Keďže som priaznivcom verejnej dopravy, vzdám sa vrátenia "ícečkového" príplatku, na ktorý mám bez najmenších pochybností nárok a vybavím si to so železničnou spoločnosťou tu a teraz. Hoci je to moja druhá dumka s rovnakou tematikou, nie som nijako zaťažený a ďalšiu podobnú skúsenosť mal asi o týždeň novinársky kolega zo Žiliny.
Čo sa mi teda stalo tentoraz? Sadol som si v Bratislave na popoludňajší vlak Inter City, smer východ. Zastal v Piešťanoch, vyskytol sa totiž problém. Ako sa vo vlaku roznieslo, pokazil sa rušeň. To by som pochopil, stať sa môže hocičo. Avšak prístup mašinfíru tohto "luxusného" (úvodzovky sú namieste) vlaku ma prinútil napísať tieto riadky. Zahlásil, že "vlak mimoriadne zastavil z dopravných dôvodov a nevystupujte z neho". Tento dopravný brejk trval sto minút. Cestujúci ako ovce mali ostať vo vlaku. Stál pritom v Piešťanoch, kde je stanica, civilizácia... Teda pasažieri mohli aspoň na polhodinku ísť sa občerstviť, prípadne prestúpiť na iný vlak, čo niektorí, napriek debilnému hláseniu, spravili.
Možno si poviete, že sa predsa mali možnosť občerstviť v jedálenskom vozni. To by v ňom však museli niečo mať. Bezradne pobehujúca obsluha s vozíkom hlásila, že už má na predaj len keksy, žiadne nápoje. Opakujem, že to bolo v Piešťanoch. Chápete?
Informácie žiadne, len pred každou ďalšou stanicou hlásenie, že sorry, meškáme, mali sme technickú poruchu. Výsledok - príchod namiesto o pol jedenástej večer o pol jednej v noci. Za príplatok na IC. No a isto sa potešili aj cestujúci na osobáku z Košíc, ktorých zdržali o 35 minút.
Počul som, že železničná spoločnosť uvažuje o zriadení stewardov v "ícečku". Dám jej manažmentu jednu dobrú radu a zadarmo. Pre začiatok by úplne stačilo, keby vlaky odchádzali a prichádzali tak, ako majú.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári