Korzár logo Korzár Prešov

Šariš spája sily s Tatrami a Spišom, nová Cesta kráľovských miest láka na kultúru

Región rozširuje atrakcie.

(Zdroj: Hrad Šariš)

BARDEJOV. Oblastná organizácia cestovného ruchu (OOCR) Šariš – Bardejov plánuje v tomto roku pokračovať v rozvoji regiónu s cieľom zvýšiť jeho atraktivitu a návštevnosť. Kľúčovými aktivitami budú investície do turistickej infraštruktúry, rozvoj elektromobility, mediálna propagácia a kooperačné projekty s inými regiónmi. Informoval o tom riaditeľ OOCR Radomír Jančošek.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V rámci plánovaných aktivít budú pokračovať dokončovacie práce na Berzewiczovej veži, úprava terénu a okolia. V Bardejove, Bardejovskej Novej Vsi a Bardejovských Kúpeľoch pribudnú nové nabíjacie stanice pre elektrobicykle. Obnovou prejde aj turistická infraštruktúra v lesoparku Bardejovských Kúpeľov, vrátane značenia hlavných turistických a bežeckých trás, opráv odpočívadiel a tabúľ na trasách Bardejovské Kúpele – Mníchovský potok – Zlaté.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Ďalšie práce na turistickej infraštruktúre sú pripravené aj v spolupráci s mestom Svidník. „Pôjde o zveľadenie okolia vyhliadky s útulňou vo Svidníku, opravy doplnkovej infraštruktúry, hojdačiek a vymurovanie krbu, doplnenie tabúľ a rozšírenie možností zážitkového trávenia voľného času,“ uviedol Jančošek. Ako dodal, súčasťou stratégie je aj rozsiahla mediálna kampaň a podpora značky UNESCO, ktorá má osloviť široké spektrum domácich aj zahraničných návštevníkov. Plánujú sa dotlače, výroba a tlač propagačných materiálov a máp, infocesty pre novinárov a turistické ďalekohľady.

OOCR zároveň pripravuje kooperačné projekty s inými organizáciami cestovného ruchu. V spolupráci s OOCR Tatry – Spiš - Pieniny a OOCR Severný Spiš - Pieniny realizuje projekt Cesta kráľovských miest, zameraný na zvýšenie návštevnosti historických miest a propagáciu kultúrno-historického dedičstva. „Podporí to kultúrny turizmus, lokálne podujatia a spoluprácu miest Bardejov, Kežmarok, Levoča a Stará Ľubovňa,“ uviedol riaditeľ OOCR Bardejov.

SkryťVypnúť reklamu

V spolupráci s OOCR Šariš – Prešov pripravujú aj projekt Šarišská hradná cesta, ktorého cieľom je rozvoj cestovného ruchu na severovýchodnom Slovensku prostredníctvom uceleného kultúrno-historického produktu. Projekt sa sústredí na budovanie turistickej infraštruktúry, tvorbu nových produktov a systematický marketing, čo má zaručiť udržateľnosť a konkurencieschopnosť destinácie Šariš.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  5. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  6. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  5. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  6. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  1. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 8 562
  2. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 5 852
  3. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 264
  4. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 3 977
  5. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 3 204
  6. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 3 130
  7. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 2 200
  8. Slovenská značka získala Obal roka 2025 2 048
  1. Anton Kovalčík: Kresťania v strednej Európe v boji proti fašizmu. Tretia časť - Čechy.
  2. Juraj Sališ: A ja hlupák naivný som mu ešte dával šancu …
  3. Martin Zielosko: Tron: Ares
  4. Ján Valchár: Hlavne buďme realisti, áno?
  5. Vladimír Bojničan: Arabi a Židia: Rodní bratia, ktorých rozdelili náboženstvá
  6. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský?
  7. Vladimír Bojničan: Cui bono? Izraelská vojna, Netanjahu a dar z nebies pre autoritára
  8. Patrik Benčík: Denník advokáta: Fashion & Business show Michalovce 06.07.2025
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 34 315
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 19 420
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 14 578
  4. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 11 305
  5. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 9 003
  6. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 8 080
  7. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 6 280
  8. Rado Surovka: Rómska otázka ? Huliak to vyrieši. 6 103
  1. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský?
  2. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika!
  3. Věra Tepličková: Otvárajte kasíno, Huliak nie je diliiino
  4. Radko Mačuha: Ficove vlastenectvo je ako riedené mlieko.
  5. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
  6. Monika Nagyova: V lete som ešte nevedela, či som feministka
  7. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
  8. Post Bellum SK: Samizdat – symbol vzdoru v čase neslobody
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu