Korzár logo Korzár Prešov

Po Bratislave stráca Prešov priame vlakové spojenie aj s Prahou

Leo Express ruší zastávku.

Leo Express.Leo Express. (Zdroj: TASR)

PREŠOV. Po Bratislave stráca Prešov priame vlakové spojenie už aj s Prahou. Prešovská zastávka rýchlika Leo Express od rovnomenného súkromného dopravcu smerom z Prahy končí a vlak pôjde priamo do Košíc. Spoločnosť si od tohto kroku sľubuje zrýchlenie dopravy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V Prešove nezastavia

„Vďaka vynechaniu zastávky Prešov dôjde k zrýchleniu cesty medzi Prahou a Košicami o pol hodiny,“ povedal pre Korzár hovorca Leo Expressu Emil Sedlařík.

Novinka bude platná od nedele 15. decembra, od zavedenia nového cestovného poriadku.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Od polovice decembra platí nový grafikon, železnice vypravia viac vlakov Čítajte 

Zastávka Prešov bude naďalej obsluhovaná v opačnom smere. Takže cestujúci do Prahy budú môcť na Leo Express v Prešove nastúpiť.

„Ide o rozhodnutie Leo Expressu, ktoré vedie k zrýchleniu cesty medzi Prahou a Košicami pri zachovaní obslúženia zastávok. Navyše pridávame staronovú zastávku v stanici Kysak,“ doplnil Sedlařík.

Súvisiaci článok Prešovčania sa dočkali priameho železničného spojenia s Prahou Čítajte 

Koniec po deviatich rokoch

Plnohodnotné priame spojenie medzi Prahou a Prešovom tak končí. Zavedené bolo pred deviatimi rokmi, v decembri 2015.

Tento spoj mal cestujúcim ušetriť čas aj energiu spojenú s prestupmi v Kysaku. Prvý vlak na tejto trase vyšiel 12. decembra 2015 o 23:58, dorazil do Prahy o 8:22 ráno a v opačnom smere premával s odchodom z Prahy o 14:11 a príchodom do Prešova o 22:30.

Spoje Leo Express na trase do Prahy boli vybavené modernými službami, rýchlo si našli obľubu verejnosti. A to aj pre nízku cenu lístkov kúpených v dostatočnom predstihu či optimálne časy príchodov do Prahy a odchodov z nej. Navyše, tento vlak jazdil na dennej báze.

SkryťVypnúť reklamu

Prešovský odborník na verejnú dopravu Tomáš Burger to považuje za zlú správu: „Je to ďalšia rana pre verejnú dopravu v meste Prešov po zrušení jediného priameho vlaku do Bratislavy, zrušení IC vlakov z východu na západ republiky alebo rastúcich cien MHD.“

Súvisiaci článok IC-čká rušíme, ale vlaky pridáme, nebudú preplnené, kvalita ostane, obhajuje sa dopravca Čítajte 

Ani Praha, ani Bratislava

Už skôr stratil Prešov priame spojenie s Bratislavou. Ešte v decembri 2022 zrušil národný dopravca Železničná spoločnosť Slovensko nočný vlak Poľana z Prešova do Bratislavy a späť.

Na rýchlik Poľana mohli Prešovčania nastúpiť večer do lôžkového vozňa a po dlhšej ceste dolnou trasou sa ráno zobudiť v hlavnom meste. Prípadne naopak. Národný dopravca to zmenil, Poľana začala jazdiť len z Košíc a nekončila v Bratislave, ale v Nových Zámkoch.

Tento stav sa pri ďalších nových grafikonoch nezmenil.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Revolučný grafikon zrušil vlaky a spôsobil meškanie. Dopravca priznáva ťažkosti Čítajte 

Nepôjde ani Šarišan

Nový grafikon definitívne ruší akékoľvek priame spoje z Prešova do Bratislavy. Končí aj posledná „lastovička“, rýchlik Šarišan, ktorý jazdil len raz do týždňa.

„V novom cestovnom poriadku sa cestujúci môžu tešiť na hodinový takt na trati Bratislava – Košice, pričom počet spojov sa zvýši z 22 na 32 denne. Pre cestujúcich do Prešova sú pripravené prípojné vlaky, ktoré zlepšujú dostupnosť a ponúkajú väčší výber spojení. Priame vlakové spojenie medzi Bratislavou a Prešovom, ani medzi Prešovom a Prahou, však v novom grafikone nie je plánované,“ potvrdil hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Dominik Drevický.

Súvisiaci článok Cestujúci sa hnevajú. Na prípoj k vlaku InterCity čakajú skoro hodinu, alebo nejde vôbec Čítajte 

Koniec IC-čiek

Ďalšou zmenou od 15. decembra bude koniec vlakov InterCity. Tie sa na koľaje vrátili pred ôsmimi rokmi, 11. decembra 2016, keď si ich presadil vtedajší i dnešný predseda vládnej SNS Andrej Danko.

IC vlaky vtedy vytlačili rýchliky súkromného dopravcu RegioJet, ktoré mali vyšší štandard a lacnejšiu cenu cestovného než štátne vlaky.

Súvisiaci článok Babráctvo? Zámer? Každopádne, agónia IC vlakov sa skončila (glosa) Čítajte 

Aktuálne však IC vlaky končia, národný dopravca tvrdí, že sú nerentabilné a dokáže ich dostatočne nahradiť expresmi.

„Nový grafikon prinesie zavedenie hodinového taktu diaľkových vlakov medzi Bratislavou a Košicami. Cestujúci sa môžu tešiť na nové a predĺžené vlaky, ktoré budú disponovať viacerými vozňami pre väčší komfort a nižšiu preplnenosť,“ uvádza Dominik Drevický, hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s.

Cesta medzi Bratislavou a Košicami bude trvať 5 hodín a 26 minút, bude mať 17 zastávok. Pre cestujúcich z Prešova ostáva prestupnou stanicou Kysak.

Súvisiaci článok Tisícky východniarov budú do Bratislavy cestovať dlhšie. Krok späť, hnevajú sa spolu s opozíciou Čítajte 

Rušenie vlakov na východe

Súvisiace témy: Vlaky

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  6. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  7. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  2. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  3. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  6. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  7. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 13 643
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 375
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 974
  4. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 670
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 335
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 2 289
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 043
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 023
  1. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Eastrop park
  2. Marcela Minarčinová: Na skok do Turecka
  3. Martin Turčan: Srdce slnečnice
  4. Emil Fitoš: Nákup IKT techniky na ministerstve vnútra vyvoláva zbytočné vášne
  5. Tadeáš Ďurica: Zbytočný líder zbytočnej strany
  6. Ivan Čáni: Predseda NR SR Raši prehovoril pri príležitosti výročia atentátu.
  7. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  8. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Londýn
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 14 953
  2. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 12 010
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 689
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 558
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 088
  6. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 184
  7. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 5 129
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 931
  1. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  2. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  3. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  4. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
  5. Anna Brawne: Všetci môžeme za atentát a šírenie nenávisti, len súdruhovia sú lietadlo..
  6. Věra Tepličková: Ťažký obed je sviňa
  7. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  8. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Eastrop park
  2. Marcela Minarčinová: Na skok do Turecka
  3. Martin Turčan: Srdce slnečnice
  4. Emil Fitoš: Nákup IKT techniky na ministerstve vnútra vyvoláva zbytočné vášne
  5. Tadeáš Ďurica: Zbytočný líder zbytočnej strany
  6. Ivan Čáni: Predseda NR SR Raši prehovoril pri príležitosti výročia atentátu.
  7. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  8. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Londýn
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 14 953
  2. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 12 010
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 689
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 558
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 088
  6. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 184
  7. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 5 129
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 931
  1. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  2. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  3. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  4. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
  5. Anna Brawne: Všetci môžeme za atentát a šírenie nenávisti, len súdruhovia sú lietadlo..
  6. Věra Tepličková: Ťažký obed je sviňa
  7. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  8. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu