Korzár logo Korzár Prešov

Základom kúpeľného domu na Delni bude zážitkový bazén

Pri prešovskom letnom prírodnom kúpalisku Delňa stavajú nový kúpeľný dom. Ide o prvú etapu projektu Aquapark Delňa, na ktorom sa podieľa prešovská spoločnosť Šovar. Kúpeľný dom bude podľa harmonogramu dokončený koncom roku 2011. Čo bude obsahovať?

Marianna Mikulová. Projektová manažérka pri základnom kameni.Marianna Mikulová. Projektová manažérka pri základnom kameni. (Zdroj: Michal Frank)



PREŠOV. Projekt Aquapark Delňa si vyžiada celkové náklady vyše 10 miliónov eur. Hradí ho investor, pričom polovica bude preplatená z fondov Európskej únie.

Atrakcie veľkého bazénu

Hlavný kúpaliskový objekt sa bude nachádzať na takmer 4 000 metroch štvorcových, počíta sa s dennou kapacitou 850 osôb. "V suteréne kúpeľného domu bude wellness, vitálny svet, fínske i parné sauny, otepľovacie a ochladzovacie bazéniky. Prízemie bude tvoriť 50-metrový zážitkový bazén, kde budú rôzne atrakcie, napríklad krytý vonkajší tobogan. Ďalej to bude 25-metrový, štvordráhový plavecký bazén, dvojúrovňový detský bazén. Občerstvovacie zariadenie sa bude nachádzať na prízemí i na poschodí so samostatným vstupom," uviedla projektová manažérka Šovaru Marianna Mikulová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pre plavcov len "dvadsaťpäťka"

Generálnym projektantom stavby je architekt Ján Katuščák, ktorý je napríklad aj autorom Tatralandie. Podľa jeho slov bude základom aquaparku zážitkový bazén s atrakciami ako divoká rieka, chrliče vody, masáže a podobne. V ňom sa budú nachádzať aj miesta s teplou vodou (38-stupňovou).

Zaujímalo nás, prečo bude plavecký bazén iba 25-metrový, keďže sa dlhý čas hovorí o tom, že Prešovu chýba práve päťdesiatka. "Je to ťažká otázka, odpovedať na ňu by sme mali spoločne s investorom. Jednoznačne toto má byť pre celú vekovú škálu, pre rodiny s deťmi. Môžu tu stráviť celý deň," reagoval J. Katuščák. Pre návštevníkov bude k dispozícii takmer tisíc metrov štvorcových vodnej plochy.

Uvažuje sa, že okrem Prešovčanov, Košičanov a ľudí z bezprostredného okolia by táto atrakcia mohla prilákať aj ďalších návštevníkov. Podľa Katuščáka má aquapark takéhoto charakteru spádovú oblasť (napríklad v Poprade je to 50 - 80 km). Ten prešovský by mohol byť zaujímavým miestom aj pre turistov z Poľska či Ukrajiny.

SkryťVypnúť reklamu

Bude dosť parkovacích miest?

Problém môže nastať s parkovaním. Momentálne je naprojektovaných 95 parkovacích miest. Podľa architekta to vychádza z normy, ktorá počíta so štyrmi ľuďmi na jedno parkovacie miesto, to znamená s momentálnou kapacitou 400 ľudí. V priebehu dňa sa ráta s päťnásobnou obmenou návštevníkov.

"Na kapacitu kúpeľného domu je to postačujúce," uviedol Katuščák, pripúšťa však, že v budúcnosti to môže byť problém, najmä ak sa bude robiť aj druhá etapa projektu. Nový kúpeľný dom vyrastá na mieste vedľa samotnej Delne, kde nebola využitá zeleň a miesta na parkovanie. Okrem toho začal investor so zazelenením areálu, kde bolo vysadených tristo nových stromov.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 256
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 10 614
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 236
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 305
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 334
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 929
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 148
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 030
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 506
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 153
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 481
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 226
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 559
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 691
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 309
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 820
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 506
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 153
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 481
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 226
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 559
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 691
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 309
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 820
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu