PREŠOV. V jeho farbách sa na nedávnej Rallye Prešov predstavilo rovné kvarteto posádok. Dve bojovali v triede 3, a po jednej v triedach 6 a 8. Tri z nich síce prešli cieľovou rampou, ale tandem dieslového seatu Leon Juraj Keszi – Pavol Helmeczi, ktorá vyhrala svoju triedu 8 po oba dni, napokon po záverečnej technickej kontrole čakalo rozčarovanie. Auto kontrolou neprešlo a posádku diskvalifikovali.
Zaskočený jazdec len bezradne krčil plecami: „Súťaž sa nám páčila a dobre sme si zajazdili. Z dosiahnutých výkonov som mal dobrý pocit, ale po záverečnej technickej kontrole prišlo sklamanie. Podľa technikov som mal nehomologované časti. Vytýkali mi krídlo, prednú masku a dokonca aj brzdové kotúče vraj mali byť o nejaký milimeter menšie. S týmto autom som prešiel pred sezónou technickou prehliadkou, pričom technici obdivovali na testovaní práve krídlo, ktoré sa zrazu tiež stalo kameňom úrazu. Nemyslím si, že sme vedome niečo porušili. Diskvalifikácia nás mrzí, ale malým zadosťučinením je aspoň piatkové víťazstvo,“ povedal Juraj Keszi. Radosť zo situácie, pochopiteľne, nemal ani šéf tímu Ján Lipták. „Zdá sa mi trošku čudné, že počas súťaže bolo auto pravidelne kontrolované a podľa kompetentných bolo všetko v poriadku. Na záverečnej kontrole po skončení Rallye Prešov však už zrazu predpisom nevyhovovalo. O prešetrenie situácie som ihneď požiadal Rally komisiu spolu s Technickým výborom Slovenskej asociácie motoristického športu. Dúfam, že sa tento problém dodatočne vysvetlí a vyrieši,“ povedal na margo prekérnej situácie manažér L. Racing tímu Ján Lipták.
Autor: Ina Jelínková
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári