Doprava v meste sa vlani mierne zredukovala. Dôvodom bol nedostatok zdrojov na hustejšiu dopravu, ale aj prieskum vyťaženosti liniek. Redukcia sa týkala aj linky č. 36, ktorá premáva z centra cez Rusínsku ulicu na sídlisko Sekčov. Sekčovčania, ktorí ju využívajú, žiadajú dopravný podnik, aby zvýšil frekvenciu spojov na tejto linke.
PREŠOV. Obyvatelia z ulíc L. Novomestského, Justičnej, Popradskej, Federátov aj Kozmonautov sa opakovane obracali na poslancov, aby tlmočili na radnicu aj smerom k dopravnému podniku požiadavku na posilnenie linky MHD č. 36.
Žiadajú, aby aspoň v čase popoludňajšej dopravnej špičky premávala linka každých 15 minút.
„Na linke č. 32 je v špičke až päť spojov, tak neviem, prečo by nemohli byť aj na linke č. 36, keď sa ľudia ponáhľajú z práce. Pre nás je to najkratšia trasa, ale premávajú len dva spoje za hodinu,“ argumentovala Lenka Benková.
„Keď idem na linke č. 4, tak mi doprava trvá 23 minút, teda o polovicu dlhšie ako číslom 36. Končím v práci o štvrtej a stále sa obávam, či moje dieťa nebude v škôlke posledné. Keby bolo viac spojov, tak by som bola pokojnejšia,“ dodala Gabriela Smolková.
Iní zase argumentovali, že v smere na Sibírsku ulicu premáva viac liniek, teda 8, 32, 32A, 10 a 38. Považujú to za nespravodlivé a chcú zmenu.
Janus: Preskúmame vyťaženosť liniek
Zaujímali sme sa, či Dopravný podnik mesta Prešov (DPMP) má pre Sekčovčanov nejaké riešenie. Zvlášť, keď na tento rok je už stanovený cestovný poriadok, ktorý bude platiť do konca júna.
„Chápem ich, že by chceli využívať kratšiu trasu, ale naše možnosti sú obmedzené. Majú tam linku č. 4 a tá premáva v špičke 5–krát za hodinu, takže nie sú obmedzovaní. Preskúmame vyťaženosť linky č. 36 a keby bola preplňovaná, pokúsime sa to riešiť,“ povedal nám riaditeľ Peter Janus.
Dodal, že doprava je živý organizmus a podľa jeho názoru je linka č. 36 vyťažená v špičke na 80 percent, mimo nej len na 50 percent.
V súvislosti s hustotou liniek na trase v smere na Sibírsku ulicu argumentoval, že kritici si musia uvedomiť, že v tejto časti býva o polovicu viac ľudí a teda aj musia mať viac liniek.
„Pri tvorbe cestovného poriadku sme zohľadnili naše prieskumy vyťaženosti jednotlivých spojov aj hustotu obyvateľov na jednotlivých trasách. Sledujeme to denne, vieme koľko lístkov sa predá,“ poznamenal Janus.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári