Korzár logo Korzár Prešov

Vyčerpali sme všetky možnosti, tvrdia petičiari. Žiadajú výstavbu cesty

Investori si vraj pohadzujú zodpovednosť.

(Zdroj: www.naspresov.sk)

PREŠOV. Občianske združenie Náš Prešov spustilo vo štvrtok petíciu za výstavbu dvojpruhovej komunikácie v lokalite Grófske-Jutra v katastrálnom území prešovskej mestskej časti Nižná Šebastová a obce Fintice.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Komunikácia by prepojila pripravovanú rýchlostnú cestu R4 v úseku mimoúrovňovej križovatky Fintice s cestou prvej triedy I/18 pri letisku v Nižnej Šebastovej.

Zámerom je znížiť intenzitu dopravy

Ako informovali predstavitelia združenia, vybudovaním novej komunikácie by sa výrazne znížila intenzita dopravy v zaťaženom úseku Fintickej ulice a priľahlých ulíc, zlepšili by sa životné podmienky, bezpečnosť obyvateľov obytnej zóny a znížila by sa hluková a emisná záťaž.

SkryťVypnúť reklamu

„Komunikácia by zlepšila dopravnú vyťaženosť sídliska Sekčov, Nižnej Šebastovej a aj okolitých obcí s napojením na rýchlostnú cestu R4,“ zdôvodňujú potrebu výstavby komunikácie v tlačovej správe.

Investori si pohadzujú zodpovednosť

Dôvodom spustenia petície podľa nich je, že všetci potencionálni investori, a to ministerstvo dopravy, Národná diaľničná spoločnosť, Slovenská správa ciest, Prešovský samosprávny kraj aj mesto Prešov si navzájom prehadzujú zodpovednosť za výstavbu predmetnej komunikácie.

„Vyčerpali sme všetky možnosti, ktoré spočívali v osobných stretnutiach, poštovej či telefonickej komunikácii,“ konštatujú petičiari, podľa ktorých aj závery Útvaru hodnoty za peniaze (ÚHP) počítali v roku 2017 a 2019 pri hodnotení výstavby II. etapy severného obchvatu R4 aj s alternatívami privádzača Grófske a potvrdili ekonomickú návratnosť projektu.

SkryťVypnúť reklamu

Ako ďalej uvádzajú, požadovaná komunikácia by mala plniť hlavnú os prepojenia plánovaných rozvojových plôch obytných sídel Prešova, okolitých obcí a priemyselnej zóny Grófske na rýchlostnú cestu R4 a cestu 1/18 v súbehu s budúcim integrovaným dopravným systémom mesta a kraja.

Podpisy budú zbierať elektronicky i cez hárky

Podľa OZ Náš Prešov aj dokument Stratégia udržateľného rozvoja dopravy mesta Prešov, známy ako masterplan, počíta s plánovanou dennou intenzitou viac ako 16-tisíc vozidiel privádzača Grófske už v roku 2025.

Privádzač má slúžiť ako základná os prepojenia križovatiek Fintice s cestou 1/18 Vranovská, za účelom odľahčiť zaťaženie komunikácií a križovatiek mesta a zlepšiť životné podmienky obyvateľom obytných zón a sídliska Sekčov.

SkryťVypnúť reklamu

Ako uviedol predseda OZ Náš Prešov René Polačok, podpisy pod petíciu budú zbierať k termínu stretnutia o tejto téme s dotknutými orgánmi v závere januára cez portál mojapetcia.sk, ako aj podpisovou formou prostredníctvom petičných hárkov, ktoré chcú distribuovať aj do jednotlivých obcí.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 79 979
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 424
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 134
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 447
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 876
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 249
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 212
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 320
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 652
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 567
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 48 897
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 991
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 376
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 960
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 707
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 10 656
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 652
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 567
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 48 897
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 991
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 376
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 960
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 707
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 10 656
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu