Korzár logo Korzár Prešov

Petíciu proti rušeniu vlakov na východe podpísalo vyše 8-tisíc ľudí

Petíciu za zachovanie terajšej podoby grafikonu vlakovej dopravy podporili aj poslanci Prešovského kraja.

(Zdroj: SITA/Viktor Zamborský)

PREŠOV. Prešovskí krajskí poslanci na dnešnom rokovaní zastupiteľstva Prešovského samosprávneho kraja mimo oficiálneho programu prijali uznesenie k petícii občanov za zachovanie terajšej podoby grafikonu vlakovej dopravy aj pre roky 2012/2013.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poslanci sa oboznámili s návrhom na škrty v železničnej doprave a obmedzení frekvencie vlakov v Prešovskom kraji.

Prijali uznesenie, v ktorom žiadajú Železničnú spoločnosť Slovenska a ministerstvo dopravy o zachovanie hustoty vlakového spojenia na súčasnej úrovni.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalej žiadajú zachovanie doterajšieho vlakového spojenia Prešov – Bratislava cez Zvolen a zavedenie priameho vlakového spojenia Prešov – Bratislava cez Žilinu.

V uznesení sa uvádza, že zastupiteľstvo podporuje petíciu obyvateľov za zachovanie pôvodného vlakového grafikonu.

Petíciu podpísalo vyše 8-tisíc ľudí

K téme vystúpil aj občiansky aktivista Jozef Róbert Šmigalla, ktorý informoval o stave petície, ktorú rozbehli 18. júla. Ako uviedol, doteraz sa pod ňu podpísalo 8 260 ľudí.

Podľa porovnania s pôvodným grafikonom v Prešovskom a Košickom kraji sa železnice chystajú zrušiť 69 spojov.

Šmigalla zatiaľ nemá informácie, že by došlo k nejakým ústupkom zo strany ministerstva dopravy.

Podľa jeho slov má byť zrušená doprava na trati Spišské Vlachy – Spišské Podhradie, spoje na úseku Stará Ľubovňa - Plaveč – Lipany.

SkryťVypnúť reklamu

Obmedzené spoje majú byť na mnohých dôležitých tratiach. Podľa Šmigallu ide o frekventované časy, keď ľudia nastupujú ráno do práce a večer prichádzajú z práce domov.

„Návrh grafikonu je nešťastne urobený, veď každý veľmi dobre vie, že do práce sa chodí na 6:00 a do úradov sa nastupuje ráno o 7:00. Keď sa pozriete na návrh tohto grafikonu, vlaky z Košíc do Prešova majú plánovaný príchod o 5:59, 7:02 a 7:59. Tak isto sa to týka smeru od Lipian do Prešova,“ uviedol Šmigalla.

Aktivisti ešte počkajú do štvrtka, keď zasadne Mestské zastupiteľstvo v Prešove, ktoré by malo prijať podobné uznesenie k petícii občanov ako dnes urobili prešovskí krajskí poslanci.

Šmigalla pre agentúru SITA povedal, že potom petíciu odovzdajú na ministerstvo dopravy.

Ministerstvo: Z 28 pripomienok prešlo 9

PSK adresoval ministerstvu dopravy na margo nového vlakového grafikonu v uplynulom období 28 pripomienok.

SkryťVypnúť reklamu

"Deväť z nich sme zapracovali, 19 z nich sme nemohli vyhovieť. To kopíruje aj celkový počet pripomienok, vyše dvesto, z ktorých sme akceptovali zhruba jednu tretinu," povedal pre TASR hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Ako dodal, zvyšné pripomienky boli skôr sentimentálneho charakteru bez reálneho základu, prípadne pripomienky, ktoré by si žiadali výrazné navýšenie dotovaných vlakokilometrov a tým pádom vyššiu záťaž na štátny rozpočet.

"Nový grafikon ruší šesť liniek, o ktoré nebol reálny záujem cestujúcich. Naopak, posilňuje sa doprava na dvanástich linkách, kde bol záujem cestujúcich veľký. Inými slovami, rušíme poloprázdne vlaky a pridávame ich tam, kde budú plné," doplnil Kóňa s tým, že v rámci pripravovaných zmien sa vlakové kilometre uberať nebudú.

"To je jeden z dôvodov, prečo rušíme niektoré linky v Prešovskom kraji, a naopak iné posilňujeme."

"Samospráva nemôže súhlasiť s predloženým návrhom grafikonu. Ide o rozhodnutie od stola v Bratislave s dôvodom, že je to neefektívne. Prešov, tretie najväčšie mesto na Slovensku, sa týmto návrhom fakticky dostáva do pozície okresného sídla, ako napríklad Svidník, ktorý vôbec nemá železničné spojenie," reagoval v tejto súvislosti predseda PSK Peter Chudík.

Ako dodal, "pripravované zmeny znemožnia obyvateľom kraja spojenie s okolitým regiónom."

tasr

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 86 975
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 617
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 340
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 448
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 265
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 418
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 225
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 471
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu