PREŠOV, BRANISKO. Ako neopodstatnené zamietol Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) námietky nemenovaného uchádzača proti vyhodnoteniu ponúk v súťaži Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s., (NDS).
Súťaž sa týkala vypracovania štúdie realizovateľnosti pre výstavbu druhého profilu diaľničného tunelového úseku D1 Beharovce - Branisko.
ÚVO o tom informoval na svojom portáli.
Porušenie zákona nezistili
V postupe kontrolovaného, čiže NDS, úrad nezistil pri posúdení splnenia podmienky účasti u úspešného uchádzača, týkajúcej sa zodpovedného odborníka pre vetranie tunela a zodpovedného projektanta, porušenie zákona o verejnom obstarávaní, ktoré by malo alebo mohlo mať vplyv na výsledok verejnej súťaže.
Diaľničiari splnenie predmetnej podmienky účasti podľa úradu posudzovali v súlade s dokumentmi potrebnými na vypracovanie ponuky.
Spomedzi šiestich ponúk, ktoré v rámci tendra NDS obdržala, určila po ich vyhodnotení za víťaza spoločnosť Tarosi.
Ich navrhovaná cena, zhruba 163,4-tisíca eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH), bola spomedzi všetkých najnižšia.

Ponúkli tretinovú cenu
Odhadovaná hodnota zákazky pri vyhlásení verejného obstarávania, koncom apríla, bola 235-tisíc eur bez dane.
Najlacnejšia ponuka je oproti nej nižšia skoro o tretinu.
Pri vyhodnotení ponúk rozhodovala cena.

Druhú najnižšiu ponuku predložila spoločnosť Geoconsult - za 222,7-tisíca eur.
Tretí Basler & Hofmann Slovakia navrhol sumu 234,6-tisíca eur.
Nasledujú Amberg Engineering Slovakia s cenou 322,8-tisíca eur, Bung Slovensko s 324,4-tisíca eur a Dopravoprojekt s 361,6-tisíca eur bez DPH.
Ponuky boli otvárané v trikrát predĺženej lehote 17. júla.

NDS očakáva, že zákazka na vypracovanie štúdie realizovateľnosti môže trvať desať mesiacov.
Týka sa úseku D1 s druhou rúrou tunela Branisko, vrátane rekonštrukcie súčasnej pravej rúry a prípravy zámeru posúdenia vplyvov na životné prostredie (EIA).
Budúci zhotoviteľ má dodať štúdiu do 180 dní a zámer EIA do 220 dní od účinnosti zmluvy.

Druhá rúra až v roku 2025
Tunel Branisko je jednorúrový tunel s dĺžkou 4 975 metrov s obojsmernou premávkou.
Je súčasťou úseku diaľnice D1 Beharovce - Branisko na rozhraní okresov Levoča a Prešov.
V súčasnosti je najdlhším prevádzkovaným tunelom na Slovensku.
Južnú tunelovú rúru, ktorú začali raziť v máji 1997 a prerazili o dva roky neskôr, otvorili koncom júna 2003.
V skúšobnej prevádzke s obmedzenou maximálnou rýchlosťou bola do začiatku októbra toho istého roka.
Druhú tunelovú rúru plánovali pôvodne vybudovať v roku 2020, no potom ju vyradili z priorít a začiatok výstavby odložili predbežne na rok 2025.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári