Korzár logo Korzár Prešov
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky
V PREŠOVE ZAČÍNAJÚ JAZDIŤ DVA NOVÉ MIDIBUSY

Počas premiéry sedel za volantom Hagyari

V Prešove začnú jazdiť dva menšie autobusy, tzv. midibusy. Premávať budú do okrajových častí mesta od 1. mája. Včera sa uskutočnila prvá skúšobná jazda z Trojice na Dúbravu a späť, za volant si sadol primátor Pavel Hagyari.

Šofér. Prvých pasažierov viezol Pavel Hagyari.Šofér. Prvých pasažierov viezol Pavel Hagyari. (Zdroj: Michal Frank)



PREŠOV. Dopravný podnik mesta Prešov (DPMP) zakúpil dva midibusy, ktoré budú jazdiť v určených časoch na pravidelných linkách č. 12, 41 a 42. Zachádzať budú na miesta, kam predtým mestská hromadná doprava (MHD) nejazdila - na Starú Dúbravu, Pod Wilec Hôrku, k Borkútu a na Surdok.

Hagyari: Chceli sme vyjsť Prešovčanom v ústrety

"Hlavným dôvodom bolo vyjsť v ústrety starším ľuďom, tým, ktorí bývajú na menej dostupných miestach, kam sa veľký autobus nedostane. Jazdiť bude aj na miesta, kde veľký nie je dostatočne vyťažený. Takže by sa mala dosiahnuť aj úspora," uviedol Pavel Hagyari.

Primátor jazdu zvládol. "Bol som dva roky na vojne, takže som šoféroval aj vetriesku. Nemám problém. Jazdí sa na tom veľmi dobre," uviedol vodič, ktorý priznal, že mal rešpekt pred midibusom plnom ľudí. "Jazdil som pomaly a predpisovo," dodal.

Pavel Hagyari nezaprel ani zmysel pre humor, keď na margo svojho včerajšieho šoférovania žartom utrúsil: "Odmeny nie sú, kríza je, musíme si pomáhať... Nočné, sviatky, víkendy, to je moje..."

Skryť Vypnúť reklamu

Cestujúci sa nezľakli

Jazda sa páčila aj cestujúcim. Niektorí nechápali, keď ich do vozidla na zastávke pozýval osobne riaditeľ DPMP a najmä primátor ako vodič. No nezľakli sa. Spokojný bol aj Prešovčan Peter Harčár: "Oceňujem snahu dopravného podniku, že zavádza midibusy do okrajových častí mesta, kde sú užšie cesty. Na týchto linkách cestuje málo pasažierov, takže kapacita postačuje. Prišiel som si to vyskúšať a je to bez problémov."

Janus: Bol to zámer

DPMP zakúpil dva midibusy. Podľa primátora by v priebehu roka mohli pribudnúť ďalšie dva, v prípade, že budú finančné prostriedky. "Je to aj marketingový zámer zo strany dopravného podniku, keďže sme vo štvrti, kde sa budujú nové domčeky a kde sa sťahujú mladé rodiny s deťmi. A práve deti by sme chceli naučiť voziť sa mestskou hromadnou dopravou," uviedol výkonný riaditeľ DPMP Peter Janus.

Medzi hlavné cieľové skupiny MHD patria aj vo svete práve tí, ktorí ešte nemajú vodičáky, resp. seniori. "Nákupom týchto autobusov sme podporili slovenských výrobcov, pretože nadstavbu na tieto vozidlá vyrába firma zo Spišskej Novej Vsi," doplnil Janus.

Skryť Vypnúť reklamu

Cena midibusu - takmer stotisíc eur

Každý z midibusov stál 96 262 € (2,9 mil. Sk). Pre porovnanie, klasický 12-metrový autobus stojí vyše dvakrát toľko. Midibus má aj nižšie prevádzkové náklady. Odhaduje sa, že spotrebuje okolo 20 litrov nafty na sto kilometrov, kým pri klasickom autobuse je to 30 až 35 litrov, kĺbový "žerie" dokonca vyše 40 litrov na sto kilometrov.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  3. Home (ale aj) Office
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  5. Ruža zmeny
  6. Úpravy automobilov pre ZŤP
  7. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  8. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 157
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 19 183
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 131
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 163
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 745
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 120
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 592
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 104
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 983
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 613
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Smatana: Plošné testovanie rýchlotestami je zlé riešenie, ale v našej situácii mu rozumiem

Antigénové testy sú menej presné, dôkazom je aj nakazený Trump.

Bývalý šéf Inštitútu zdravotníckej politiky Martin Smatana.

Koronavírus na Slovensku: Pribudlo ďalších šesť úmrtí, zomrel aj lekár z Oravy (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 30 695. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 98 obetí.

Ilustračné foto.
Cynická obluda

Terazky budeme testovať

Testovanie vraj nezvládnu zabezpečiť zdravotníci, lebo zdravotníctvo utrpelo vládou Smeru. Tak ho zabezpečí armáda.

Komentár Petra Schutza

Vláda sa v hysterickom kŕči vrhla na logistickú divočinu

Fiasko by znamenalo nielen stratu dvesto miliónov, ale aj znemožnenie krajiny.

Peter Schutz

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop