Korzár logo Korzár Prešov

Komisia odporučila Hrehorčáka za šéfa dopravného podniku. Už štvrtého za Oľhovej éry

Čo chce presadiť nový riaditeľ.

Juraj Hrehorčák v čase, keď šéfoval DPMK.Juraj Hrehorčák v čase, keď šéfoval DPMK. (Zdroj: Korzár/Veronika Janušková)

PREŠOV. Novým generálnym riaditeľom a predsedom predstavenstva akciovej spoločnosti Dopravný podnik mesta Prešov by mal byť Juraj Hrehorčák.

O novom štatutárovi spoločnosti, ktorá zabezpečuje mestskú hromadnú dopravu v Prešove, rozhodne mestské zastupiteľstvo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Komisia na výberovom konaní Hrehorčáka do funkcie odporučila.

Štvrtý riaditeľ v ére Oľhu

V prípade, že väčšina v mestskom zastupiteľstve bude návrh komisie akceptovať, nahradí Hrehorčák v pozícii konateľa Dopravného podniku mesta Prešov Karla Hirmana. Pôjde už o štvrtého šéfa prešovského dopravcu za éry primátora Františka Oľhu (Demokrati).

SkryťVypnúť reklamu

Z éry predchodkyne Andrey Turčanovej (KDH) „zdedil“ Martina Jaša. Ten z podniku odišiel a nahradil ho Peter Davidov, najprv ako poverený, neskôr riadny štatutár. Davidova zastupiteľstvo v decembri minulého roku odvolalo a vzápätí nahradilo exministrom hospodárstva a Oľhovým kolegom z predsedníctva strany Demokrati. Karel Hirman sa do vypísaného výberového konania neprihlásil.

Pred Jašom takmer tri dekády šéfoval dopravnému podniku Peter Janus. Stal sa ním ešte v čase, keď bol primátorom Viliam Sopko (SDĽ) a ako výkonný riaditeľ zažil päť hláv mesta. Po tom, čo ho komisia minulý rok vo výberovom konaní za riaditeľa neodporučila, sa už doň neprihlásil.

Súvisiaci článok Dopravný podnik mesta Prešov hľadá nového riaditeľa. Kandidát je jeden, Hirman do toho nejde Čítajte 

Čo požadovala komisia

Podmienkami nového výberového konania bolo ukončené vysokoškolské vzdelanie II. stupňa, minimálne tri roky praxe v riadiacej pozícii, znalosť minimálne jedného cudzieho jazyka, práce s PC a bezúhonnosť. Medzi odporúčané požiadavky patril vodičský preukaz skupiny B, prax v dopravnom odbore a skúsenosti z verejnej správy.

SkryťVypnúť reklamu

Ponúkaná základná platová zložka je od 2 300 eur mesačne v hrubom. Flexibilná platová zložka bude stanovená vopred a naviazaná na dosahovanie ročných výkonnostných ukazovateľov a plnenie manažérskych cieľov.

Jediným uchádzačom bol ekonomický inžinier Juraj Hrehorčák z Prešova, ktorý v minulosti viedol Dopravný podnik mesta Košice. Od komisie získal 125 zo 144 bodov.

Sedeli v nej psychologička, zástupca odborov prešovského dopravcu a predstavitelia všetkých poslaneckých klubov – viceprimátor Martin Ďurišin za „oľhovcov“, Martina Copáková za klub nezaradených, Ľuboš Micheľ za Hlas a Smer a predseda komisie Marián Damankoš za KDH.

Súvisiaci článok Raši ho dal z dopravného podniku odvolať. Už riadi záchranky Čítajte 

Hrehorčák pôsobí ako riaditeľ úseku verejného obstarávania a vnútornej správy na Slovenskej správe ciest. Svoju profesionálnu kariéru začínal vo Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti ako ekonomický námestník v odštepnom závode Prešov.

SkryťVypnúť reklamu

V roku 2011 nastúpil do Dopravného podniku mesta Košice ako člen predstavenstva a riaditeľ logistiky a nákupu, neskôr stál zhruba štyri roky na jeho čele.

Viedol tiež Operačné stredisko záchrannej zdravotnej služby, pôsobil na ministerstvách obrany a vnútra a v Železniciach Slovenskej republiky.

Súvisiaci článok Platba kartou v prešovskej MHD tak skoro nebude. Označovače zvládnu len papierové lístky Čítajte 

Kedy bude platba kartou

Na tzv. grilovaní počas verejného vypočutia uchádzača dostal Hrehorčák od poslankyne Copákovej otázku ohľadom informačného a odbavovacieho systému.

Doposiaľ bol pre prešovského dopravcu systém SRG Tatran, no bývalé vedenie zrušilo zmluvu na dodanie a montáž nových označovačov.

„Konkrétne sa k tejto spoločnosti neviem vyjadriť, ale považujem za absolútny štandard do budúcna, aby označovače lístkov mali možnosť bezkontaktnej platby kartou či smarfónom,“ odvetil Hrehorčák, podľa ktorého ide o prioritu, ktorú chce po analýze terajšieho stavu riešiť.

Poslanec Micheľ sa pýtal na skúsenosti mestského dopravcu v čase hokejových majstrovstiev sveta v Košiciach, keďže v Prešove bude o niekoľko mesiacov juniorský európsky futbalový šampionát a očakáva sa nápor turistov.

„Boli sme tvorcom logistiky MHD,“ povedal Hrehorčák, pričom vysvetlil, že dopravný podnik bol súčasťou rokovaní všetkých zainteresovaných strán vrátane polície, ale lídrom rokovaní bolo mesto, ktoré nieslo hlavnú zodpovednosť.

Súvisiaci článok Majstrovský zápas na novom futbalovom štadióne v Prešove bude, ale bez Slovana Čítajte 

Z integrovaného systému chce vyťažiť čo najviac

Na otázku, čo ho viedlo ku kandidatúre, odpovedal: „Profesionálna výzva.“ Začať by chcel predstavením sa u zamestnancov a oboznámením sa s pracovným prostredím.

Pri otázke integrácie dopravy uviedol, že je to na dlhšie obdobie. „Mám záujem na rokovaniach, ktoré by boli prínosom pre dopravný podnik. Je tu aj ďalší subjekt, Národná dopravná autorita, ktorý pripravuje zákon o verejnej osobnej doprave,“ povedal s tým, že cieľom je „vyťažiť z členstva v Integrovanom dopravnom systéme Východ čo najviac pre dopravný podnik a aby to prinieslo zvýšenie komfortu cestovania“.

Súvisiaci článok Desaťminútový lístok žiadajú zachovať, vznikla petícia. Zmeny avizuje radnica od jesene Čítajte 

Na margo investičného dlhu dopravcu uviedol: „Investičný nie je iba v Dopravnom podniku mesta Prešov, ale v celej spoločnosti. Je to závislé od výšky zdrojov, ktoré si mesto môže dovoliť na investície, záleží od úverovej zaťaženosti. Cesta ku skvalitneniu dopravy je poskytovanie kvalitnej služby, vtedy môže cestujúca verejnosť ponuku dopravného podniku akceptovať.“

Otázku, či sa mu podarí minimálne stabilizovať, ak nie znižovať čiastku úhrady mesta na výkon strát vo verejnom záujme, označil za predčasnú.

Ceny lístkov

Vie si predstaviť opätovné zníženie cien lístkov či zmeny minutáže?

„Registrujem túto zmenu. Chcelo by to dlhší čas oboznámiť sa, aký vplyv má táto zmena na počet cestujúcich, aké sú výnosy, čo má vplyv na ďalšie rozvojové aktivity dopravného podniku. Nebránim sa diskusii o zjednodušení tarify, sprehľadnenia časov, ale je to proces vyžadujúci si analýzu a porovnania dopadu viacerých faktorov, ktoré na to majú vplyv,“ povedal Hrehorčák.

Trojročný plán rozvoja podniku, ktorý ako uchádzač predstavil, sa zameriava na riešenie problémov v oblasti personálnej politiky, investícií, prevádzky a zvyšovania kvality služieb pre cestujúcich.

Jednou z najzávažnejších výziev je podľa neho nedostatok kvalifikovaných vodičov a údržbárov. Prešovský dopravný podnik podľa neho nie je trhovo konkurencieschopný, ak ide o mzdy a benefity.

„Naše pracovné podmienky sú zastarané a neatraktívne pre mladých uchádzačov,“ vravel. Riešením by mala byť modernizácia pracovísk, zavedenie nových benefitov a aktívna spolupráca so strednými školami pri nábore nových zamestnancov.

Súvisiaci článok Radnica vyberala nového šéfa dopravného podniku. Bývalý riaditeľ sa prihlásil, terajší nie Čítajte 

Prešovská hromadná doprava tiež čelí vysokým nákladom na opravy a údržbu starého vozového parku a infraštruktúry. „Stav trolejovej siete a veková štruktúra autobusov si vyžadujú okamžitú modernizáciu,“ sľuboval Hrehorčák, podľa ktorého by v nasledujúcich rokoch mohli prísť investičné zdroje z eurofondov.

V pláne rozvoja tiež píše, že spoločnosť plánuje nákup parciálnych trolejbusov v hodnote 4,5 milióna eur a modernizáciu údržbovej základne za 32,2 milióna eur. Dôraz kladie aj na integráciu ekologickejších foriem dopravy, ako sú elektrobusy a modernizácia zastávok v rámci konceptu smart city.

Podľa Hrehorčáka je pre budúcnosť MHD v Prešove kľúčovým zlepšenie komfortu a spoľahlivosti: „Cestujúci očakávajú klimatizované vozidlá, dostupné Wi-Fi a možnosť bezhotovostných platieb.“

Ako ďalej konštatoval, dopravca potrebuje predvídateľné financovanie. Okrem eurofondov je preň kľúčové lepšie nastavenie rozpočtu a využitie vlastných zdrojov podniku.

Načítavam video...

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  8. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu
  1. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  6. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  7. Jedinečný koncert EURYTHMICS v Bratislave
  8. LOVESTREAM Festival oznamuje prvú vlnu interpretov
  1. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 489
  2. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 364
  3. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 5 683
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 088
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 047
  6. Ísť do kúpeľov je IN 4 796
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 578
  8. Vypite bar s ministrom, teraz za polovičnú cenu 4 434
  1. Vladimír Krátky: Gde zobrali tých 1,67 ?
  2. Michal Porubän: Bravoooó, naša neschopná vláda ide ďalej vraždiť (naše chovy).
  3. Otilia Horrocks: Flexibilná Európa : Slovensko OUT
  4. Elena Antalová: Slovenské správy nepozerám, uľavuje sa mi
  5. Vladimír Bojničan: Ako náboženský dogmatizmus pripravil pôdu pre dnešný dezinformačný chaos
  6. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  7. Vladimír Bojničan: Dieťa nie je majetok. Prečo musia byť jeho práva nadradené náboženskej slobode rodičov
  8. Jozef Javurek: Anamnéza, nielen Dunaj
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 50 302
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 41 561
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 23 597
  4. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 19 401
  5. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 7 922
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 7 504
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 731
  8. Richard Vilkus: Keď vládnu burani, päťkári a Samuel Migaľ. 6 056
  1. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  2. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  3. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  4. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  5. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
  6. Radko Mačuha: Ficovi zdochla koza a preto Slovensku zdochne celé stádo.
  7. Tupou Ceruzou: Žandári
  8. Tupou Ceruzou: Mimoriadna situácia
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Vladimír Krátky: Gde zobrali tých 1,67 ?
  2. Michal Porubän: Bravoooó, naša neschopná vláda ide ďalej vraždiť (naše chovy).
  3. Otilia Horrocks: Flexibilná Európa : Slovensko OUT
  4. Elena Antalová: Slovenské správy nepozerám, uľavuje sa mi
  5. Vladimír Bojničan: Ako náboženský dogmatizmus pripravil pôdu pre dnešný dezinformačný chaos
  6. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  7. Vladimír Bojničan: Dieťa nie je majetok. Prečo musia byť jeho práva nadradené náboženskej slobode rodičov
  8. Jozef Javurek: Anamnéza, nielen Dunaj
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 50 302
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 41 561
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 23 597
  4. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 19 401
  5. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 7 922
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 7 504
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 731
  8. Richard Vilkus: Keď vládnu burani, päťkári a Samuel Migaľ. 6 056
  1. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  2. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  3. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  4. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  5. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
  6. Radko Mačuha: Ficovi zdochla koza a preto Slovensku zdochne celé stádo.
  7. Tupou Ceruzou: Žandári
  8. Tupou Ceruzou: Mimoriadna situácia

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu