Korzár logo Korzár Prešov

Na Zlatej ihle bodovali svidnícke návrhárky

Študenti umeleckých a odevných škôl z ČR, SR a Rakúska súťažili na 9. ročníku módnej šou Prostějovská zlatá jehla. Slovákom sa darilo. Mladé návrhárky zo Strednej priemyselnej školy (SPŠ) odevnej vo Svidníku získali prvé a druhé miesto.

Once - najkrajšia kolekcia.Once - najkrajšia kolekcia. (Zdroj: spšo)



SVIDNÍK/PROSTĚJOV. V konkurencii sedemnástich škôl sa na "zlatej ihle" presadili východiarky a výchdniari. V kategórii Na jedno použitie siahli po ocenení najvyššom za za kolekciu Once. Jej autormi sú Lucia Krosnerová, Valéria Mruzová, Michal Milý. Táto kolekcia pozostáva zo šiestich pôsobivých modelov, ktoré predviedli aj v záverečnom defilé víťazných modelov. Naprázdno neodišla SPŠ odevná ani v kategórii Návraty, kde získala striebro kolekcia Pocta Vasarelymu. Jej autormi sú Radka Vojtaničová, Milena Sentivanová. Za zmienku stojí aj kolekcia Femme fatale, s ktorou škola prišla do českého mesta módy zabojovať v kategórii Za všetkým hľadaj ženu. Kolekcie vytvorili dievčatá 2. a 3. ročníka odboru odevný dizajn.

Odborná porota v Prostějove kládla dôraz na kvalitu. Jej predsedníčka Jana Šťastná, zástupkyňa šéfredaktora odborného módneho časopisu, povedala, že jednotlivé modely boli posudzované podľa originality, kvality krajčírskeho spracovania, vhodnosti materiálu a vystihnutím témy. "Táto súťaž a hlavne jej aktéri - študenti, mladí módni návrhári, sú dôkazom toho, že móda a odievanie je fenomén, ktorý aj napriek zložitej situácii pretrváva a nemôže len tak zaniknúť, pretože chuť tvoriť, presadiť sa, byť originálny a nezapadnúť do uniformity bola mladým vlastná vždy," uviedla učiteľka odborných predmetov na svidníckej SPŠ Margita Gemzíková, ktorá verí, že jej žiaci budú bodovať aj o rok, na jubiejnom X. ročníku súťaže.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: frk

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 85 834
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 577
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 302
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 448
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 388
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 373
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 224
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 438
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Boris Voroňák.

Posledná rozlúčka so zosnulým sa uskutoční 11. apríla.


TASR
Ilustračný záber.

Obchádzková trasa povedie cez mesto Prešov.


TASR
Ilustračný záber.

Práce budú prebiehať v stredu a vo štvrtok.


TASR
Rekonštrukcia sa dotkne úseku s dĺžkou 220 metrov.

Predpokladaná hodnota zákazky je vyše 450-tisíc eur.


TASR
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu