Hlavný kontrolór Bardejova Vladimír Harajda mal pred rokovaním mestského zastupiteľstva problémy s preverením 13 uznesení. Skonštatoval, že nositelia úloh si nesplnili povinnosť. Primátor Boris Hanuščak túto skutočnosť vyhodnotil ako formálny nedostatok. Napriek tomu, že Metodické usmernenie prednostu mestského úradu konštatuje niečo iné.
BARDEJOV. Hlavný kontrolór Bardejova Vladimír Harajda na rokovaní ostatného mestského zastupiteľstva skonštatoval, že celkovo bolo na zastupiteľstve v decembri prijatých 25 uznesení. Deväť z nich označil za splnené. Vyhodnotenie nepotrebovali dve uznesenia. O jednom uviedol, že sa plní.
K zostávajúcim trinástim dal poznámku nepreverené. Zároveň informoval: "Trinásť uznesení nebolo možné preveriť, pretože vedúci zamestnanci,nositelia úloh, ich nevyhodnotili." Čím, ako uviedol, bolo porušené Metodické usmernenie prednostu mestského úradu o povinnostiach súvisiacich s dokumentáciu uznesení, platné od júla 2007.
Týkali sa rozpočtu
Podľa hlavného kontrolóra metodické usmernenie porušila Mária Ďurčáková, riaditeľka Základnej umeleckej školy M. Vileca, riaditeľ eseročky Bardbyt spravujúcej bytové a nebytové priestory mesta Jaroslav Žák, riaditeľ eseročky Bardterm spravujúcej tepelné hospodárstvo mesta Andrej Čech, riaditeľ eseročky Bardejovská televízna spoločnosť Jozef Novák. Tiež vedúci oddelenia školstva Miroslav Bujda, vedúci oddelenia podnikateľských činností Mikuláš Serečun, vedúci oddelenia správy majetku Ján Mochnacký a vedúci oddelenia výstavby Miroslav Grus. Väčšina nevyhodnotených uznesení sa týkala zmeny rozpočtu.
Formálne pochybenie?
V súvislosti s týmto sme sa obrátili na kancelára bardejovského Mestského úradu. Opýtali sme sa, ako s informáciou hlavného kontrolóra naložili, tiež sme chceli vedieť, aké vyvodili opatrenia. "Išlo o formálne pochybenie pri vkladaní do elektronického systému. Na úrovni porady primátora boli prijaté opatrenia, aby sa táto situácia neopakovala a bolo dodržané metodické usmernenie prednostu," skonštatoval René Semanišin.
Metodický pokyn je jasný
Ohľadom tvrdenia R. Semanišina, že ide o formálne pochybenie, sme oslovili kontrolóra V. Harajdu. Reagoval tým, že nám do redakcie preposlal Metodické usmernenie prednostu mestského úradu Juraja Popjaka z 1. júla 2007. Stojí v ňom: "Dokumentáciu plnenia uznesení sú povinní vykonať vedúci oddelení elektronickou formou najneskôr 10 kalendárnych dní pred konaním zastupiteľstva. Ak z akýchkoľvek príčin to nie je možné urobiť, predloží vedúci oddelenia správu v písomnej forme najneskôr 9 kalendárnych dní pred rokovaním zastupiteľstva na organizačný referát. Tá istá povinnosť sa týka subjektov zriadených mestom, rozpočtových, tiež príspevkových organizácii a obchodných spoločností.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári