Korzár logo Korzár Prešov
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Zničenú cestu pri Šarišskom Štiavniku opravujú

Vyťaženú cestu prvej triedy od Francoviec po Šarišský Štiavnik (okres Svidník) začali v minulom týždni opravovať.

Cestári opravujú úsek od Francoviec po Šarišský Štiavnik. Do polovice júla plánujú obnoviť deväť kilometrov.Cestári opravujú úsek od Francoviec po Šarišský Štiavnik. Do polovice júla plánujú obnoviť deväť kilometrov. (Zdroj: Vladimír Ilečko)

Na úseku je pre rekonštrukciu zúžená vozovka. Cestári žiadajú o trpezlivosť. Podľa Slovenskej správy ciest (SSC) práce potrvajú do polovice júla.

ŠARIŠSKÝ ŠTIAVNIK. Po medzinárodnej ceste smerom na hraničný priechod Vyšný Komárnik prejde denne cez dvetisíc kamiónov.

Vozovka plná dier a nerovností je aj od Giraltoviec po Šarišský Štiavnik. Úseku sa nevyhýbajú ani časté dopravné nehody. Cestári sa do opráv pustili od minulého týždňa.

Podľa vodičov mala byť cesta na Šarišský Štiavnik už dávno hotová. „Na to v akom je stave, a aká je tu premávka, tu mala stáť štvorprúdovka. Krajnice tu chýbajú a kamióny, ktoré nám cestu ničia, nevážia,“ povedal Svidníčan Juraj.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Miestnych trápi hlavne kamiónová doprava z celej Európy. „Keď príde nedeľa a začnú jazdiť kamióny, tak to sa nedá spať. Trasie sa posteľ, aj všetky poháre. Sme veľmi radi, že sa to opravuje, ale pri tejto premávke cesta asi dlho nevydrží,“ hovorí Renáta Gulová zo Soboša.

Podľa starostu Jána Referoviča (Smer) z Matoviec je cesta zdevastovaná každoročne.

„Niekoľko úsekov dlhých do pätnásť metrov bolo prerušovaných jamami. Ľudia si sťažujú na buchot a hluk kamiónov. Po povrchovej úprave to bude určite lepšie. Cesta je však veľmi úzka a bez chodníkov. Pokiaľ sa neurobí cesta R4, bude problém stále.“

Pribudnú merače rýchlosti a bezpečnostné prvky

Cestári začali rekonštrukciu vozovky frézovaním. Aktuálne upravovaný úsek je dlhý viac ako deväť kilometrov.

Skryť Vypnúť reklamu

„Cieľom úpravy navrhovanej komunikácie je eliminácia bezpečnostných rizík. Úsek sa vyznačuje vysokou nehodovosťou a vysokým podielom tranzitnej kamiónovej dopravy,“ priblížila vedúca oddelenia výmeny informácií SSC Viktória Kmeťová.

Náklady na opravu sa vyšplhali na zhruba 1,4 milióna eur. Práce majú byť podľa harmonogramu ukončené do 15. júla 2012.

„V rámci stavebných prác budú osadené bezpečnostné prvky, merače rýchlosti v intravilánoch obcí, oprava oceľových zvodidiel, osadenie nových zvodidiel vrátane tlmičov nárazu. Osadené budú dopravné značenia, upravený bude kryt vozovky vrátane úprav lokálnych porúch,“ uviedla Kmeťová.

Na rade sú aj štiavnické serpentíny

Vodičmi preklínané zákruty za obcou Šarišský Štiavnik smerom na obec Rakovčík opraví SSC v rámci ďalšieho projektu. S rekonštrukciou začnú tento rok.

Skryť Vypnúť reklamu

„Riešené budú v rámci ďalšej stavby v celkovej dĺžke vyše 21 kilometrov, ktorá je rozdelená do piatich ucelených častí. Oprava serpentín je zaradená v prvej časti. Stavba je pripravená na spolufinancovanie z fondov EÚ prostredníctvom operačného programu Doprava. Práve prebieha proces schvaľovania,“ priblížila Kmeťová.

Predpoklad realizácie celej stavby je podľa Kmeťovej v rokoch 2012 až 2014.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 26 394
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 23 233
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 320
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 742
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 629
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 257
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 072
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 558
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 411
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 629
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Palác pri Čiernom mori má podľa Navaľného patriť Putinovi.
Ilustračné foto.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ako Sulík s Remišovou zle zapli gombík

Didaktická príručka pre budúcich členov koalícií.

Peter Tkačenko
Ilustračná fotografia.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop