Korzár logo Korzár Prešov

Divoký, zelený, žiadna rýchlokvaska, anketa ukazuje budúcu podobu parku v Prešove

Aký park chcú Prešovčania a ako sa bude volať.

Park na Masarykovej ulici. Prešovčania sa vyjadrili, čo by v ňom chceli mať.Park na Masarykovej ulici. Prešovčania sa vyjadrili, čo by v ňom chceli mať. (Zdroj: Korzár/Michal Frank)

PREŠOV. Čo bude s parkom na Masarykovej ulici v Prešove, neďaleko Čierneho mosta? Ako sa bude volať a ako bude vyzerať? Výsledky prieskumu sú už známe. Podľa nich mesto vytvorí podklady pre zadanie súťaže, z ktorej vyjde projektová dokumentácia pre staronový verejný priestor.

Park v širšom centre roky pustol, samospráva ho kúpila od súkromných vlastníkov za 1,75 milióna eur. Radnica chystá obnovu parku, pričom do rozhodovania o jeho budúcej podobe zapojila aj verejnosť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A to prostredníctvom otvorenia parku v čase Dní mesta Prešov i ďalších opakovaniach, ako aj formou online dotazníka. Na prieskume sa podieľala organizácia Východné pobrežie.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok V detskom parku mali vyrásť byty a obchodný dom. Prešov ho kupuje za 1,5 milióna eur Čítajte 

Staromestský park

Ako uviedol Michal Hudák z Východného pobrežia, priamo do parku prišlo osobne 350 ľudí. Ďalších 4 554 vyplnilo online dotazník. Podľa Hudáka to predstavuje „silný mandát“.

Súčasťou dotazníka bolo jedenásť otázok. Osem skúmalo priamo požadované kvality a atribúty parku, dve sa venovali demografickým údajom. Jedna otázka sa týkala identity parku. Prešovčania vyberali z viacerých používaných názvov. Väčšina sa priklonila k názoru urbanistov a architektov, ktorí ho navrhli nazvať Staromestský park.

K tomuto názvu sa priklonilo aj viac ako 42 percent respondentov. S odstupom skončili názvy Park Masarykova (32,1 %) a Park na Masarykovej (11,3 %). Ostatné pomenovania, vrátane niekdajšieho názvu Detský park, dosiahli jednociferný a nižší výsledok.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Nešlo o reklamu, ale umeleckú provokáciu. Z parku v centre Prešova mali byť byty Čítajte 

Prešovčania majú najradšej Kolmanku

Hudák na verejnej prezentácii a diskusii k výsledkom prieskumu tiež konštatoval, že z doterajších podobných plôch v meste sú ľuďom najbližšie Kolmanova záhrada, ktorú preferuje viac ako polovica zapojených a Záhrada umenia, ktorú označil každý štvrtý respondent. Prieskum označil za „hlas dát a rozumu“.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným Korzar.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CAYCD na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Čo bude toto leto in?
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Čo bude toto leto in?
  4. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 384
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 936
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 512
  4. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 4 965
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 4 066
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 332
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 768
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 411
  1. Milan Srnka: Virtuálna ceruzka: Konsolidácia a doba kešu
  2. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Old Basing
  3. Vladimír Krátky: Nomen omen, alebo dokedy bude v zdravotníctve cirkus ?
  4. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 4.
  5. Anna Miľanová: Ľudia, myslím, často málokto rozozná čo je naozaj objav, senzácia. Lebo to neviete bez kriku, hádok...
  6. Lukáš Čelinák: Ekonomické dôsledky zbrojenia: Stimul bez pokroku
  7. Jozef Varga: Bi FicoSMER....
  8. Tomáš Vodvářka: Návštěva (povídka na neděli)
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 354
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 404
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 346
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 8 063
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 111
  6. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 5 901
  7. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 739
  8. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka 5 621
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Milan Srnka: Virtuálna ceruzka: Konsolidácia a doba kešu
  2. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Old Basing
  3. Vladimír Krátky: Nomen omen, alebo dokedy bude v zdravotníctve cirkus ?
  4. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 4.
  5. Anna Miľanová: Ľudia, myslím, často málokto rozozná čo je naozaj objav, senzácia. Lebo to neviete bez kriku, hádok...
  6. Lukáš Čelinák: Ekonomické dôsledky zbrojenia: Stimul bez pokroku
  7. Jozef Varga: Bi FicoSMER....
  8. Tomáš Vodvářka: Návštěva (povídka na neděli)
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 354
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 404
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 346
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 8 063
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 111
  6. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 5 901
  7. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 739
  8. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka 5 621
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu