Na nič také sa však nechystám. To, čo predviedli pivovarníci, s naaranžovaným pohrebom i s dychovkou bolo síce efektné, ale to je tak všetko. Samozrejme, nejde o žiadnu spontánnu akciu. Celé to do detailov premyslela (za slušný honorár) ich PR agentúra a divadielko sa podarilo.
Iste, zohnať podpisy pod petíciu za nezdražovanie piva je ľahké (Sulík to dávno vie), ale žeby sa niekto hrnul na barikády pre zvýšenie ceny o 5 centov, o tom sa dá dosť úspešne pochybovať. Pivovarníci tvrdia, že zdraženie piva je katastrofa. Asi poznajú len excelové tabuľky a na pive dávno nesedeli. Inak by vedeli, že na Slovensku je zlatý mok neuveriteľne lacný.
Ukážte mi krčmu, kde je pivo lacnejšie než voda? Pivo za euro kúpite, pol litra minerálky sotva. Skúste zájsť do Nemecka, vskutku pivárskej krajiny, a zistíte, že pivo je tam štvornásobne drahšie (a priemernú mzdu hádam štvornásobnú nemajú). Takže tak, pivo je lacné, päť centov hore-dole a ten humbug pred parlamentom bolo len veľa kriku pre nič. Toto má pomôcť našej ekonomike a zdraviu spoločnosti? Pivo? No nič, ale PR majú dobré...
Preto nejdem na barikády za pivo, predpokladám však, že na Sulíka ich tlak zaberie. Tak ako cukol pri marihuane, cukne i pri pive.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári