Korzár logo Korzár Prešov

Dvadsiatnici sú najochotnejší vycestovať za prácou

Podľa štatistík sa ľuďom za prácou cestovať ďaleko nechce. Najmenší problém s tým majú dvadsiatnici.

Cestovanie za prácou. Uprednostňujú ho skôr mladšie ročníky.Cestovanie za prácou. Uprednostňujú ho skôr mladšie ročníky. (Zdroj: Ilustračné foto: via)



PREŠOV. Ak dnes človek nechce sedieť doma ale zarábať, je často nútený za prácou vycestovať. Prioritou pre väčšinu je ale robiť aspoň v kraji, kde bývajú.

Potvrdzujú to aj štatistiky spoločnosti Profesia, podľa ktorých ľudia zo všetkých krajov Slovenska najčastejšie uvádzajú, že by chceli pracovať vo „svojom“ kraji.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Najvyššiu, vyše 19–percentnú mieru nezamestnanosti, má Prešovský kraj. Napriek výrazným regionálnym rozdielom, prácu mimo miesta bydliska si hľadá 44 percent uchádzačov,“ vysvetľuje Ivana Molnárová, výkonná riaditeľka spoločnosti Profesia.

SkryťVypnúť reklamu

Štyridsiatnik Zdenko zo Záhradného (okr. Prešov) je vyučený automechanik a viackrát robil v Česku rôzne práce, aj tesárske. Je však rád, že teraz si našiel prácu v blízkosti jeho bydliska: „Nemal som istý čas prácu, no naskytlo sa mi robiť tu neďaleko. Je to taká stavbárska robota, takže je to fajn, pretože som s rodinou, čo je dôležité.“

Mladí nemajú problém vycestovať...

Najochotnejší pracovať mimo kraja svojho bydliska sú ľudia v najmladšej vekovej kategórii.

„Približne polovica ľudí do 24 rokov uvádza vo svojom životopise okrem miesta svojho bydliska aj iný kraj ako miesto, kde si hľadajú prácu. Vo vekovej kategórii od 25 do 34 rokov ešte stále približne každý druhý uchádzač o prácu deklaruje, že by za prácou aj odišiel alebo dochádzal. Ľudia starší ako 35 rokov už majú ochotu migrovať za prácou nižšiu. Záujem o prácu v inom kraji má menej ako tretina uchádzačov,“ dodáva Molnárová.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: via

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 85 834
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 577
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 302
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 448
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 388
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 373
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 224
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 438
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Boris Voroňák.

Posledná rozlúčka so zosnulým sa uskutoční 11. apríla.


TASR
Ilustračný záber.

Obchádzková trasa povedie cez mesto Prešov.


TASR
Ilustračný záber.

Práce budú prebiehať v stredu a vo štvrtok.


TASR
Rekonštrukcia sa dotkne úseku s dĺžkou 220 metrov.

Predpokladaná hodnota zákazky je vyše 450-tisíc eur.


TASR
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu