Minister dopravy Ján Figeľ včera slávnostne uviedol do užívania 1,3-kilometrový úsek Nábrežnej komunikácie. Prešovčanov chcel potešiť informáciou o pokračovaní vo výstavbe privádzača až k diaľnici smerujúcej do Košíc. S prácami by mali začať v lete.
PREŠOV. Dvanásťročná výstavba časti diaľničného privádzača sa dočká pokračovania.
„V tomto mesiaci by sa mala ukončiť súťaž. A to znamená, že ďalšia fáza rozhodovania o pokračovaní tejto Nábrežnej komunikácie je v jej tretej najdlhšej a najdrahšej fáze. V stavebných nákladoch je to 77 miliónov eur. Stavebné práce na tomto prieťahu sa začnú pravdepodobne v letných mesiacoch tohto roka,“ uviedol minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Figeľ.
Stavba má prepojiť mesto s diaľničným okolím. Postaviť by ju mali do troch rokov a mala by podstatne odľahčiť centrum mesta od dopravy. Následne má byť dokončený projekt a príprava na výstavbu diaľničného obchvatu.
Diaľnicu D1 v úseku medzi Fričovcami a Sviniou (okres Prešov) majú postaviť tiež do troch rokov, začnú v júli. Ide o 11–kilometrový úsek západne od Prešova, predpokladané náklady tvoria 200 miliónov eur.
V tomto volebnom období, v roku 2014, plánuje ministerstvo začať stavať aj severný obchvat mesta s tunelom v smere cez Kapušany na Svidník vo forme rýchlostnej komunikácie R4. Stáť by to malo vyše 450 miliónov eur.
Uvažujú aj o južnom obchvate mesta, ktorý by mal spojiť diaľnicu D1 z Popradu na diaľnicu D1 smerom na Košice.
Figeľ: Bola to lekcia
Budovanie Nábrežnej komunikácie sa podľa Figeľa oproti pôvodným plánom časovo natiahlo. „Táto stavba trvala takmer 12 rokov. Je to neprimerane dlhá doba. Potvrdzuje sa, že nedostatky a zložitosti pri príprave majektovoprávneho vysporiadania komplikujú priebeh aj finalizáciu každého diela. Je to lekcia, ale som rád, že je to za nami, dielo slúži a je súčasťou Nábrežnej komunikácie, ktorej tretia časť príde teraz do výstavby,“ poznamenal minister.
Pavel Pavlásek zo Slovenskej správy ciest (SSC) uviedol, že doterajšie práce na Nábrežnej stáli 14 miliónov eur: „Táto stavba bola relatívne predražená, lebo jej výstavba dlho trvala. Jej ďalšia etapa by sa mala postaviť za podstatne kratšiu dobu, je dlhšia a má väčší rozsah investícií.“
Výstavbu Nábrežnej komplikovalo majetkovoprávne vysporiadanie.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári