Prešovský ÚPSVaR školil svojich zamestnancov od začiatku roka.
PREŠOV. Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny (ÚPSVaR) Prešov bol vybraný ako jeden z pilotných v zavádzaní nového informačného systému. „Školenia prebiehajú od začiatku tohto roka, skúša sa nový systém, hľadajú sa a zároveň aj riešia praktické problémy. Po novom začíname v apríli, preto všetci zamestnanci ÚPSVaR Prešov prešli odborným školením,“ uviedol hovorca ÚPSVaR Prešov Peter Németh.
V praxi by to malo znamenať toľko, že sa budú vytvárať tzv. elektronické spisy klienta. To znamená, že ak nejaký pracovník ochorie, jednoducho toho nezamestnaného vybaví bez problémov jeho kolega.
Všetky ponuky práce budú dostupné online pre celé Slovensko, vznikne centrálna databáza, čím by sa mali zeefektívniť služby pre zamestnávateľov, ktorí budú takýmto spôsobom hľadať zamestnancov a úrady im budú vedieť vyberať ľudí z celoslovenskej databázy.
Ďalšie zmeny by mali nastať v lete
Pripravuje sa tiež jednotná správa dokumentov a systém riadenia sociálnych dávok. „Mali by sa odstrániť situácie, keď klienti nosia často tie isté potvrdenia na rôzne odbory úradu práce, alebo so žiadosťou cestujú na úrad práce v mieste bydliska,“ informovala Andrea Hajdúchová, hovorkyňa ÚPSVaR SR.
Postupným skenovaním všetkých dokumentov, ktoré sa spustí v lete, sa skončia pre klientov nezmyselné „papierovačky“, keď často musel tie isté potvrdenia nosiť nielen na viaceré úrady, ale aj na niekoľko odborov toho istého úradu práce.
Systémy úradov práce by mali byť postupne prepojené aj s inými úradmi, najmä so Sociálnou poisťovňou, živnostenskými či s daňovými úradmi.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári