Korzár logo Korzár Prešov

Prešovský dopravný podnik vlani zarobil na reklame

Dopravný podnik mesta Prešov zápasí z roka na rok s nedostatkom financií. Pomáha mu príjem z prenájmu reklamnej plochy v trolejbusoch a autobusoch.

Nové trolejbusy. Aj v nich sú umiestnené LCD obrazovkyNové trolejbusy. Aj v nich sú umiestnené LCD obrazovky (Zdroj: ako)

Dopravný podnik mesta Prešov (DPmP) zápasí z roka na rok s nedostatkom financií. Najviac ho obmedzuje zvyšujúca sa cena nafty a tá opäť stúpla, ale aj stále nižšie tržby. Pomáha mu príjem z prenájmu reklamnej plochy v trolejbusoch a autobusoch. Ročne si tak dokáže zarobiť okolo 100-tisíc eur.

PREŠOV. Od roku 2009 je v Prešove v 20 dopravných prostriedkoch aj 40 displejov LCD televízorov. Väčšina cestujúcich si už na ne zvykla, iní si ich vôbec nevšímajú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Cestujem zo Sekčova na Sídlisko III, takže mám dosť času sledovať televízor, alebo prečítať si všelijaké propagačné letáky. Ja to vítam, lebo sa aspoň zorientujem, čo sa v meste deje,“ povedala nám Marcela Tobiášová.

SkryťVypnúť reklamu

František Kočiš od umiestnenia LCD televízorov očakával, že si občas pozrie aj nejaký dokumentárny film, ako je to zvykom na diaľkových linkách. „Idú tam len reklamy o firmách a obchodoch v meste, občas o nejakej škole, alebo kurzoch. Stále sa to opakuje. Uvítal by som už niečo nové,“ dodal.

Jane Vaškovej by sa páčilo, keby v televízoroch bolo aspoň nejaké spravodajstvo z mesta. „Veď tu máme mestskú televíziu, tak by mohla pripravovať programy, alebo aspoň púšťať spravodajstvo. Ja si rada prečítam aj rôzne oznamy, ale podľa mňa politická reklama na autobusy nepatrí,“ myslí si Vašková.

Za 9 mesiacov mali príjem 81-tisíc eur

Na základe zmluvy televízory do trolejbusov dodalo grafické a filmové štúdio Zebra so sídlom v Prešove a to aj rozhoduje o programovej skladbe.

SkryťVypnúť reklamu

„Nás to nič nestojí a máme možnosť vylepšiť si hospodárenie z prenájmu reklamnej plochy. Nezasahujeme do obsahu. Myslím, že každá agentúra presne vie, čo chce ľuďom ponúknuť a v posledných krízových rokoch je toho menej. Asi sa znížil dopyt po reklame zo strany firiem,“ konštatoval výkonný riaditeľ DPmP Peter Janus.

Dodal, že reklama pre nich nie je priorita, ale nebránia sa jej, keďže priestor je a môže osloviť tisícky cestujúcich.

Zaujímalo nás, koľko na reklame zarobili vlani. „Zatiaľ máme účtovne spracovaných len 9 mesiacov roku 2011. Ide o sumu 81-tisíc eur. Rok predtým sme mali príjem 108 500 eur,“ odpovedal Janus.

Cenník zverejnili na webe

Mimochodom, DPMP má na svojej stránke zverejnený cenník reklamy. Napríklad za letáky v interiéri trolejbusu na 1 týždeň je cena od 1 eura do 2,20.

SkryťVypnúť reklamu

Pri exteriérovej reklame však už ide o sumu od 3 900 do 4 700 eur a tú využívajú zväčša veľké agentúry na dlhodobejšiu kampaň. Iné ceny sú aj pri maloplošnej a veľkoplošnej reklame, samolepkách, obojstranných plagátoch a podobne.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 58 332
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 084
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 663
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 441
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 895
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 150
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 904
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 146
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 94 461
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 991
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 494
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 816
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 219
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 852
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 184
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Tupou Ceruzou: Businessman
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 94 461
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 991
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 494
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 816
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 219
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 852
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 184
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Tupou Ceruzou: Businessman
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu