Prvé podujatie automobilových súťaží rely opäť neprinieslo veľa radosti pre posádku Slovakia Rally Systému jazdiacej vo farbách Liqu Moly Igor Drotár - Vlado Bánoci, keď počas druhého dňa Start Autó Eger Rallye musela odstúpiť z tretieho miesta absolútneho poradia aj triedy 11 (A8). Dvojdňová súťaž u našich južných susedov sa už tradične započítavala do slovenského šampionátu, ktorého názov je DMACK Tyres Rally 2011 každý deň samostatne.
PREŠOV. Náročná trať, ale aj veľké zdržania charakterizovali prvý diel seriálu majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach v Egeri. S takmer 2,5-hodinovým meškaním sa skončil prvý deň, po ktorom neskrýval spokojnosť s novou technikou aj výsledkom skúsený Igor Drotár. Skončil na treťom mieste a tešil sa, že po minuloročných problémoch už bude všetko dobré, to však ešte netušil, čo ho čaká na druhý deň.
Čakanie bolo ubíjajúce
"Prvé kilometre so Subaru boli úžasné, išli sme s tým, aby sme dosiahli čo najlepší výsledok a zostali na ceste. Je to nová technika a potrebujeme sa s ňou zžiť, je to veľmi dobré auto a som s ním spokojný. Na normálnych asfaltoch nám to išlo ako-tak, a držali sme krok na sekundu so všetkými, no neviem, čím to bolo, či nastavením, alebo mojou neskúsenosťou s týmto autom, ale na úzkych a rozbitých cestách sme strácali. Myslím si, že záver súťažného dňa a tretie miesto nie je zlé aj preto, že súťaž bola rozťahaná. Prestoje nás ubíjali a vyvádzali z rytmu, lebo sme dlho čakali, kým odštartujeme do testov. Potom prišli šachy s prideľovaním časov, ale nebudem to rozpitvávať, som spokojný, auto je celé a pred nami je druhý deň. Uvidíme, čo nové nám prinesie," nechal sa počuť v sobotňajšom večernom servise I. Drotár. Dobrá nálada však prešovskej dvojici na druhý deň dlho nevydržala. Aj keď doň vstúpili podobne ako deň predtým a držali si tretiu priečku priebežne v absolútnom poradí. Do druhej rundy pozostávajúcej z troch rýchlostných skúšok už nenastúpili a sledovali ju iba v role divákov. Na tratiach rely už Drotár okúsil všetko možné, ale s takým časovým posunom sa ešte nestretol. "Organizátorom celkom nevyšiel časový harmonogram. Pri rely sa môže udiať všeličo, lebo takáto veľká súťaž si vyžaduje svoje a nie všetko sa vydarí bez chýb. Nie je to dobré pre divákov ani pre jazdcov, lebo vypadnú z rytmu a nerobí to dobre ani na psychiku. Koncentrujete sa na štart rýchlostky, no ten sa zrazu posúva o hodinu neskôr. Nie je to šťastné riešenie, ale môže sa to stať, no nemalo by to byť pravidlo. Do druhého dňa sme vstupovali s tým, že zabojujeme o druhú priečku. Po dvoch ranných ereskách som bol spokojnejší, lebo som zajazdil tak, ako by sa malo s touto technikou, a v druhom teste som nahodil dobré tempo. Boli sme tretí a dúfal som, že v zostávajúcich troch zatiahneme a pokúsime sa posunúť vyššie. Žiaľ, nastala kuriózna situácia. Do servisu sme došli s dobrým autom, ktoré nemalo žiadnu chybu, avšak z neho sme už nedokázali odísť. Bolo to pre nás flustrujúce, lebo nič nenasvedčovalo tomu, že technika po takmer štvorhodinovej pauze nenaštartuje. Ani dnes ešte nevieme, čo sa vlastne s autom stalo," hovorí I. Drotár. Prešovská dvojica jazdiaca vo farbách Liqui Moly mala tohtoročný úvod sezóny dobre rozohraný, no nakoniec im technika zahatala plány. "Nebolo to nič príjemné, lebo na prvé miesto sme nemali, ale druhá priečka sa dala pri dobrej konštelácii hviezd dosiahnuť. Hovorí sa, že človek mieni, pánboh mení, a to sa stalo aj v našom prípade. Berieme to športovo a už sa tešíme na ďalšie domáce súťaže," dodal I. Drotár.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári