Dopravný podnik mesta Prešov (DPmP) zápasí z roka na rok s nedostatkom financií. Najviac ho obmedzuje zvyšujúca sa cena nafty a tá opäť stúpla, ale aj stále nižšie tržby. Pomáha mu príjem z prenájmu reklamnej plochy v trolejbusoch a autobusoch. Ročne si tak dokáže zarobiť okolo 100-tisíc eur.
PREŠOV. Od roku 2009 je v Prešove v 20 dopravných prostriedkoch aj 40 displejov LCD televízorov. Väčšina cestujúcich si už na ne zvykla, iní si ich vôbec nevšímajú.
„Cestujem zo Sekčova na Sídlisko III, takže mám dosť času sledovať televízor, alebo prečítať si všelijaké propagačné letáky. Ja to vítam, lebo sa aspoň zorientujem, čo sa v meste deje,“ povedala nám Marcela Tobiášová.
František Kočiš od umiestnenia LCD televízorov očakával, že si občas pozrie aj nejaký dokumentárny film, ako je to zvykom na diaľkových linkách. „Idú tam len reklamy o firmách a obchodoch v meste, občas o nejakej škole, alebo kurzoch. Stále sa to opakuje. Uvítal by som už niečo nové,“ dodal.
Jane Vaškovej by sa páčilo, keby v televízoroch bolo aspoň nejaké spravodajstvo z mesta. „Veď tu máme mestskú televíziu, tak by mohla pripravovať programy, alebo aspoň púšťať spravodajstvo. Ja si rada prečítam aj rôzne oznamy, ale podľa mňa politická reklama na autobusy nepatrí,“ myslí si Vašková.
Za 9 mesiacov mali príjem 81-tisíc eur
Na základe zmluvy televízory do trolejbusov dodalo grafické a filmové štúdio Zebra so sídlom v Prešove a to aj rozhoduje o programovej skladbe.
„Nás to nič nestojí a máme možnosť vylepšiť si hospodárenie z prenájmu reklamnej plochy. Nezasahujeme do obsahu. Myslím, že každá agentúra presne vie, čo chce ľuďom ponúknuť a v posledných krízových rokoch je toho menej. Asi sa znížil dopyt po reklame zo strany firiem,“ konštatoval výkonný riaditeľ DPmP Peter Janus.
Dodal, že reklama pre nich nie je priorita, ale nebránia sa jej, keďže priestor je a môže osloviť tisícky cestujúcich.
Zaujímalo nás, koľko na reklame zarobili vlani. „Zatiaľ máme účtovne spracovaných len 9 mesiacov roku 2011. Ide o sumu 81-tisíc eur. Rok predtým sme mali príjem 108 500 eur,“ odpovedal Janus.
Cenník zverejnili na webe
Mimochodom, DPMP má na svojej stránke zverejnený cenník reklamy. Napríklad za letáky v interiéri trolejbusu na 1 týždeň je cena od 1 eura do 2,20.
Pri exteriérovej reklame však už ide o sumu od 3 900 do 4 700 eur a tú využívajú zväčša veľké agentúry na dlhodobejšiu kampaň. Iné ceny sú aj pri maloplošnej a veľkoplošnej reklame, samolepkách, obojstranných plagátoch a podobne.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári