Korzár logo Korzár Prešov

Hudacký: Stopnutie cesty R9 zabrzdí ekonomický rozvoj

Stopnutie projektu výstavby cesty R9 sa dotkne regiónu severovýchodného Slovenska.

Ján Hudacký poukazuje na nevyhovujúcu cestnú sieť po zrušení zámeru výstavby R9.Ján Hudacký poukazuje na nevyhovujúcu cestnú sieť po zrušení zámeru výstavby R9. (Zdroj: Michal Frank)

Ministerstvo to odôvodňuje nízkou intenzitou dopravy v regióne, dokončením diaľnice D1, ale aj tým, že v oficiálnych strategických dokumentoch sa tento zámer nenachádzal. Oslovili sme bývalého štátneho tajomníka ministerstva dopravy Jána Hudackého (KDH), ktorý na zastavenie projektu poukázal. Podľa neho hovorí v prospech výstavby cesty R9 viacero argumentov.

PREŠOV. Poslanec NR SR Ján Hudacký chce vo veci nezaradenia projektu stavby cesty R9 interpelovať na najbližšej schôdzi ministra dopravy. Ide o cestu, ktorá mala nadviazať na naplánovanú cestu R4.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Vzhľadom na to, že sme chceli prekonať Petič tunelom, vybrali sme tzv. modrý variant, ktorý by išiel od Hanušoviec, okolo Domaše, cez Stropkov, Svidník k poľskej hranici. Pripravuje sa projektová dokumentácia. Otázka je, či sa nevrátia k červenému variantu, z obdobia prvej Ficovej vlády, čo je podobný návrh, ktorý však neprechádza cez Stropkov a okolo Domaše“ povedal J. Hudacký o „R-štvorke“, na ktorú mala nadviazať R9, smerujúca cez Vranov, Humenné a Sninu k ukrajinskej hranici.

Zdôraznil, že tento zámer bol reálny, aj keď ministerstvo sa obhajuje tým, že sa v žiadnom strategickom dokumente nenachádza. Oponuje, že to bolo v programovom vyhlásení vlády.

„Vedeli sme, že do roku 2014, pre ktorý sme robili program, to nevieme zvládnuť a musíme čakať na zdroje, ktoré budú na roky 2014 až 2020. Tam to určite malo byť zaradené, buď ako R9, alebo minimáne štvorprúdová cesta I. triedy, na ktorú má Slovenská správa ciest štúdiu,“ vysvetlil.

SkryťVypnúť reklamu

Intenzita vs. dostupnosť

Argument, že by išlo o nadbytočnú paralelnú cestu k D1 (vedúcu cez Košice, Michalovce po Ukrajinu) považuje za „úradnícky“, keďže geografické pomery bránia, aby ľudia prešli plynulo na diaľnicu. Práve dostupnosť považuje za kľúčový argument.

„Zásadný argument ministerstva je intenzita dopravy. Číslo 6-tisíc áut denne, ktoré uvádzajú, je poddimenzované. Platilo možno tak pred piatimi rokmi. Intenzita sa zvyšuje. Pre úradníkov je to jeden zo základnných ukazovateľov, pričom ignorujú otázky regionálneho rozvoja a cestovného ruchu. Protiargumentom je, že Európska únia kladie dôraz na dostupnosť k diaľniciam a rýchlostným komunikáciám.“

Poslanec podotkol, že cesta z Nitry cez Topoľčany po Bánovce nad Bebravou, ktorá ide do prípravy, je nezmyselná. Poukázal na výhľad do roku 2015: „Aj keď budú urobené všetky rýchlostné komunikácie, vrátane R4, stále bude dostupnosť od Vranova po ukrajinskú hranicu najhoršia na Slovensku.“

SkryťVypnúť reklamu

Práve slabú infraštruktúru označil za fakt, prečo do priemyselných parkov v Humennom a Vranove nad Topľou neprichádzajú žiadni investori.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 81 450
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 459
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 169
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 447
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 768
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 265
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 215
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 348
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 675
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 572
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 46 665
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 800
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 409
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 964
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 11 764
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 760
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 675
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 572
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 46 665
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 800
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 409
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 964
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 11 764
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 760
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu