PREŠOV. Riaditeľ Správy a údržby ciest (SÚC) Prešovského samosprávneho kraja (PSK) Vladimír Kozák uviedol, že poškodenie ciest odhadujú na väčšie, ako to bolo v roku 2009.
Cestári chcú práce ukončiť do konca júna. Na opravu výtlkov použijú tepelne obaľovanú zmes. V. Kozák uviedol, že podmienkou na jej použitie je počasie: "Strojový park SÚC PSK umožňuje do opravy výtlkov denne zapojiť 160 zamestnancov.
Prioritou je diaľničný privádzač
S opravou komunikácií začína PSK na najkritickejších miestach. Ide o diaľničný privádzač III/0680 z Prešova do Košíc, nasledujú cesty I. triedy Prešov - Branisko, Podspády v oblasti Kežmarku, časť od Svidníka po štátnu hranicu Vyšný Komárnik a cesty v okolí Starej Ľubovne. Pri cestách II. triedy rozbiehajú práce na oprave komunikácií Stropkov - Krásny Brod a Stakčín - Ulič.
Výtlky si vyžiadajú veľké peniaze
Prvé odhady ukazujú na väčšie poškodenie ciest, ako to bolo po zime v roku 2009. Teda aj na väčší rozsah prác. Spôsobil to charakter zimy s kolísaním teplôt počas dňa, keď dochádzalo k zamŕzaniu a odmrazovaniu vozoviek.
Cestári odhadujú náklady na nákup asfaltového betónu na 470-tisíc eur. "K tomu treba pripočítať náklady na opravy, čo môže byť ďalších 350-tisíc eur," poznamenal V. Kozák.
Podľa neho je oprava výtlkov po skončení zimnej údržby ich prioritou: "Na vyspravenie použijeme toľko finančných prostriedkov, koľko bude potrebné. Bude to však mať dopad na iné nami vykonávané práce, ako je údržba zelene, cestného príslušenstva, priekop, priepustov či údržba bezpečnostných zariadení."
SÚC PSK má na letnú a zimnú údržbu pre rok 2010 k dispozícii 15 miliónov eur.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári