Korzár logo Korzár Prešov
Sobota, 25. marec, 2023 | Meniny má Marián

Križovatka na prešovskom Čiernom moste už nevyhovuje

Križovatka funguje v súčasnom režime už viac ako dvadsať rokov. Dopravný inžinier tvrdí, že v nej nie sú dodržané technické normy, radnica má opačný názor.

Križovatka ulíc Masarykova - Škultétyho - Kuzmányho. V súčasnom režime funguje už viac ako dvadsať rokov.Križovatka ulíc Masarykova - Škultétyho - Kuzmányho. V súčasnom režime funguje už viac ako dvadsať rokov. (Zdroj: Veronika Čorňáková)

Križovatka ulíc Masarykova - Škultétyho - Kuzmányho v Prešove funguje v súčasnom režime už viac ako dvadsať rokov. Dopravný inžinier tvrdí, že v nej nie sú dodržané technické normy, radnica má opačný názor.

PREŠOV. Jednou z najkomplikovanejších križovatiek v metropole Šariša je podľa motoristov križovatka pri Čiernom moste. Svetelné signalizačné zariadenie je zastaralé. Chodci na ostrovčeku nie sú chránení.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Som Prešovčan, zvykol som si na križovatky v meste, ale táto križovatka je veľmi komplikovaná pre tých, ktorí Prešov nepoznajú. Bolo by dobré, keby ju už zmodernizovali," povedal nám Jozef Fek (34).

SkryťVypnúť reklamu

Titl: Vážne porušenie križovatkovej aj cestárskej normy

Dopravný inžinier Pavel Titl tvrdí, že na križovatke nie sú dodržané platné technické normy: "Priechod pre peších cez komunikáciu Škultétyho je riešený ako delený, obidva priechody sú riadené samostatne, ale nie je tu fyzický ostrovček na ochranu chodcov, ktorí ostanú počas prechádzania križovatky stáť v jej strede, keďže im už svieti červená. Toto je vážne porušenie normy. V čase riadenia križovatky svetelnou signalizáciou tu dochádza k vážnemu zanedbaniu povinnosti správcu komunikácií, ktorý má zabezpečiť riadením križovatky bezpečnosť všetkých účastníkov cestnej premávky, vrátane peších."

Compeľová: Križovatka je zastaralá, ale platná s normami

Mesto hovorí o tom, že technológia svetelného signalizačného zariadenia na tejto križovatke je zastaralá, ale stále platná.

SkryťVypnúť reklamu

"Nie je najnovšia, stále je však v súlade s platnými technickými normami a križovatka funguje v súlade s pravidlami cestnej premávky. Pri jej prechádzaní musia vodiči rešpektovať signály zariadenia. Ak je v pohotovostnom režime, tak je potrebné riadiť sa zvislým dopravným značením. Vodiči pri odbočovaní vľavo z Masarykovej ulice na Škultétyho ulica musia dať prednosť v jazde protiidúcim vozidlám," uviedla vedúca oddelenia dopravy, energetiky a životného prostredia Mestského úradu v Prešove Adriana Compeľová.

Rovnaká situácia je aj na križovatke ulíc Levočská - Obrancov mieru - Clementisova pri odbočovaní vľavo z Levočskej ulici na Obrancov mieru.

Modernizácia je stále v nedohľadne

Rekonštrukciu križovatky by mal robiť Prešovský samosprávny kraj (PSK), pretože táto cesta sa stane cestou tretej triedy.

SkryťVypnúť reklamu

"Rekonštrukciu cesty PSK však z viacerých dôvodov odkladá niekoľko rokov. Mesto vyvíja úsilie, aby sa odstránili všetky prekážky, ktoré bránia začiatku stavebných prác. Napríklad je to pomoc pri usporiadaní majetkových pomerov, čo je nevyhnutné pre vydanie stavebného povolenia," informovala hovorkyňa mesta Prešov Veronika Gazdová.

Prešovský samosprávny kraj prevzal spomínanú komunikáciu až v roku 2004. "Prestavbu cesty zrealizujeme, akonáhle budú vysporiadané dotknuté pozemky. Nevysporiadané majetkovo-právne vzťahy sú hlavným dôvodom, prečo sa výstavba ťahá. Súkromní vlastníci chceli viacero zmien, ktoré zasahujú do spracovanej projektovej dokumentácie. Nové riešenie vyžaduje otvoriť proces prípravy stavby a súhlasné stanoviská všetkých dotknutých orgánov. Dnes máme definitívne vysporiadanú jednu nehnuteľnosť, ktorú už na základe rozhodnutia krajského parlamentu môžeme začať búrať," povedala hovorkyňa PSK Veronika Fitzeková.

Potrebujú 5 miliónov eur

Plánujú výstavbu nového rodinného domu pre jednu z dotknutých rodín, pre ďalšieho vlastníka zmenu využívania pozemku pre podnikateľské účely a zámenu majetku medzi PSK a mestom Prešov.
Náklady na prestavbu 300-metrovej cesty sú odhadované minimálne na 5 miliónov eur.

"Zahŕňajú majetkovo-právne vysporiadanie, rozšírenie cesty, vybudovanie chodníkov, cyklistických chodníkov a protihlukové bariéry," dodala V. Fitzeková.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  2. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  3. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  4. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  6. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  7. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  2. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  3. Marec, poberaj sa, starec - do dôchodku na úrovni
  4. Už 110 rokov súčasťou každej domácnosti. ALPA oslavuje jubileum
  5. Lekárka z Ameriky: Kvalita medicíny v Šaci na mňa zapôsobila
  6. Výšku finančných darov zvolili zákazníci Tesca vo Zvolene
  7. Najväčší súboj obnovených pamiatok prebieha online
  8. KOSIT i v tomto roku podporí upratovanie v Košiciach
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 212
  2. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 6 637
  3. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 4 444
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 978
  5. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 3 174
  6. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 2 923
  7. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 2 765
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 690

Blogy SME

  1. Anton Kovalčík: Kde bolo tam bolelo, alebo ako Voloďa kariéru robil. 3 - Petrohrad a Moskva.
  2. Štefan Vidlár: Máme strom
  3. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová
  4. Ľudmila Križanovská: Psi brešú a karavána ide ďalej, pani Saková
  5. Radovan Čipka: Ako Klus do Európy klusá a na Slovensko hanbu fľusá
  6. Anton Lisinovič: 8 kníh prečítaných za rok 2022
  7. Olívia Lacenová: Volkswagen mieri s e-autami do Kanady
  8. Martin Sukupčák: Martin Klus - please shut up
  1. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 8 940
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 627
  3. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 476
  4. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 3 313
  5. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 3 289
  6. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 028
  7. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 3 014
  8. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 2 856
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Kovalčík: Kde bolo tam bolelo, alebo ako Voloďa kariéru robil. 3 - Petrohrad a Moskva.
  2. Štefan Vidlár: Máme strom
  3. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová
  4. Ľudmila Križanovská: Psi brešú a karavána ide ďalej, pani Saková
  5. Radovan Čipka: Ako Klus do Európy klusá a na Slovensko hanbu fľusá
  6. Anton Lisinovič: 8 kníh prečítaných za rok 2022
  7. Olívia Lacenová: Volkswagen mieri s e-autami do Kanady
  8. Martin Sukupčák: Martin Klus - please shut up
  1. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 8 940
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 627
  3. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 476
  4. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 3 313
  5. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 3 289
  6. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 028
  7. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 3 014
  8. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 2 856
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu