Predajcovia, ktorí sa vydávali za zamestnancov VSE chodili nedávno i po Šarišských Michaľanoch.
ŠARIŠSKÉ MICHAĽANY. Staršia žena zo Šarišských Michalian sa nám posťažovala, že nedávno chodili po obci ľudia, ktorí sa predstavovali ako pracovníci Východoslovenskej energetiky (VSE). „....Oznamujem vám, že bola podpísaná zmluva na odber elektrickej energie, v ktorej som uvedený ako odberateľ. Ja som túto zmluvu nepodpísal, neudelil som žiaden súhlas ani plnomocenstvo. Ja, ako odberateľ elektriny, nesúhlasím so zmenou dodávateľa ani fakturačného subjektu.....“
„Našťastie si moja nevesta overila meno pani, ktorá k nám prišla a chcela s nami podpísať vraj výhodnejšie zmluvy, no jej meno na zozname pracovníkov VSE nebolo.“
VSE: Spotrebiteľa uviedli do omylu
Takmer 60 percent zákazníkov, ktorí majú od 1. apríla zmeniť dodávateľa elektriny, sa sťažuje, že zmluvu s novým dodávateľom podpísali nevedomky, v časovej tiesni alebo za iných nevýhodných podmienok.
Tie v konečnom dôsledku znamenajú zvýšenie celkového účtu za elektrinu a všetky súvisiace poplatky aj o 100 percent. Predajcovia sa vydávajú za zamestnancov Východoslovenskej energetiky, pritom zastupujú alternatívneho dodávateľa.
Spoločnosť sa s nekalými praktikami niektorých alternatívnych dodávateľov elektriny stretla už v minulom roku. Na základe zákazníckych podnetov začala s aktivitami na ochranu spotrebiteľa.
„Nehovoríme len o poškodení dobrého mena spoločnosti VSE, ide nám najmä o spotrebiteľa, ktorého zavádzajúcimi a neúplnými informáciami uviedli do omylu, že získava výhodnejšie zmluvné podmienky,“ uviedol Thomas Jan Hejcman, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ VSE.
Za zvýšenými výdavkami sú najčastejšie skryté rôzne druhy pripoistení, neúmerne vysoké poplatky za upomienky, zmluvné pokuty, či sankčné poplatky za odstúpenie od zmluvy s neštandardne dlhou viazanosťou.
Miera nekalých praktík sa zvyšuje
Podľa slov riaditeľa divízie Obchod Miroslava Kullu sa miera a intenzita nekalých praktík zvyšuje.
„Podľa informácií našich zákazníkov niektorí predajcovia alternatívnych dodávateľov im nenechajú po podpise ani kópiu zmluvy. Takže ak zákazník zistí, že sa stal obeťou nekalých praktík, ani mnohokrát nevie, ktorej spoločnosti má v zákonom stanovenej 7-dňovej lehote doručiť svoje odstúpenie od takejto nevýhodnej zmluvy,“ dodal M. Kulla.
Dobré rady
Overte si pracovníka
Ak sa predajca predstaví ako zástupca z VSE, resp. energetického koncernu RWE, VSE odporúča si vždy jeho identitu overiť na bezplatnej linke na čísle 0800 123 532.
Spotrebitelia by mali od zástupcu alternatívneho dodávateľa žiadať najmä: čas na posúdenie výhodnosti ponuky a prečítanie všetkých dokumentov, prepočet ročných nákladov pre skutočnú výšku spotreby, cenník doplnkových služieb (napr. energetické poradenstvo, pomoc pri výbere vhodnej sadzby a pod.)
Osobne, telefonicky alebo písomne konfrontovať cenovú ponuku alternatívneho dodávateľa so súčasným dodávateľom elektriny.
Zdroj: VSE
Zo spotrebiteľských listov
„.....Našu obec navštívili pracovníčky spoločnosti XY a cestou obecného rozhlasu zvolávali občanov obce aj s faktúrami za odber elektriny za účelom zníženia zálohových platieb. Tieto ženy sa vydávali za pracovníčky Východoslovenskej energetiky z Košíc a sľubovali občanom zníženie zálohových platieb za elektrinu, keď podpíšeme novú zmluvu. Až neskôr som si uvedomil, že som sa dal oklamať, a to až vtedy, keď som dostal faktúru, t. j. poplatok za energetické poradenstvo, čo nebolo predmetom uvedeného jednania....“
Zdroj: VSE
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári