Korzár logo Korzár Prešov
Piatok, 20. máj, 2022 | Meniny má Bernard

Ministerstvo ustúpilo, rýchlik z Prešova do Bratislavy ostáva

Prešovský župan Peter Chudík tvrdí, že po ústupkoch, ktoré mu sľúbil Počiatek, je s grafikonom železníc spokojný.

Prešov by nemal podľa prísľubov ministra a župana stratiť každodenné spojenie vlakom s Bratislavou.Prešov by nemal podľa prísľubov ministra a župana stratiť každodenné spojenie vlakom s Bratislavou. (Zdroj: SITA/Viktor Zamborský)

Prešovský župan Peter Chudík tvrdí, že po ústupkoch, ktoré mu sľúbil minister Počiatek, je s grafikonom železníc spokojný.

PREŠOV. Predseda Prešovského samosprávneho kraja (PSK) Peter Chudík je po rokovaní s Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR o novom grafikone osobnej dopravy spokojný.

Chudík rokoval v stredu priamo s ministrom Jánom Počiatkom a podľa neho došlo k dohode medzi tým, čo chcel dosiahnuť PSK, a medzi návrhom ministerstva.

"Ak by bol od decembra zavedený priamy rýchlik Prešov - Bratislava, bol by som s výsledkom rokovania úplne spokojný," konštatoval Chudík.

Nočný rýchlik cez Zvolen ostane, má byť viac prípojov

Pokiaľ ide o priame prepojenie Prešov - Bratislava, výsledkom rokovania je, že od 9. decembra ostane premávať rýchlik Poľana, ktorý bude vychádzať večer z Prešova a ráno budú ľudia v Bratislave.

Frekvencia sa obmedzí na jeden spoj. Ostatné denné spoje na tejto linke sa rušia pre nízky záujem verejnosti.

"Rokovali sme aj o tom, aby aspoň jeden priamy rýchlik Prešov - Bratislava bol aj denný, minister však namietal, že až 80 % ľudí cestuje týmto vlakom do Košíc a len 20 % do Prešova," dodal predseda PSK.

Dohodli sa však, že najneskôr od marca 2013 bude zabezpečené prepojenie z Kysaku k rýchlikom a od rýchlikov tak, aby ľudia nečakali na prípoje viac ako 20 minút.

Po zavedení nového grafikonu od decembra sa bude čakať v Kysaku na prípoj od 33 do 188 minút.

"Budeme ďalej bojovať o denné spojenie dvoch rýchlikov Prešov - Bratislava a späť, ktoré idú smerom Košice - Bratislava - Košice. Ráno totiž idú z Košíc dva rýchliky krátko po sebe. Ide IC o 5.28 h a rýchlik o 6.15 h. My by sme chceli, aby ten rýchlik o 6.15 vychádzal z Prešova," objasnil Chudík.

"Takisto je to aj opačne, keď z Bratislavy vychádzajú krátko po sebe dva spoje do Košíc. Popoludní ide rýchlik o 15.53 h a o 17.37 h ide IC. Takže snahou PSK je, aby rýchlik krátko pred 16. h bol nasmerovaný do Prešova. Verím, že sa to podarí. Malo by to byť od marca, ak by toto bolo splnené, tak by som bol úplne spokojný," konštatoval Chudík.

Vlaky chcú prispôsobiť práci a školám

Predseda tiež rokoval o tratiach Prešov - Košice a Prešov- Lipany, kde boli vlaky nastavené tak, že chodili alebo prichádzali približne o celej hodine.

"Napríklad odchádzali z Prešova na Lipany o 13.12 h, 14.12 h, 15.12 h atď., ale keďže ľudia končia prácu obyčajne o celej hodine, nestihli sa dostať za 12 minút na vlak. Preto bolo dohodnuté, že tieto vlaky budú presunuté zhruba na pol," konkretizoval Chudík.

Toto chcú dosiahnuť aj ráno smerom z Košíc do Prešova. Tieto vlaky však treba koordinovať aj s prípojmi na rýchliky. Podľa predsedu PSK to zatiaľ nie je doriešené, bude sa o tom ďalej rokovať.

Snahou je docieliť, aby boli prípoje nastavené tak, že občania nebudú prichádzať do Prešova ráno o 6.59 alebo o 7.01 h, ale aby najneskôr prichádzali o trištvrte a stihli tak prísť do práce a škôl.

Kompromisom je tiež dohoda, že vlak z Košíc s príchodom do Prešova o 21:02 bude mať ďalšie pokračovanie až do Lipian, najbližší prípoj do Lipian bol totiž až o 23:00.

Od decembra železničiari rušia dva spoje na trati Prešov – Humenné. Tento stav by sa mal zmierniť od marca, keď jeden zrušený pár spojov opäť obnovia.

Posilní sa tiež o jeden vlakový spoj prepojenie miest Humenné – Snina – Stakčín. Počiatek za tento ústupok chcel zrušenie autobusovej dopravy na tomto úseku. Zatiaľ to ostáva ako neuzavretá vec.

Chudík je s rokovaniami spokojný, ťažko by sa podľa neho dalo dosiahnuť všetko, čo chceli. Je mu však ľúto, že sa mu dohodu nepodarilo uskutočniť skôr, keďže zmenu grafikonu od decembra už nebude možné ovplyvniť.

"Malo sa rokovať skôr, teraz už tá úprava nie je možná, keďže sa musí riešiť grafikon nákladnej dopravy, ktorý je nutné urobiť do 9. decembra. Ja som, žiaľ, bol vážne chorý a nemohol som rokovať skôr," uzavrel Chudík.

ico

Pod Tatrami bude jazdiť sedem párov vlakov

Rokovanie Chudík – Počiatek neprinieslo zvýšenie vlakových spojov medzi Kežmarkom a Starou Ľubovňou. Definitívne končí aj trať Stará Ľubovňa – Plaveč.

STARÁ ĽUBOVŇA. Župan Peter Chudík mal na rokovaniach s ministrom dopravy Jánom Počiatkom hovoriť aj o redukovanej trati Kežmarok – Stará Ľubovňa.

V tlačovej správe, ktorú vydal Prešovský samosprávny kraj (PSK), župan informoval, že namiesto súčasných jedenástich párov vlakov chceli železnice znížiť stav na štyri.

„Po stredajšej dohode však ostane sedem párov,“ citoval PSK Chudíka.

Faktom však je, že predseda PSK neinformoval správne. Už v navrhnutom grafikone totiž železnice počítali so siedmimi pármi vlakov.

Budúca trasa medzi Kežmarkom a Starou Ľubovňou tak nie je výsledkom rokovaní Chudík – Počiatek.

O bližšie vysvetlenie vo veci sme požiadali aj PSK. Úrad zatiaľ nereagoval.

Ďalšou definitívou je aj zrušenie osobnej vlakovej dopravy medzi Starou Ľubovňou a Plavčom. To pri rokovaniach nezvrátil ani P. Chudík.

Jeden pár vlakového spojenia za týždeň sa zachová na trati Plaveč - Lipany, ktorý využívajú študenti. Od decembra inak táto trať definitívne končí.

Peter Rindoš

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 069
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 295
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 5 243
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 2 306
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 1 592
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 410
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 143
  8. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 054

Blogy SME

  1. Otilia Horrocks: "Urbex" na vstupe do Košíc
  2. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám?
  3. Roman Kebísek: Transport sestier Franklových z bratislavskej Patrónky do Osvienčimu r. 1942
  4. Ivan Beňovič: Význam osobného súkromia pre človeka a spoločnosť
  5. Marta Karchňáková: O tom, čo si odnášam
  6. Marta Karchňáková: About what I’m taking with me
  7. Michala Guľasová: Mark Roberts - Krvavá hmla - knižná recenzia
  8. Denisa Tomíková: Radosť v krabičke
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 15 456
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 087
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 738
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 4 905
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 099
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 3 967
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 143
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 749
  1. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Otilia Horrocks: "Urbex" na vstupe do Košíc
  2. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám?
  3. Roman Kebísek: Transport sestier Franklových z bratislavskej Patrónky do Osvienčimu r. 1942
  4. Ivan Beňovič: Význam osobného súkromia pre človeka a spoločnosť
  5. Marta Karchňáková: O tom, čo si odnášam
  6. Marta Karchňáková: About what I’m taking with me
  7. Michala Guľasová: Mark Roberts - Krvavá hmla - knižná recenzia
  8. Denisa Tomíková: Radosť v krabičke
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 15 456
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 087
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 738
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 4 905
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 099
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 3 967
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 143
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 749
  1. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu