Vodiči po premostení jazdia napriek zákazu na vlastné riziko.
DLHÁ LÚKA/BARDEJOV. Most v Dlhej Lúke je kvôli havarijnému stavu niekoľko rokov dopravne uzavretý. Po povodniach v roku 2008 radnica nechala vypracovať statický posudok, ktorého výsledkom bolo osadenie zákazových značiek. Vodičom odporučila používať druhý most, ktorý je o dva kilometre ďalej.
Podľa miestnych bol most poškodený už po povodni v roku 2001. „Roky utekajú a je to v katastrofálnom stave. Akurát tam dajú značku zákaz vjazdu a hotovo. V Bardejove platíme dane, ale zatiaľ sa nič nedialo. Vodiči po ňom jazdia osobnými autami, nákladné to radšej neskúšajú,“ skonštatoval Vincent Kotuľák.
Vodičov zákaz neodrádza. „Jazdím tadiaľ denne, pretože druhý most je až na opačnej strane obce. Tento stav tu je desať rokov. Boli tu aj zátarasy a miestni ich odstraňovali pravidelne. Nevieme, ako to bude pokračovať ďalej,“ hovorí Anton.
„Za chvíľu nám spadne a nikto ho neopravuje. Sľúbené nám to bolo ešte za Schustera. Niektorí vodiči cez most chodia, niektorí nechodia. Ja tadiaľ jazdím na bicykli,“ povedal Jozef Surger.
Bardejovská radnica má riešenie havarijnej situácie mosta zatiaľ len na papieri.
„Mesto si je vedomé zlého stavu a snažilo sa ho riešiť. Dôkazom je aj vypracovanie dokumentácie. Išlo by o výmenu celého mosta vrátane demontáže,“ uviedol vedúci podnikateľského oddelenia bardejovskej radnice Mikuláš Serečun.
Celá investícia by podľa projektu Bardejov stála zhruba 230-tisíc eur. Tento balík financií mesto zatiaľ neuvoľnilo.
„Pre tento rok sa táto rekonštrukcia nedostala do investičných akcií mesta. Čo sa týka budúceho roku, bude záležať od poslancov a mestského zastupiteľstva, či túto investíciu zaradia do plánu investičných úloh,“ reagoval M. Serečun.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári