SSC však na tento účel nemá v rozpočte peniaze, preto požiadala mesto Prešov o spolufinancovanie. Ide o vyše 500-tisíc eur (15 mil. Sk.). Primátor Pavel Hagyari pomoc prisľúbil.
PREŠOV. V praxi to znamená, že ľudia v spomínanej lokalite budú musieť popri stavebnom ruchu strpieť aj odstávku trolejových spojov. Vedenie demontujú technici dnes a od zajtra budú na tomto dôležitom dopravnom uzle spájajúcom centrum so všetkými sídliskami premávať náhradné autobusové spoje.
Dopravný podnik je pripravený
"Od soboty 18. júla budú cez hlavnú križovatku jazdiť len autobusy. Jediná trolejová linka, ktorá ostane, je č. 38, " reagoval na otázku, ako sú na zmenu pripravení riaditeľ Dopravného podniku mesta Prešov (DPmP) Peter Janus. Zdôraznil, že sa s investorom dohodli na tom, aby od 1. septembra platil pôvodný režim. To znamená, že prekládka trolejového vedenia musí byť dokončená do konca augusta. "Keby sa to pretiahlo do septembra, nevedeli by sme zabezpečiť dopravu pri nápore žiakov a študentov," dodal.
V rozpočte chýba vyše 500-tisíc eur
Primátora P. Hagyariho sme sa opýtali, či a ako vyriešil sľúbenú finančnú pomoc pre SSC. Ide totiž o vysokú sumu a fakt je aj to, že samospráva nemôže vstupovať do cudzej, v tomto prípade štátnej investície. "Dohodli sme sa s riaditeľom SSC, že budeme spoločne lobovať u ministrov dopravy a financií, aby nám v tom pomohli a navýšili rozpočet stavby o náklady na demontáž a následnú montáž," reagoval na otázku primátor. Je presvedčený, že štát tieto zdroje v rezerve nájde a stavba bude v plánovanom termíne dokončená. "Sme najväčšie krajské mesto, máme najhoršiu dopravnú situáciu s veľmi frekventovanou nákladnou dopravou, preto verím, že táto prekážka nezabrzdí dostavbu rozšírenia križovatky," poznamenal Hagyari.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári