PREŠOV. Od 1. januára tohto roka sú podnikatelia povinní používať elektronickú registračnú pokladnicu (ERP). Netýka sa to však všetkých.
Martina Gerjaková z Prešova predáva tovar na dobierku: „Nebola som si istá, či aj v mojom prípade je nutné kupovať si pokladnicu, bolo mi to trošku nejasné.
„Nie každý musí mať elektronickú registračnú pokladnicu. Pri predaji tovaru na dobierku nie je povinnosť evidovať tržby v ERP,“ hovorí Alžbeta Kucková z Finančného riaditeľstva SR.
Pre podnikateľov je dôležité po novom uvedomiť si aj fakt, že sú povinní okrem prijatej tržby zaevidovať v ERP aj hotovosť, ktorú do nej vložia a vyhotoviť doklad s označením „Vklad“.
Ak nastane prípad, že sa pokladnica pokazí, je podnikateľ povinný vyhotovovať paragón.
Elektronickú registračnú pokladnicu (ERP) musí používať aj zahraničný podnikateľ, ktorý predáva tovar na území Slovenska. „Z dôvodu zrovnoprávnenia slovenských podnikateľov so zahraničnými.“
FAKTY
Povinnosť evidovať tržbu elektronickou registračnou pokladnicou sa nevzťahuje (platilo to aj pred novým rokom)
Na predaj:
Cenín, cestovných lístkov MHD, telefónnych kariet, tlače, poštových cenín, mincí z drahých kovov a pod.
Tovaru prostredníctvom predajných automatov
Tovaru na dobierku
Tovaru predávaného občanmi s ťažkým zdravotným postihnutím
Živých zvierat okrem akvarijných rybičiek, exotického vtáctva, škrečkov, morčiat a iných hlodavcov
Tovaru predávaného vo vysokohorských zariadeniach, ktoré sú bez napojenia na cestnú sieť
Tovaru vyrobeného v rámci praktického vyučovania žiakov
Na služby poskytované:
Občanmi s ťažkým zdravotným postihnutím
Prostredníctvom predajných automatov vo vysokohorských podmienkach
V rámci praktického vyučovania žiakov
Prostredníctvom predajných automatov
via
Autor: via
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári