Korzár logo Korzár Prešov

Študenti sa tlačia v krátkom vlaku. Dlhé súpravy stiahli, miest je o polovicu menej

Problémy spôsobila oprava stanice.

Preplnený "študentský" vlak Lipany - Prešov - Košice.Preplnený "študentský" vlak Lipany - Prešov - Košice. (Zdroj: Koláž - Korzár)

PREŠOV. Nový železničný cestovný poriadok, ktorý platí od 15. decembra, priniesol pre cestujúcich okrem pozitívnych zmien aj komplikácie. Tie sa týkajú najmä ranných „študentských“ vlakov z Lipian v okrese Sabinov do Prešova a Košíc.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Namiesto veľkých súprav nasadili na ranné krátke jednotky. Študenti, ktorí cestujú o 7:02 vlakom 1937, sa tlačia v krátkej jednotke, pričom sami železničiari vedia, že to nie je vhodná súprava,“ povedal nám jeden z odborníkov na železničnú dopravu. Nebol sám, podobných sťažností sme zaznamenali viac.

SkryťVypnúť reklamu

Nový grafikon si pritom odborník pochvaľuje. „Je prelomová vec, že každú hodinu chodia vlaky medzi Prešovom a Košicami. Máme dobrý cestovný poriadok, ale vlaky s neadekvátnou kapacitou. Na tie do Čiernej nad Tisou, ktoré nie sú tak vyťažené, dali veľké súpravy, a do Lipian malé.“

Situáciu sledujeme, vravia železnice

Železničná spoločnosť Slovensko vysvetľuje, že situáciu si vyžiadala rekonštrukcia košickej železničnej stanice.

„Ranné najvyťaženejšie vlaky REX 1937 (Lipany 7:02 – Košice 8:17) a Os 8551 (Lipany 6:33 – Prešov 7:09) sú v aktuálnom cestovnom poriadku radené z elektrických jednotiek typu Panter. Je to kvôli rekonštrukcii železničnej stanice v Košiciach, kde je požiadavka zo strany Železníc Slovenskej republiky radiť len vratné súpravy, teda nie klasické vozne s potrebou obiehania rušňa,“ uvádza hovorca národného prepravcu Dominik Drevický.

SkryťVypnúť reklamu

„Situáciu pravidelne monitorujeme a pripravujeme riešenie pre komfortnejšie cestovanie,“ dodáva.

Súvisiaci článok IC-čká rušíme, ale vlaky pridáme, nebudú preplnené, kvalita ostane, obhajuje sa dopravca Čítajte 

Hlava na hlave

Problém začne byť znovu vypuklejší v čase, keď sa začne vyučovanie na školách. Ranný vlak o 6:02 z Lipian mal pôvodne kapacitu zhruba 350 cestujúcich a býval zaplnený takmer na sto percent. Po novom má trojvozňová elektrická jednotka o sto miest menej.

Ešte vypuklejšie je to pri vlaku Regional Express 1937, ktorý odchádza z Lipian po siedmej ráno.

Pôvodne jazdila veľká súprava, rušeň a 6 vozňov. Vlak býval využitý na viac ako sto percent, teda okrem 550 sediacich cestujúcich boli aj stojaci.

Podľa nového radenia jazdí elektrická jednotka 661 s kapacitou na sedenie zhruba 250 miest. Je ich teda o viac ako polovicu menej, o tristo miest, čo spôsobuje najmä študentom značné problémy. Vo vlaku je hlava na hlave, cestujúci sú natlačení ako sardinky.

SkryťVypnúť reklamu

Vlakov s kapacitnými problémami je viac, pričom to platí aj o popoludňajších vlakoch opačným smerom, z Košíc do Prešova a do Lipian.

Súvisiaci článok Národný dopravca sľuboval východu nové vlaky. Išli do Nových Zámkov, prišli staršie Čítajte 

Nové mašiny na východe

Pozitívnou správou je, že od nového grafikonu sú všetky regionálne vlaky na trase Lipany - Prešov - Košice a späť moderné a nízkopodlažné. Ide o jednotky typu Panter od výrobcu Škoda Transportation.

„Elektrické jednotky svojimi parametrami spĺňajú požiadavky európskych noriem a predstavujú tak účelné vozidlá na úrovni 21. storočia,“ vraví Drevický.

Súvisiaci článok Ranný vlak pre študentov železnice rušia. Náhrada zaň je neistá Čítajte 

„Nízkopodlažné klimatizované jednotky s bezbariérovými nástupnými priestormi sú so širokými nástupnými dverami a s veľkopriestorovým interiérom a majú multifunkčné oddelenie pre osoby s obmedzenou mobilitou, pre invalidné vozíky, kočíky a bicykle. "

Opisuje, že súpravy majú centrálne ovládanie dverí a WC bunky s uzavretými odpadovými systémami a sušičom rúk. Súčasťou jednotiek je bezpečnostný kamerový systém, akustický a vizuálny informačný systém či systém automatického počítania cestujúcich.

Súvisiaci článok Cestujúci sa hnevajú. Na prípoj k vlaku InterCity čakajú skoro hodinu, alebo nejde vôbec Čítajte 
Súvisiaci článok Po Bratislave stráca Prešov priame vlakové spojenie aj s Prahou Čítajte 

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 10 991
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 377
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 093
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 465
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 458
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 733
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 340
  8. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 151
  1. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (4.)
  2. Tomáš Hrubý: Papier, nie baliace hlášky
  3. Anton Kovalčík: Holokaust a islamské krajiny - prvá časť.
  4. Rado Surovka: Do psej matere, takto sa má šetriť !
  5. Jozef Stasík: Ak demokracia nedokáže zabezpečiť ľuďom dôstojný život, zákonite prehrá
  6. Pavol Burda: Neutralita, ako ekvivalent pozývacieho listu
  7. Elena Antalová: Pamodaj šťastia, lavička
  8. Anna Miľanová: Moje kompozície z jarnej prechádzky...
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 091
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 506
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 237
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 690
  5. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 10 049
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 541
  7. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 175
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 124
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (4.)
  2. Tomáš Hrubý: Papier, nie baliace hlášky
  3. Anton Kovalčík: Holokaust a islamské krajiny - prvá časť.
  4. Rado Surovka: Do psej matere, takto sa má šetriť !
  5. Jozef Stasík: Ak demokracia nedokáže zabezpečiť ľuďom dôstojný život, zákonite prehrá
  6. Pavol Burda: Neutralita, ako ekvivalent pozývacieho listu
  7. Elena Antalová: Pamodaj šťastia, lavička
  8. Anna Miľanová: Moje kompozície z jarnej prechádzky...
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 091
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 506
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 237
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 690
  5. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 10 049
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 541
  7. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 175
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 124
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu