Korzár logo Korzár Prešov
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky
AKTUALIZOVANÉ 18:14

Ministerstvo ustúpilo, rýchlik z Prešova do Bratislavy ostáva

Prešovský župan Peter Chudík tvrdí, že po ústupkoch, ktoré mu sľúbil Počiatek, je s grafikonom železníc spokojný.

Prešov by nemal podľa prísľubov ministra a župana stratiť každodenné spojenie vlakom s Bratislavou.Prešov by nemal podľa prísľubov ministra a župana stratiť každodenné spojenie vlakom s Bratislavou. (Zdroj: SITA/Viktor Zamborský)

Prešovský župan Peter Chudík tvrdí, že po ústupkoch, ktoré mu sľúbil minister Počiatek, je s grafikonom železníc spokojný.

PREŠOV. Predseda Prešovského samosprávneho kraja (PSK) Peter Chudík je po rokovaní s Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR o novom grafikone osobnej dopravy spokojný.

Chudík rokoval v stredu priamo s ministrom Jánom Počiatkom a podľa neho došlo k dohode medzi tým, čo chcel dosiahnuť PSK, a medzi návrhom ministerstva.

"Ak by bol od decembra zavedený priamy rýchlik Prešov - Bratislava, bol by som s výsledkom rokovania úplne spokojný," konštatoval Chudík.

Nočný rýchlik cez Zvolen ostane, má byť viac prípojov

Pokiaľ ide o priame prepojenie Prešov - Bratislava, výsledkom rokovania je, že od 9. decembra ostane premávať rýchlik Poľana, ktorý bude vychádzať večer z Prešova a ráno budú ľudia v Bratislave.

Frekvencia sa obmedzí na jeden spoj. Ostatné denné spoje na tejto linke sa rušia pre nízky záujem verejnosti.

"Rokovali sme aj o tom, aby aspoň jeden priamy rýchlik Prešov - Bratislava bol aj denný, minister však namietal, že až 80 % ľudí cestuje týmto vlakom do Košíc a len 20 % do Prešova," dodal predseda PSK.

Dohodli sa však, že najneskôr od marca 2013 bude zabezpečené prepojenie z Kysaku k rýchlikom a od rýchlikov tak, aby ľudia nečakali na prípoje viac ako 20 minút.

Po zavedení nového grafikonu od decembra sa bude čakať v Kysaku na prípoj od 33 do 188 minút.

"Budeme ďalej bojovať o denné spojenie dvoch rýchlikov Prešov - Bratislava a späť, ktoré idú smerom Košice - Bratislava - Košice. Ráno totiž idú z Košíc dva rýchliky krátko po sebe. Ide IC o 5.28 h a rýchlik o 6.15 h. My by sme chceli, aby ten rýchlik o 6.15 vychádzal z Prešova," objasnil Chudík.

"Takisto je to aj opačne, keď z Bratislavy vychádzajú krátko po sebe dva spoje do Košíc. Popoludní ide rýchlik o 15.53 h a o 17.37 h ide IC. Takže snahou PSK je, aby rýchlik krátko pred 16. h bol nasmerovaný do Prešova. Verím, že sa to podarí. Malo by to byť od marca, ak by toto bolo splnené, tak by som bol úplne spokojný," konštatoval Chudík.

Vlaky chcú prispôsobiť práci a školám

Predseda tiež rokoval o tratiach Prešov - Košice a Prešov- Lipany, kde boli vlaky nastavené tak, že chodili alebo prichádzali približne o celej hodine.

"Napríklad odchádzali z Prešova na Lipany o 13.12 h, 14.12 h, 15.12 h atď., ale keďže ľudia končia prácu obyčajne o celej hodine, nestihli sa dostať za 12 minút na vlak. Preto bolo dohodnuté, že tieto vlaky budú presunuté zhruba na pol," konkretizoval Chudík.

Toto chcú dosiahnuť aj ráno smerom z Košíc do Prešova. Tieto vlaky však treba koordinovať aj s prípojmi na rýchliky. Podľa predsedu PSK to zatiaľ nie je doriešené, bude sa o tom ďalej rokovať.

Snahou je docieliť, aby boli prípoje nastavené tak, že občania nebudú prichádzať do Prešova ráno o 6.59 alebo o 7.01 h, ale aby najneskôr prichádzali o trištvrte a stihli tak prísť do práce a škôl.

Kompromisom je tiež dohoda, že vlak z Košíc s príchodom do Prešova o 21:02 bude mať ďalšie pokračovanie až do Lipian, najbližší prípoj do Lipian bol totiž až o 23:00.

Od decembra železničiari rušia dva spoje na trati Prešov – Humenné. Tento stav by sa mal zmierniť od marca, keď jeden zrušený pár spojov opäť obnovia.

Posilní sa tiež o jeden vlakový spoj prepojenie miest Humenné – Snina – Stakčín. Počiatek za tento ústupok chcel zrušenie autobusovej dopravy na tomto úseku. Zatiaľ to ostáva ako neuzavretá vec.

Chudík je s rokovaniami spokojný, ťažko by sa podľa neho dalo dosiahnuť všetko, čo chceli. Je mu však ľúto, že sa mu dohodu nepodarilo uskutočniť skôr, keďže zmenu grafikonu od decembra už nebude možné ovplyvniť.

"Malo sa rokovať skôr, teraz už tá úprava nie je možná, keďže sa musí riešiť grafikon nákladnej dopravy, ktorý je nutné urobiť do 9. decembra. Ja som, žiaľ, bol vážne chorý a nemohol som rokovať skôr," uzavrel Chudík.

ico

Pod Tatrami bude jazdiť sedem párov vlakov

Rokovanie Chudík – Počiatek neprinieslo zvýšenie vlakových spojov medzi Kežmarkom a Starou Ľubovňou. Definitívne končí aj trať Stará Ľubovňa – Plaveč.

STARÁ ĽUBOVŇA. Župan Peter Chudík mal na rokovaniach s ministrom dopravy Jánom Počiatkom hovoriť aj o redukovanej trati Kežmarok – Stará Ľubovňa.

V tlačovej správe, ktorú vydal Prešovský samosprávny kraj (PSK), župan informoval, že namiesto súčasných jedenástich párov vlakov chceli železnice znížiť stav na štyri.

„Po stredajšej dohode však ostane sedem párov,“ citoval PSK Chudíka.

Faktom však je, že predseda PSK neinformoval správne. Už v navrhnutom grafikone totiž železnice počítali so siedmimi pármi vlakov.

Budúca trasa medzi Kežmarkom a Starou Ľubovňou tak nie je výsledkom rokovaní Chudík – Počiatek.

O bližšie vysvetlenie vo veci sme požiadali aj PSK. Úrad zatiaľ nereagoval.

Ďalšou definitívou je aj zrušenie osobnej vlakovej dopravy medzi Starou Ľubovňou a Plavčom. To pri rokovaniach nezvrátil ani P. Chudík.

Jeden pár vlakového spojenia za týždeň sa zachová na trati Plaveč - Lipany, ktorý využívajú študenti. Od decembra inak táto trať definitívne končí.

Peter Rindoš

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bývanie v meste predlžuje život
  2. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Aká je chémia vôní
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  1. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  2. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  3. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  4. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  5. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  6. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  7. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  8. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  9. Aká je chémia vôní
  10. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 29 802
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 17 599
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 14 372
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 10 647
  5. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 594
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 454
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 130
  8. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 843
  9. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 7 789
  10. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí 7 492
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Rušenie vlakov na východe, Doprava (Zvolen), Doprava (Senec)

Neprehliadnite tiež

ROZHOVOR

Pediatrička: Niekedy som očkovala na chrípku 600 detí za rok, teraz približne 50

Ľudia si zvykajú, že nemôžu behať za lekárom so všetkým.

Pediatrička Eva Ševecová.
Rozhovor

Archeológ: Hrady síce opravujeme, ale tie nežijú

Michal Keruľ chcel odhaľovať poklady histórie, teraz ich pomáha strážiť.

Michal Keruľ s rodinou.

Odvážny plán investora humenskí poslanci nepodporili

V zmluve im chýbali záruky pre mesto.

Humenskí poslanci nájomnú zmluvu so spracovateľom ovocia neschválili.
Vrak pred rodinným domom začínajú úrady riešiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Potrebovali ísť k blízkym a nepustili ich. Neboli privilegovaní ako Kollár

Nemocnice väčšinou púšťajú príbuzných k zomierajúcim.

Šéfa parlamentu Borisa Kollára v nemocnici najviac navštevovala bývalá manželka Linda Rezešová. Na fotografii sú na plese v Opere v roku 2008.
Stĺpček Petra Schutza

Návštevy Kollára v nemocnici volajú po demisii

V druhom slede kandidátov na politický koniec sa tlačia glosátori.

Peter Schutz
Podcast Tech_FM

Výpredaje majú problém, všetko skupujú roboty

Čo spôsobujú nové technológie.

Ilustračná foto.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop