Za socializmu bol Opus monopolným hudobným vydavateľstvom na Slovensku. Jeho archívy nedávno prevetrali a vytvorili edíciu toho najlepšieho, čo v dobách minulých, ale aj krátko porevolučných v Opuse vyšlo. Prešovčania vo výbere nechýbajú.
PREŠOV. Dvojice albumov z takpovediac Zlatého fondu monopolného Opusu mapujú to najlepšie, čo sa na slovenskej hudobnej scéne minulých rokov objavilo.
Edícia Opus 100, ktorú podporilo ministerstvo kultúry a jej snahou je remastrovať a uchovať zásadné albumy, zavŕšila prvú päťdesiatku dvojalbumov. Prvú polovicu uzatvorili platne Laca Lučeniča, skupiny Lojzo a Slovenskej filharmónie.
Kopčák, Nagy a Lipa
Medzi top umelcami nechýbajú ani speváci pôvodom z Prešova. Opernej hviezde Sergejovi Kopčákovi vyšli v reedícii albumy 1981 a 1988, na ktorých interpretuje diela Čajkovského, Verdiho, Bizeta či Pucciniho.
Zlatý Slávik Peter Nagy, ktorého debut Chráň svoje bláznovstvá vyšiel v podobne ladenej edícii denníka SME Legendárne albumy, sa tu prezentuje treťou platňou Myslíš na to, na čo ja? a nasledovným komorným albumom Peter Nagy v Štúdiu „S“.
Vo výbere nesmie chýbať ani džezová jednotka Peter Lipa. Znovu mu vyšiel oneskorený, ale cenený debut Neúprosné ráno, doplnený o CD Peter Lipa a T+R Band z roku 1989, ktorým sa otvoril širšiemu publiku.
Samozrejmosťou je zaradenie aj dvoch speváčok pochádzajúcich zo Stropkovského okresu, ktoré sa po príchode do Bratislavy stali legendami slovenskej hudobnej scény - Beáty Dubasovej a Mariky Gombitovej.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári