Termín dokončenia obchvatu vo Svidníku sa stále presúva. Stavba sa komplikuje. Môže za to predovšetkým ílovité podložie. Pôda sa zosúva. Znalecký posudok hovorí, že neboli dodržané technologické postupy.
SVIDNÍK. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) obdržala koncom septembra znalecký posudok o zosuvoch časti komunikácie na svidníckom obchvate. Preukázal nedodržanie technologických postupov pri stavbe. "Výsledky znaleckého posudku sú známe. Keď budeme mať vyhotovené definitívne závery, tak rozhodneme a zaujmeme k tomu stanovisko," informoval hovorca NDS Marcel Jánošík.
Zosuv pôdy stavbu stále komplikuje
Momentálne sa na obchvate stále pracuje. Robia sa rôzne opravy. Dĺžka opravných prác bude závisieť od miery poškodenia násypu ako jedného z objektov na tejto stavbe a podložia, ktoré sa nachádza pod násypmi.
"Najväčší zosuv sa nachádza zhruba v prostriedku tohto úseku pred jedným mostným objektom. Ďalšie dva zosuvy sú takmer na začiatku za mimoúrovňovou križovatkou smerom zo Svidníka," uviedol M. Jánošík.
Pôvodne mali stavebné práce na obchvate dokončiť v máji a odovzdať ho do užívania v júni tohto roku. Tento termín sa posunul. "Obchvat mal byť odovzdaný do užívania na jeseň tohto roku, vzhľadom na spomínané udalosti však došlo k posunu. Predpokladáme, že po ukončení sanačných prác by sa mohol odovzdať do užívania na jar budúceho roku, keďže počas zimného obdobia bude nutné tieto práce zastaviť," povedal hovorca NDS.
Cez mesto prejde denne 1 300 kamiónov
Obchvat Svidníka sa začal stavať v roku 2007. Odbremení centrum mesta od ťažkej kamiónovej dopravy. Cez mesto denne prejde okolo 1 300 kamiónov.
Obchvat bude súčasťou rýchlostnej komunikácie R4, prepojí mestá Prešov a Košice s poľskou aj maďarskou hranicou. Úsek dlhý štyri a pol kilometra má osem mostných objektov, jednu mimoúrovňovú a jednu úrovňovú križovatku.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári