Korzár logo Korzár Prešov

Po Bratislave stráca Prešov priame vlakové spojenie aj s Prahou

Leo Express ruší zastávku.

Leo Express.Leo Express. (Zdroj: TASR)

PREŠOV. Po Bratislave stráca Prešov priame vlakové spojenie už aj s Prahou. Prešovská zastávka rýchlika Leo Express od rovnomenného súkromného dopravcu smerom z Prahy končí a vlak pôjde priamo do Košíc. Spoločnosť si od tohto kroku sľubuje zrýchlenie dopravy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V Prešove nezastavia

„Vďaka vynechaniu zastávky Prešov dôjde k zrýchleniu cesty medzi Prahou a Košicami o pol hodiny,“ povedal pre Korzár hovorca Leo Expressu Emil Sedlařík.

Novinka bude platná od nedele 15. decembra, od zavedenia nového cestovného poriadku.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Od polovice decembra platí nový grafikon, železnice vypravia viac vlakov Čítajte 

Zastávka Prešov bude naďalej obsluhovaná v opačnom smere. Takže cestujúci do Prahy budú môcť na Leo Express v Prešove nastúpiť.

„Ide o rozhodnutie Leo Expressu, ktoré vedie k zrýchleniu cesty medzi Prahou a Košicami pri zachovaní obslúženia zastávok. Navyše pridávame staronovú zastávku v stanici Kysak,“ doplnil Sedlařík.

Súvisiaci článok Prešovčania sa dočkali priameho železničného spojenia s Prahou Čítajte 

Koniec po deviatich rokoch

Plnohodnotné priame spojenie medzi Prahou a Prešovom tak končí. Zavedené bolo pred deviatimi rokmi, v decembri 2015.

Tento spoj mal cestujúcim ušetriť čas aj energiu spojenú s prestupmi v Kysaku. Prvý vlak na tejto trase vyšiel 12. decembra 2015 o 23:58, dorazil do Prahy o 8:22 ráno a v opačnom smere premával s odchodom z Prahy o 14:11 a príchodom do Prešova o 22:30.

Spoje Leo Express na trase do Prahy boli vybavené modernými službami, rýchlo si našli obľubu verejnosti. A to aj pre nízku cenu lístkov kúpených v dostatočnom predstihu či optimálne časy príchodov do Prahy a odchodov z nej. Navyše, tento vlak jazdil na dennej báze.

SkryťVypnúť reklamu

Prešovský odborník na verejnú dopravu Tomáš Burger to považuje za zlú správu: „Je to ďalšia rana pre verejnú dopravu v meste Prešov po zrušení jediného priameho vlaku do Bratislavy, zrušení IC vlakov z východu na západ republiky alebo rastúcich cien MHD.“

Súvisiaci článok IC-čká rušíme, ale vlaky pridáme, nebudú preplnené, kvalita ostane, obhajuje sa dopravca Čítajte 

Ani Praha, ani Bratislava

Už skôr stratil Prešov priame spojenie s Bratislavou. Ešte v decembri 2022 zrušil národný dopravca Železničná spoločnosť Slovensko nočný vlak Poľana z Prešova do Bratislavy a späť.

Na rýchlik Poľana mohli Prešovčania nastúpiť večer do lôžkového vozňa a po dlhšej ceste dolnou trasou sa ráno zobudiť v hlavnom meste. Prípadne naopak. Národný dopravca to zmenil, Poľana začala jazdiť len z Košíc a nekončila v Bratislave, ale v Nových Zámkoch.

Tento stav sa pri ďalších nových grafikonoch nezmenil.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Revolučný grafikon zrušil vlaky a spôsobil meškanie. Dopravca priznáva ťažkosti Čítajte 

Nepôjde ani Šarišan

Nový grafikon definitívne ruší akékoľvek priame spoje z Prešova do Bratislavy. Končí aj posledná „lastovička“, rýchlik Šarišan, ktorý jazdil len raz do týždňa.

„V novom cestovnom poriadku sa cestujúci môžu tešiť na hodinový takt na trati Bratislava – Košice, pričom počet spojov sa zvýši z 22 na 32 denne. Pre cestujúcich do Prešova sú pripravené prípojné vlaky, ktoré zlepšujú dostupnosť a ponúkajú väčší výber spojení. Priame vlakové spojenie medzi Bratislavou a Prešovom, ani medzi Prešovom a Prahou, však v novom grafikone nie je plánované,“ potvrdil hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Dominik Drevický.

Súvisiaci článok Cestujúci sa hnevajú. Na prípoj k vlaku InterCity čakajú skoro hodinu, alebo nejde vôbec Čítajte 

Koniec IC-čiek

Ďalšou zmenou od 15. decembra bude koniec vlakov InterCity. Tie sa na koľaje vrátili pred ôsmimi rokmi, 11. decembra 2016, keď si ich presadil vtedajší i dnešný predseda vládnej SNS Andrej Danko.

IC vlaky vtedy vytlačili rýchliky súkromného dopravcu RegioJet, ktoré mali vyšší štandard a lacnejšiu cenu cestovného než štátne vlaky.

Súvisiaci článok Babráctvo? Zámer? Každopádne, agónia IC vlakov sa skončila (glosa) Čítajte 

Aktuálne však IC vlaky končia, národný dopravca tvrdí, že sú nerentabilné a dokáže ich dostatočne nahradiť expresmi.

„Nový grafikon prinesie zavedenie hodinového taktu diaľkových vlakov medzi Bratislavou a Košicami. Cestujúci sa môžu tešiť na nové a predĺžené vlaky, ktoré budú disponovať viacerými vozňami pre väčší komfort a nižšiu preplnenosť,“ uvádza Dominik Drevický, hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s.

Cesta medzi Bratislavou a Košicami bude trvať 5 hodín a 26 minút, bude mať 17 zastávok. Pre cestujúcich z Prešova ostáva prestupnou stanicou Kysak.

Súvisiaci článok Tisícky východniarov budú do Bratislavy cestovať dlhšie. Krok späť, hnevajú sa spolu s opozíciou Čítajte 

Rušenie vlakov na východe

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 9 892
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 572
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 044
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 554
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 442
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 770
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 244
  8. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 216
  1. Tomáš Hrubý: Papier, nie baliace hlášky
  2. Anton Kovalčík: Holokaust a islamské krajiny - prvá časť.
  3. Rado Surovka: Do psej matere, takto sa má šetriť !
  4. Jozef Stasík: Ak demokracia nedokáže zabezpečiť ľuďom dôstojný život, zákonite prehrá
  5. Pavol Burda: Neutralita, ako ekvivalent pozývacieho listu
  6. Elena Antalová: Pamodaj šťastia, lavička
  7. Anna Miľanová: Moje kompozície z jarnej prechádzky...
  8. Adam Mokráň: Civilizovaní barbari
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 036
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 853
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 189
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 667
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 510
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 358
  7. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 5 168
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 082
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Hrubý: Papier, nie baliace hlášky
  2. Anton Kovalčík: Holokaust a islamské krajiny - prvá časť.
  3. Rado Surovka: Do psej matere, takto sa má šetriť !
  4. Jozef Stasík: Ak demokracia nedokáže zabezpečiť ľuďom dôstojný život, zákonite prehrá
  5. Pavol Burda: Neutralita, ako ekvivalent pozývacieho listu
  6. Elena Antalová: Pamodaj šťastia, lavička
  7. Anna Miľanová: Moje kompozície z jarnej prechádzky...
  8. Adam Mokráň: Civilizovaní barbari
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 036
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 853
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 189
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 667
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 510
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 358
  7. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 5 168
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 082
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu