýzy nákladov a výnosov.

Čo je v pláne

Medzi Kapušanmi a hranicou s Poľskom je v pláne výstavba deviatich úsekov R4 v dĺžke takmer 60 kilometrov, na tejto trase je v prevádzke zatiaľ polovičný obchvat Svidníka v dĺžke takmer 5 kilometrov.

Okrem spomínaných sú na trase R4 od hranice s Poľskom po Kapušany ešte úseky Hunkovce - Ladomirová (vyše 8 kilometrov), Giraltovce - Kuková (6,5-kilometra) a Lipníky - Kapušany (4 kilometre).

R4 bude súčasťou transeurópskej siete TEN-T a medzinárodného koridoru Via Carpatia, ktorý prepojí Baltské, Čierne a Egejské more pozdĺž východnej hranice Európskej únie cez východ Slovenska.

Podľa medzinárodnej zmluvy, ktorú Slovensko podpísalo, mal byť slovenský úsek Via Carpatia dokončený do roku 2028.

Slovensko bude napokon meškať s výstavbou dva až štyri roky.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 90 787
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 757
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 450
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 456
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 888
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 534
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 245
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 589
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kontajnerový terminál na kanáli v Hangzhou vo východnej Číne.

Číne zdvihol Trump clá na 125 percent.


ČTK 56
Robert Fico počas rokovania v parlamente v novembri 2021.

Koalícia navrhla odškodnenie, ktoré bude štát stáť viac ako päť miliónov eur.


88
Ukrajinskí vojaci pri obsluhe raketometu v Záporožskej oblasti.

Peking musí byť opatrný, tvrdí expert.


Peter Tkačenko.

Bödör prišiel na ÚV, aby si na to zvykol on aj my.


14

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu