Korzár logo Korzár Prešov
Sobota, 25. marec, 2023 | Meniny má Marián

Obchvat Svidníka sprejazdnia v júli. Mešká viac ako rok

Začiatkom leta by už mali dokončiť svidnícky obchvat. Odovzdanie preložky cesty mešká viac ako rok. Na stavbe nedodržali niektoré technologické postupy.

Svidnícky obchvat. Otvoriť by ho mali v júli.Svidnícky obchvat. Otvoriť by ho mali v júli. (Zdroj: čor)



SVIDNÍK. Zhotoviteľom stavby je Združenie R4 Svidník, ktorého členmi sú Inžinierske stavby, a. s., Eurovia - Cesty, a. s., a Strabag, s. r. o. Obchvat Svidníka stavajú na ílovitej pôde, ktorá sa zosúva. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) ako zadávateľ stavby dostala koncom septembra znalecký posudok o zosuvoch časti komunikácie na obchvate.

"Zodpovednosť bude vyvodená až po určení presnej príčiny svahovej deformácie a posúdení miery zodpovednosti. Je veľký predpoklad, že spor sa skončí na komisii pre riešenie sporov v zmysle zmluvných podmienok. Po jej rozhodnutí budú vyvodené príslušné opatrenia," informoval hovorca NDS Marcel Jánošík.

Budujú nové násypové teleso

Najväčší zosuv pôdy bol v prostriedku úseku pred jedným z mostov. "V súčasnosti prebieha sanácia podložia a budovanie odvodňovacích zariadení, ktorými dosiahneme potrebné parametre na budovanie nového násypového telesa," uviedol M. Jánošík.

Pôvodne mali stavebné práce na obchvate dokončiť v máji a odovzdať ho do užívania v júni minulého roku. Termín sa posunul. "Predpokladáme, že obchvat bude odovzdaný do užívania v júli tohto roku," povedal Jánošík.

Celkové náklady na výstavbu obchvatu Svidníka sú 26,3 milióna eur, 75 % finančných zdrojov pochádza zo štrukturálnych fondov EÚ, 20 % zo štátneho rozpočtu a 5 % financuje NDS.

Obchvat Svidníka

Obchvat bude súčasťou rýchlostnej komunikácie R4, prepojí mestá Prešov a Košice s poľskou aj maďarskou hranicou.

Úsek dlhý štyri a pol kilometra má osem mostných objektov, jednu mimoúrovňovú a jednu úrovňovú križovatku. Je budovaný v polovičnom profile.

Výstavba sa začala 1. decembra 2007 a jej dokončenie bolo plánované na koniec mája 2009.

Z hľadiska hospodárskej a spoločenskej dôležitosti je R4 zaradená do vybranej cestnej siete a tvorí súčasť medzinárodného cestného ťahu spájajúceho sever - juh, čím vytvára prepojenie baltických krajín s balkánskymi krajinami.

(čor, www.dialnice.info, www.ndsas.sk)

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  2. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  3. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  4. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  6. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  7. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  2. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  3. Marec, poberaj sa, starec - do dôchodku na úrovni
  4. Už 110 rokov súčasťou každej domácnosti. ALPA oslavuje jubileum
  5. Lekárka z Ameriky: Kvalita medicíny v Šaci na mňa zapôsobila
  6. Výšku finančných darov zvolili zákazníci Tesca vo Zvolene
  7. Najväčší súboj obnovených pamiatok prebieha online
  8. KOSIT i v tomto roku podporí upratovanie v Košiciach
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 211
  2. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 6 672
  3. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 4 460
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 970
  5. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 3 168
  6. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 2 916
  7. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 2 769
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 692

Blogy SME

  1. Anton Kovalčík: Kde bolo tam bolelo, alebo ako Voloďa kariéru robil. 3 - Petrohrad a Moskva.
  2. Štefan Vidlár: Máme strom
  3. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová
  4. Ľudmila Križanovská: Psi brešú a karavána ide ďalej, pani Saková
  5. Radovan Čipka: Ako Klus do Európy klusá a na Slovensko hanbu fľusá
  6. Anton Lisinovič: 8 kníh prečítaných za rok 2022
  7. Olívia Lacenová: Volkswagen mieri s e-autami do Kanady
  8. Martin Sukupčák: Martin Klus - please shut up
  1. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 8 939
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 626
  3. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 475
  4. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 3 293
  5. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 3 281
  6. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 027
  7. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 3 013
  8. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 2 863
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Kovalčík: Kde bolo tam bolelo, alebo ako Voloďa kariéru robil. 3 - Petrohrad a Moskva.
  2. Štefan Vidlár: Máme strom
  3. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová
  4. Ľudmila Križanovská: Psi brešú a karavána ide ďalej, pani Saková
  5. Radovan Čipka: Ako Klus do Európy klusá a na Slovensko hanbu fľusá
  6. Anton Lisinovič: 8 kníh prečítaných za rok 2022
  7. Olívia Lacenová: Volkswagen mieri s e-autami do Kanady
  8. Martin Sukupčák: Martin Klus - please shut up
  1. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 8 939
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 626
  3. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 475
  4. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 3 293
  5. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 3 281
  6. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 027
  7. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 3 013
  8. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 2 863
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu