hliť.
PREŠOV. Pilotný projekt sa pripravuje v Prešove. V súčasnosti prebieha testovanie nových komunikačných technológií, ktoré by mali zabezpečiť rýchle spojenie a lepšiu koordináciu záchranných zložiek.
Ako by to malo fungovať
Nový systém by mal fungovať tak, že ak sa niekto dovolá na linku 112, všetkým operačným pracovníkom sa na monitoroch zobrazia údaje o volajúcom a o jeho ťažkostiach. Teda informácie o tom, kto volá, odkiaľ a akú pomoc potrebuje. Zadá ich jednoduchým spôsobom do vopred pripraveného programu ten, kto hovor preberie. Na základe toho rozhodnú, ktoré zložky je potrebné vyslať na pomoc, či hasičov, policajtov, zdravotníkov alebo pracovníkov civilnej ochrany.
Projekt ráta aj s prestavbou priestorov. V jednej miestnosti by mali byť sústredné krajské operačné strediská záchranných zložiek - zdravotníkov, hasičov, civilnej ochrany i policajtov. "Pilotný projekt by mal byť ukončený do konca tohto roka," uviedol prednosta Obvodného úradu v Prešove Stanislav Kahanec.
Včera, v deň európskej linky 112, sa približne 120 žiakov z Prešova a okolia oboznámilo s činnosťou operačných pracovníkov, ktorí prijímajú hovory na tiesňovej linke 112, ale aj na národných linkách 150 a 155. Za jednu službu prijmú dovedna vyše tisíc telefonátov. Ich úlohou je zistiť miesto, odkiaľ volajúci telefonuje a základné údaje o tom, z akého dôvodu volá.
"Ročne preberieme 459-tisíc hovorov. Až 90 percent z nich je neoprávnených," informoval vedúci Kordinačného strediska Integrovaného záchranného systému Vladimír Tutoky. Podľa neho za zneužitie linky je možné vyrubiť až 1 659-eurovú pokutu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári