Agentúrny materiál sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.
PREŠOV. Občania, pre ktorých je telefonovanie nemožné, sa museli doteraz spoliehať pri privolaní pomoci integrovaného záchranného systému na svojich blízkych. Odteraz si môžu pomoc privolať sami odoslaním SMS-ky na linku 112. Operátor bude ďalej dávať dotyčnému pokyny, až kým k nemu neprídu záchranári. "Tiesňové hlásenie bude spracované podobne ako bežný tiesňový hovor. Celá textová komunikácia prebieha v reálnom čase a pripomína konverzáciu na internetovom chate. To znamená, že pisateľ dostane potvrdenie o doručení správy operátorovi a operátor vidí, či jeho správa bola doručená," informoval splnomocnenec vlády pre integrovaný záchranný systém Jozef Buček.
Skúšobná prevádzka je v Prešovskom kraji
Nepočujúci alebo ľudia s poruchami reči sa po spustení tohto systému do prevádzky zaregistrujú. "SMS správy sú dnes pre veľké množstvo osôb so sluchovým postihnutým jediným spôsobom komunikácie. Pre týchto ľudí bude SMS-ka na privolanie pomoci v núdzi prvým krokom v procese sprístupnenia integrovaného záchranného systému," uviedla Anna Šmehilová, prezidentka Občianskeho združenia Effeta, zameraného na pomoc sluchovo postihnutým deťom a mládeži. Na Slovensku žije približne 250-tisíc ľudí so sluchovými poruchami.
Skúšobná prevádzka tiesňových SMS začína v Prešovskom kraji. Po otestovaní a zaškolení operátorov i informačnej kampani na oboznámenie nepočujúcich so službou bude možnosť zasielania SMS správ nasadená do ostrej prevádzky. To by malo byť do konca tohto roka.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári