PREŠOV. Akciová spoločnosť Dopravný podnik mesta Prešov má nového riaditeľa, už štvrtého za posledný rok a niekoľko dní.
Riaditeľ Martin Jaš odišiel z funkcie k 12. máju 2024, vystriedal ho Peter Davidov, najprv ako poverený, neskôr riadne zvolený štatutár podniku. Davidova poslanecký zbor odvolal koncom minulého roka a na jeho miesto zvolil Karla Hirmana. Nastúpil do mestskej firmy ako krízový manažér a do výberového konania sa neprihlásil.
Hirmana v pondelok mestskí poslanci formálne odvolali a zároveň zvolili za nového generálneho riaditeľa a predsedu predstavenstva víťaza výberového konania Juraja Hrehorčáka.
Termín jeho oficiálneho nástupu do funkcie ešte nie je určený. V súčasnosti pôsobí ako riaditeľ úseku verejného obstarávania a vnútornej správy na Slovenskej správe ciest v Bratislave.
Ekonomický inžinier Hrehorčák z Prešova v minulosti viedol Dopravný podnik mesta Košice. Od komisie získal na marcovom výberovom konaní 125 zo 144 bodov ako jediný uchádzač.

Prichádza zo Slovenskej správy ciest
Hrehorčák je podľa životopisu skúseným manažérom. Svoju profesionálnu kariéru začínal vo Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti ako ekonomický námestník v odštepnom závode Prešov.
V roku 2011 nastúpil do Dopravného podniku mesta Košice ako člen predstavenstva a riaditeľ logistiky a nákupu, neskôr stál zhruba štyri roky na jeho čele. Viedol ho za bývalého košického primátora Richarda Rašiho (vtedy Smer, dnes Hlas).
Hrehorčák tiež šéfoval Operačnému stredisku záchrannej zdravotnej služby, pôsobil na ministerstvách obrany a vnútra a v Železniciach Slovenskej republiky.
Voľba Hrehorčáka na šéfa prešovského dopravného podniku bola hladká. Zahlasovalo zaň 17 z 20 prítomných poslankýň a poslancov.

Lístky a integrovaný systém
Ešte predtým odpovedal Hrehorčák na poslanecké otázky.
Richard Drutarovský (Demokrati) sa ho pýtal napríklad na integráciu prešovského mestského dopravcu do Integrovaného dopravného systému Východ, či na predaj cestovných lístkov cez aplikácie.
Lístky na mestskú hromadnú dopravu zaujímali aj Martina Eštočáka z klubu nezaradených poslancov. „Viete zabezpečiť na základe verejného dopytu zníženie cien cestovného, vrátane návratu 10-minútového lístka? Ak áno, máte môj hlas,“ pýtal sa ho poslanec s tým, že po zmene tarify podľa jeho informácií tržby z predaja „idú rapídne dole“.
Hrehorčák na poslanecké otázky uviedol, že podporuje každú novú platformu a aplikáciu, cez ktorú možno zakúpiť cestovný lístok.
Pri integrovanom dopravnom systéme sa odvolal na svoje slová z výberového konania. Povedal vtedy, že má záujem o rokovania a pristúpenie dopravného podniku do systému. Je to však podľa neho otázka dlhšieho času, pretože „je tu aj ďalší subjekt, Národná dopravná autorita, ktorý pripravuje zákon o verejnej osobnej doprave“.
Od budúceho členstva v integrovanom systéme očakáva zvýšenie komfortu cestovania.

„Má to svoje úskalia, ale som otvorený tomu, aby sa Dopravný podnik mesta Prešov stal členom Integrovaného dopravného systému Východ,“ zopakoval pred zastupiteľstvom.
Pri téme o zmene tarify uviedol, že na túto otázku nevie v tejto chvíli odpovedať, lebo nemá dostatok dát.
„Nebol som pri tom, z čoho vychádzalo mestské zastupiteľstvo, keď boli predložené kalkulácie a podklady na zmeny časových lístkov,“ uviedol Hrehorčák s dôvetkom, že zatiaľ má čiastkové informácie, no ak by bol potvrdený do funkcie, oboznámi sa s finančnou štruktúrou.
Ako uviedol pre Korzár, od povereného riaditeľa preberá konsolidovanú firmu, mieni pokračovať v investícii do stavby depa a za svoju top prioritu označil komunikáciu najmä so zamestnancami podniku, ale aj predstaviteľmi samosprávy a verejnosťou.
Ďalšie novinky v dopravnom podniku
Mestské zastupiteľstvo tiež schválilo zmeny v orgánoch prešovského dopravného podniku. Richarda Dubovického vystrieda v dozornej rade neposlanec Pavol Semančo, za ďalšieho člena dozornej rady bol zvolený Vladimír Feľbaba z klubu nezaradených.
Poslanci tiež schválili investíciu do dopravného podniku. Konkrétne ide o modernizáciu údržbovej základne trolejbusov v celkovej obstarávacej cene necelých 38 miliónov eur plus DPH.
Väčšina nákladov, 85 percent, pôjde z Európskeho fondu regionálneho rozvoja (cca 33 miliónov), štátny rozpočet poskytne zhruba 5,7 milióna eur.

Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári