Petíciu za zachovanie terajšieho grafikonu podporujú aj dôchodkyne, ktoré sa už dlhší čas snažia o zavedenie v minulosti zrušených priamych spojov.
PREŠOV. Juliana Pavlovská a Júlia Robová z Prešova už v roku 2007 žiadali železnice, aby zachovali priame spojenie medzi Prešovom a Starou Ľubovňou.
„Odporučili nám využívať autobusovú dopravu, hoci je to ich konkurencia. Autobusy sú pritom preplnené. Mládež s ťažkou batožinou cestuje do škôl a musí stáť, pritom zaplatí za cestovné dosť,“ hovorí Juliana Pavlovská, ktorá preto uprednostňuje vlakovú dopravu.
Priame spojenie z Prešova jej chýba: „Do Kežmarku sa tiež nedostanete, ani do Michaloviec.“
So žiadosťou nepochodili
Pomerne často cestuje aj Júlia Robová, ktorej tiež prekáža absencia priameho vlakového spoja: „Teraz príde vláčik do Lipian, tam treba prestúpiť na prípoj.“
So svojou žiadosťou o zavedenie týchto vlakov (Prešov - Stará Ľubovňa - Poprad a Prešov - Michalovce) nepochodili.
„Na základe pravidelne vykonávaných marketingových prieskumov na trati Prešov - Plaveč, Plaveč - Poprad-Tatry a Michaľany - Humenné bolo zistené, že najnižší počet cestujúcich vo vlaku je v úseku Lipany - Plaveč (10 až 30 cestujúcich) a v úseku Plaveč - Stará Ľubovňa, kde sa ich počet pohybuje od 5 do 10,“ znelo odôvodnenie zamietavého stanoviska zo strany Železničnej spoločnosti Slovensko.
Podobná situácia je aj na úseku smerom na Michalovce. Takéto spojenia považujú železnice za „vysoko nerentabilné“. Preto neuvažujú o ich zavedení, a to ani v budúcnosti.
Tieto slová potvrdzuje aj terajší návrh grafikonu. Ten ráta aj so zrušením ďalších spojov, ktoré zatiaľ existujú, z dôvodu neefektívnosti. Proti návrhu sa ostro postavili čelní predstavitelia regionálnej i mestskej samosprávy, ako aj občania.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári