Korzár logo Korzár Prešov

Most pri Lesíku delostrelcov strhli. Dopravné obmedzenia v Prešove potrvajú do októbra

Stavba ide podľa plánu, tvrdí župa.

Práce na moste Lesík delostrelcov.Práce na moste Lesík delostrelcov. (Zdroj: Korzár/Michal Frank)

PREŠOV. Rozsiahla rekonštrukcia mosta pri Lesíku delostrelcov v Prešove sa začala v marci.

Pôvodný, ktorý viedol ponad železničnú trať, už nestojí. Po takmer šesťdesiatich rokoch ho strhli dole.

Nahradiť ho má nový, ktorý pripomína zmenšenú verziu bratislavského mosta Apollo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výluky a obmedzenia

Dopravné obmedzenia stále trvajú, podľa Prešovského samosprávneho kraja, ktorý je investorom stavby, práce prebiehajú podľa plánu.

Okrem obmedzení pre automobilovú dopravu dochádza aj k výlukám na železničnej trati smerom na Bardejov.

SkryťVypnúť reklamu

Prvá päťdňová výluka sa skončila v stredu. Nasledujúca je naplánovaná od soboty do budúcej stredy. Tretia výluka príde na rad od 25. do 29. mája.

Súvisiaci článok Začína sa veľká rekonštrukcia. Nad železnicou vznikne malý prešovský Apollo most Čítajte 

Na čom pracujú

„Počas výluk dôjde k asanácii mostných konštrukcií vrátane spodnej stavby, odťaženiu vybúraných hmôt z koľajiska. Zároveň sa zrealizujú zemné práce na spodnej stavbe a upraví sa okolitý terén pre možnosť realizácie spevnených plôch potrebných pre umiestnenie a vybudovanie podperných veží, ktoré sú najdôležitejšou súčasťou pre ďalší postup v stavebných prácach na mostnom objekte,“ konštatuje hovorkyňa prešovskej župy Daša Jeleňová.

Stále platia aj obmedzenia pre motoristov, ktorých dodržiavanie kontroluje polícia.

Zatiaľ podľa harmonogramu

Ak sa na stavbe nič neskomplikuje, hotová by mala byť v októbri.

SkryťVypnúť reklamu

„Na stavbe neboli doposiaľ zaznamenané žiadne nepredvídané okolnosti, ktoré by mali vplyv na postup prác na stavenisku,“ tvrdí Jeleňová.

Podľa nej prebiehajú práce „plynule, bez nedostatkov a v súlade s projektovou dokumentáciou a schválenými technologickými postupmi“.

Sú v súlade so schváleným harmonogramom, takže by sa podľa nej avizovaný termín dokončenia mal stihnúť.

Súvisiaci článok Vodičov v Prešove čakajú obmedzenia. Prvá zaťažkávacia skúška sa začína Čítajte 

Čo už stihli

Doposiaľ boli na stavbe urobené prekládky inžinierskych sietí – vysokého i nízkeho napätia, trakčného vedenia a spätných napájacích káblov či telekomunikačných káblov.

„V tomto týždni pokračujú výkopové práce v trase budúceho cyklochodníka a v blízkosti opôr a pilierov mostného objektu,“ dodáva hovorkyňa kraja.

Investícia do mosta na ulici Lesík delostrelcov ponad železničnú trať si vyžiada náklady viac ako štyri milióny eur. Hradené sú z úverových zdrojov.

SkryťVypnúť reklamu

Projektantom stavby je Dopravoprojekt, a. s., a zhotoviteľom je Metrostav DS, a. s.

Súvisiaci článok Prešovský most na Škultétyho sprístupnia motoristom. Pásku nestrihala Turčanová, ale Oľha Čítajte 

Nevyhovujúci stav

Pôvodný, dnes už neexistujúci most z roku 1968 sa nachádzal podľa statického posudku v stupni ohrozenia číslo 6, teda veľmi zlý, a bez stavebných úprav by sa dostal na číslo 7, čo už je havarijný stav.

Podľa Správy a údržby ciest Prešovského samosprávneho kraja nemalo zmysel investovať do jeho sanácie či rekonštrukcie, ktorá by predĺžila životnosť mosta len o dvadsať až tridsať rokov. Vyhodnotili to tak, že efektívnejšie bude postaviť nový most.

Ten bude oceľovo-betónový, jeho nosnú konštrukciu bude tvoriť oblúk z ocele. Jeho súčasťou bude chodník pre peších i cyklochodník. Dĺžka mostu bude 31 metrov a šírka 23 metrov.

Dopravné komplikácie

Stavba nového mosta v centre Prešova skomplikovala život vodičom. Po uzavretí ulíc v marci muselo byť presmerovaných vyše dvadsaťtisíc áut na obchádzkové trasy.

Situácia bola podobne komplikovaná, ako keď sa staval malý kruhový objazd pri diaľnici smerom na Košice, alebo keď sa opravoval veľký most ponad železničnú trať na Škultétyho ulici.

Opravám predchádzal dopravný prieskum na základe dát z cestných svetelných signalizácií. Zistili sa počty vozidiel, podľa ktorých určili obchádzkové trasy. Ulica Lesík delostrelcov, po ktorej dovtedy prechádzalo denne 21-tisíc áut, je stále úplne uzavretá.

Prešovská radnica, ktorá sa spolupodieľa na výstavbe mosta a riešila tiež dočasnú reorganizáciu dopravy, musela brať do úvahy aj fakt, že všetky vozidlá nemôžu byť presmerované na paralelnú Masarykovu ulicu, lebo by ju upchali. Faktom tiež je, že Lesík delostrelcov bol prístupovou cestou pre fakultnú nemocnicu so spádovou pôsobnosťou pre celý kraj.

Dopravné obmedzenia majú trvať do októbra, teda do ukončenia celej stavby nového mosta.

Doprava

Parník Titanic na fotke z 10. apríla 1912.

Poisťovňa zaplatila expresne rýchlo, súdy o odškodné s pozostalými sa ťahali roky.


V obci Štrkovec v okrese Rimavská Sobota.

Juh Banskobystrického kraja môžu zasiahnuť ďalšie búrky.


Na archívnej snímke z 30. januára 2025 vtedajší ruský minister dopravy Roman Starovojt.

Vyšetrovací výbor pracuje s verziou, že Starovojt spáchal samovraždu.


TASR 120

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Zvládli by ste za volantom šmyk? Inštruktor hovorí, čo chýba dnešným vodičom
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  2. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 196
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 100
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 358
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 4 030
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 775
  6. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 2 608
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 491
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 027
  1. Patrik Zimáni: Cestovné poistenie AXA
  2. Štefan Šturdzík: Keď do pekla , tak na veľkom bielom koni !!
  3. Aleksander Prętnicki: Zakliata nad Váhom
  4. Timotej Opálek: Damon Albarn & Africa Express - Budapešť / Müpa
  5. Martin Fronk: Z kaštieľa sklad zemiakov. Renesančný skvost v (ne)službách času
  6. Timotej Opálek: Morrissey - Viedeň / Gasometer
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Irena Šimuneková: Chytila jsem na pasece motýlka...
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 498
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 508
  3. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 13 470
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 373
  5. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 9 122
  6. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 8 752
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 953
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 067
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Patrik Zimáni: Cestovné poistenie AXA
  2. Štefan Šturdzík: Keď do pekla , tak na veľkom bielom koni !!
  3. Aleksander Prętnicki: Zakliata nad Váhom
  4. Timotej Opálek: Damon Albarn & Africa Express - Budapešť / Müpa
  5. Martin Fronk: Z kaštieľa sklad zemiakov. Renesančný skvost v (ne)službách času
  6. Timotej Opálek: Morrissey - Viedeň / Gasometer
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Irena Šimuneková: Chytila jsem na pasece motýlka...
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 498
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 508
  3. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 13 470
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 373
  5. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 9 122
  6. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 8 752
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 953
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 067
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu