Korzár logo Korzár Prešov
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky
OPRAVY BY SA MALI DOČKAŤ DVA ÚSEKY

Miroľčanom prekáža neúnosný stav vozovky

Obyvateľom obce Miroľa (okres Svidník) dochádza trpezlivosť. Trápi ich cesta do obce Bodružal. Tento úsek je v zlom stave a bezpečnosť premávky sa každý rok ešte znižuje.

Cesta do Mirole je plná dier a výtlkov.Cesta do Mirole je plná dier a výtlkov. (Zdroj: čor)

Nedávno začali prechádzať tadiaľto kamióny, ktoré dávajú ceste tiež zabrať.

MIROĽA. Cesta medzi obcami nebola kompletne rekonštruovaná podľa jedného rodáka z Mirole úctyhodných 45 rokov.

"Cesta je od roku 1964 stále iba opravovaná. Mal by sa tým vážne zaoberať Prešovský samosprávny kraj (PSK). Je potrebné, aby sa už konečne opravila. Problematický je pritom celý 7 km dlhý úsek z Krajnej Poľany až do Pstrinej. Cesta je aj menej bezpečná, cez našu obec si začali skracovať cestu kamióny do Poľska," povedal nám Michal.

"Stav vozovky je katastrofálny, má veľa jám. Prechádza tadiaľ omnoho viac áut a denne aj 50 až 80 kamiónov. Na toto vôbec nie je prispôsobená. Pláta sa každý rok a každý rok je tu znova ten istý problém," informoval starosta obce Miroľa Jozef Kostelník.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Polícia: Úsek nie je nehodový

Tento úsek je dopravnou políciou hodnotený ako dobrý. "Výskyt dopravných nehôd je ojedinelý a bez vážnejších následkov. Stavebno-technický stav je však skutočne nevyhovujúci," uviedla prešovská policajná hovorkyňa Magdaléna Fečová.

Keďže cesta nemá žiadne obmedzujúce značky pre kamióny, môžu ju tiež používať. "To, že na prepravu kamionisti hľadajú čo najkratšie cesty z ekonomických dôvodov, je aj pochopiteľné. Otázne je, či dodržiavajú stanovenú rýchlosť. Podľa našich policajných poznatkov najviac sa tam prepravuje drevná hmota zo skladov v Medzilaborciach a taktiež materiál do a z mesta Humenné a okolia. Tranzitná doprava sa na tejto trase nevyužíva, iba ak vodič zablúdi. Odporúčame starostom dotknutých obcí osloviť Obvodný úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie v Stropkove, ktorý je príslušný správny orgán, aj Odbor dopravy PSK v Prešove a spoločne s nami tento problém riešiť," uviedla M. Fečová.

Skryť Vypnúť reklamu

Budú rokovať

Správu ciest 2. a 3. triedy zabezpečuje prostredníctvom vlastnej organizácie Správa a údržba ciest (SÚC) PSK. V tejto oblasti modernizovala v roku 2008 len cestu III/55 630 Krajná Poľana - Bodružal kvôli havarijnému stavu križovatky ciest v obci Krajná Poľana.

"Zvolali sme pracovné rokovanie s cieľom riešiť nepriaznivý stav na dotknutých cestách formou dopravných obmedzení pre tranzit kamiónovej dopravy. Deje sa tak v súčinnosti s Obvodným úradom pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie a Okresným riaditeľstvom Policajného zboru vo Svidníku. Správa a údržba ciest PSK, oblasť Svidník, zaradila do plánu modernizácie dva úseky cesty III/55 630 Miroľa - Krajná Poľana, zatiaľ v dĺžke 1,805 km za predpokladaných takmer 200-tisíc eur (6 miliónov Sk)," informovala hovorkyňa PSK Veronika Fitzeková.

Financovať to chcú cez Regionálny operačný program. "Žiadosť na prvý úsek v dĺžke 1 km už bola podaná v máji. Predpokladáme, že jeho realizácia za 99 582 eur (3 milióny Sk) by sa mohla začať do konca roka. V júni plánujeme podať žiadosť o nenávratný finančný príspevok aj na druhý úsek, dlhý 800 metrov. Ten by sa mohol opravovať koncom roka, prípadne v budúcom roku," povedala V. Fitzeková.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 26 559
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 23 741
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 247
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 812
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 607
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 333
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 129
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 528
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 400
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 596
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Palác pri Čiernom mori má podľa Navaľného patriť Putinovi.
Ilustračné foto.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ako Sulík s Remišovou zle zapli gombík

Didaktická príručka pre budúcich členov koalícií.

Peter Tkačenko
Ilustračná fotografia.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop