PREŠOV/MEDZILABORCE. Pre výpadok verejných daní musela radnica korigovať svoj úmysel prijať dvoch ľudí a poslať ich vyškoliť na pozíciu mestských policajtov. Agentúre SITA to potvrdil prednosta Mestského úradu v Medzilaborciach Vladislav Višňovský.
O zriadení mestskej polície rozhodli medzilaboreckí poslanci ešte v roku 2009 na základe podnetu verejnosti. Policajti mali dohliadať na bezpečnosť v uliciach, zabezpečovať kontrolu plnenia niektorých všeobecne záväzných nariadení a mali mať vo svojej kompetencii aj obsluhu systému parkovania.
Pôvodne malo mesto v úmysle zriadiť mestskú políciu v prvom polroku tohto roku, neskôr tento svoj zámer časovo posúvalo ďalej, nevyšli ani úvahy prijať nových zamestnancov od septembra a poslať ich do konca roka na školenie do Žiliny.
Prednosta vyčíslil prvotné náklady na 50-tisíc eur, v čom je zriadenie kancelárie, kúpenie motorového vozidla, vysielačiek a ostatného výstroja a výzbroje pre dvoch zamestnancov. V tejto sume ešte nie je započítaná mzda pre policajtov.
Samospráva bude aj naďalej odkázaná iba na monitorovací systém, ktorý v meste funguje tri roky. Desať kamier sleduje päť zamestnancov, ktorých prijala radnica v module chránenej dielne. Ide o ľudí so zdravotným postihnutím, ktorí sa pri monitoringu striedajú v nepretržitej prevádzke. Na uniformovaných ochrancoch verejného poriadku v uliciach Medzilaboriec si občania budú musieť ešte počkať.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári