Kompetentní tvrdia, že to tak musí ostať.
PREŠOV. Keď vyrazí osobný vlak zo stanice v Prešove, zastaví sa na malej stanici Prešov-mesto. Závory na Levočskej sú spustené už počas toho, ako vlak prichádza na stanicu.
Vodičom mestskej hromadnej dopravy tak vznikne časový sklz aj deväť minút. Na tento problém nás upozornil vodič Ján Štofan: "Keď ide vlak zo stanice, prejde aj osem minút, kým príde na železničné priecestie, pretože stojí na malej stanici. Tvorí sa kolóna. Kým prídem ku zastávke Trojica, mám deväťminútové meškanie."
Vlak má prednosť, vodiči smolu
"Priecestné zabezpečovacie zariadenie (PZZ) na Levočskej ulici je vybudované v zmysle schválenej projektovej dokumentácie a v súlade s platnou normou pre projektovania. Činnosť PZZ je pri jazde železničného vozidla v oboch smeroch ovládaná automaticky. To znamená, že na priecestí sa vyvolá výstraha pri vstupe železničného vozidla do ovládacieho úseku PZZ a po prejazde železničného vozidla priecestím sa výstraha na priecestí zruší. Keďže v blízkosti priecestia je zriadená zastávka Prešov-mesto, tak pri jazde osobného vlaku, ktorý stojí na zastávke, je doba výstrahy na priecestí predĺžená o dobu pobytu vlaku na zastávke," informovala zástupkyňa riaditeľa odboru komunikácie Generálneho riaditeľstva Železníc Slovenskej republiky Dana Hurtová.
Tvrdí, že technicky nie je možné nastaviť inú dobu spustenia výstrahy pre vlaky, ktoré budú ovládacím úsekom priecestia prechádzať bez zastavenia a inú pre vlaky, ktoré budú na zastávke zastavovať.
Aj hovorkyňa mesta Prešov potvrdila, že v prvom rade sa svetelná signalizácia musí stále zosynchronizovať so železničnou. "Vlak má prednosť a tomu sa musia prispôsobiť vozidlá na cestných komunikáciách," dodala Adamová.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári