príchodom do Bratislavy napoludnie. Rovnako spiatočný spoj s termínom od 1. decembra 2009.
PREŠOV. Tomuto stretnutiu predchádzali rokovania na prešovskej radnici so zástupcami oboch železničných spoločností. Vtedy sa zdalo, že nebude problém upraviť grafikon a zabezpečiť dopravu pre ľudí z regiónu, aby nemuseli niekoľkokrát prestupovať.
Železnice zmenili postoj
"Dostali sme po rokovaní odpoveď v tom zmysle, že to bude nesystémový krok, nevýhodný pre Košičanov, lebo budú musieť prestupovať v Margecanoch a pri tejto požiadavke by vznikol nárast výkonov aj nákladov," reprodukoval ich postoj primátor Prešova Pavel Hagyari.
Na margo tohto stanoviska zdôraznil, že ľudia z prešovského regiónu musia prestupovať na stanici v Kysaku, ktorá je nedôstojným miestom s viacerými technickými prekážkami. Argumentoval tiež, že Prešov je jediné krajské mesto, ktoré nemá pravidelné denné spojenie s hlavným mestom.
Požiadavka primátorov
Zámer podporili aj menšie okresné mestá v spádovej oblasti ako Bardejov, Humenné, Medzilaborce, Snina, Stropkov, Svidník aj Vranov. "Návrh je taký, aby IC vlak premával v pracovných dňoch s odchodom o 4.30 z Humenného, o 6.00 z Prešova a v Bratislave by mal byť napoludnie, aby si ľudia stihli vybaviť na úradoch potrebné veci. Z hlavného mesta by sa mal vracať o 16.00 hod. s príchodom do Prešova o 22.00 a do Humenného o 23.30 hod.," upresnila požiadavku vedúca odboru dopravy, energetiky a životného prostredia na prešovskej radnici Adriana Compeľová.
Zaznel aj argument, že Košice majú denné železničné spojenie v rozsahu 11 rýchlikov a IC vlakov a tiež spojenie leteckou dopravou. Schválenie spoja s termínom od 1. decembra však závisí od stanoviska rezortného ministerstva.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári