Korzár logo Korzár Prešov
Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky
MESTO NA DOBUDOVANIE ĎALŠÍCH NEMÁ PENIAZE

Cyklochodníky v Prešove volajú po oprave

Cyklistické chodníky v Prešove sú veľmi obľúbené. Majú dokopy takmer dvanásť kilometrov, niektoré úseky však treba opraviť. Mesto na to nemá peniaze.

Dôsledok povodní. Poškodená časť nového cyklochodníka medzi Prešovom a Veľkým Šarišom.Dôsledok povodní. Poškodená časť nového cyklochodníka medzi Prešovom a Veľkým Šarišom. (Zdroj: maj)



PREŠOV. Posledným úsekom, ktorý v meste dobudovali, bol krátky cyklochodník pred ZŠ Kúpeľná, predtým cyklochodníkové prepojenie s Veľkým Šarišom okolo Torysy.

"Cyklistické chodníky poškodzujú poveternostné vplyvy, robia sa na nich výtlky, poškodzujú ich koreňové systémy stromov a krovín. Na niektorých miestach vznikli výtlky, a to najmä na Sídlisku III, kde je najstarší cyklochodník," informovala hovorkyňa mesta Prešov Iveta Adamová.

Najhorší cyklochodník je na "trojke"

Nevyhovujúci je hlavne cyklochodník pri Námestí Kráľovnej pokoja. "Ide o krátky úsek, je to necelých sedemdesiat metrov. Oprava spočíva v odstránení celého asfaltového povrchu, vysprávky podkladu a zaliatí novým asfaltom," uviedol vedúci oddelenia verejnoprospešných činností Kamil Sepeši z Mestského úradu v Prešove. Takýmto spôsobom sa postupne obnovujú aj ďalšie úseky na území mesta.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Na ďalšie peňazí niet

„Adrenalínovou jazdou je bicyklovať sa medzi Prešovom a Veľkým Šarišom. Je tam zosuv pôdy a strmejší svah, tak radšej prechádzam do protismeru. Ale chodím rád na cyklochodníky, je to skvelý relax," povedal nám 23-ročný Prešovčan Miroslav Varga.

Mesto sa uchádza o zdroje na riešenie cyklistickej dopravy z Operačného programu Centrálna Európa, pretože vlastné peniaze na dobudovanie cyklotrás nemá. "Z vlastných zdrojov mesto nedokáže v súčasnosti riešiť žiadne rozširovanie cyklotrás, pretože musí riešiť havarijné stavy škôl, komunikácie, chodníky, čo je pri súčasnom poklese príjmov mesta veľmi náročné," zdôraznila vedúca odboru strategického rozvoja Marta Martausová.

Pribudne web s cyklotrasmi

"Zvýšenie podielu bicyklovej dopravy považujeme za prospešné nielen z hľadiska jeho pozitívneho vplyvu na zdravie obyvateľov, ale najmä na životné prostredie sídelného útvaru - napríklad na znižovanie uhlíkovej stopy, či nárokov na obnoviteľné zdroje surovín," uviedla M. Martausová.

Vedenie mesta má v pláne zorganizovať v budúcnosti kampaň "Do práce na bicykli". "Urobíme interaktívnu webovú stránku s mapami cyklotrás v Prešove a jeho okolí a vypracujeme propagačné materiály na podporu rozvoja bicyklovej dopravy v mestách," povedala Martausová. Chcú zlepšiť aj podmienky pre parkovanie bicyklov a informačný systém na existujúcich cyklochodníkoch v meste.

Skryť Vypnúť reklamu

Cyklochodníky aj v lese

Cykotrasy sú aj v mestských lesoch. "Využívané sú dve trasy, prvá sa začína pri administratívnej budove mestských lesov a končí sa na Cemjate. Najvyšší bod dosahuje na Malkovskej hôrke (481 m n. m.). Jeho dĺžka je 2,3 kilometra," informovala I. Adamová. Druhá cyklotrasa je na pohraničnom značení medzi Prešovom, Cemjatou a Radaticami. Meria takmer pol kilometra.

V Prešove sa s budovaním cyklistických trás začalo pred pätnástimi rokmi.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  5. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  8. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  4. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  5. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  7. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  8. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  9. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  10. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 10 038
  2. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 8 709
  3. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 541
  4. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 306
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 7 781
  6. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 697
  7. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 7 537
  8. Osem výnimočných slovenských hotelov pre zaslúžený odpočinok 7 352
  9. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 7 329
  10. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 6 921
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Francis Fukuyama.

Hlavná myšlienka konca dejín platí dodnes, hovorí americký politológ.


10. jún
Christian Eriksen je najväčšou osobnosťou súčasnej dánskej reprezentácie.

Štyrikrát sa stal najlepším futbalistom Dánska.


Titanilla Bőd 10 h
Matúš Krčmárik.

Kazateľ konca dejín si za ideou stojí.


10. jún
Someliér Rastislav Šuták nedá dopustiť na račiansku frankovku.

Odborník vyvracia mýty o víne.


11. jún

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop